List św. Pawła do Rzymian 13:12: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Rzym.|13:12|BG}} {{Komentarz}} *'''Noc''' *# Ten okres ciemności, jaki rozpoczął się po upadku Adama.<ref>{{R|5097|2}}</ref> *# Sześć dni poprzedzając...")
 
mNie podano opisu zmian
 
Linia 22: Linia 22:
*# [[Apostoł|Apostołowie]] i [[pierwotny kościół]] żyli w czasie piątego dnia. Między nimi a dniem siódmym miał przyjść jeszcze tylko jeden dzień.<ref>{{R|5339|5}}</ref>
*# [[Apostoł|Apostołowie]] i [[pierwotny kościół]] żyli w czasie piątego dnia. Między nimi a dniem siódmym miał przyjść jeszcze tylko jeden dzień.<ref>{{R|5339|5}}</ref>
*# O ileż bardziej stosowne jest to napomnienie w stosunku do nas, którzy żyjemy teraz, którzy widzimy oczami wiary [[Gwiazda Poranna|Gwiazdę Poranną]] i pierwsze promienie światła poranku [[Tysiąclecie|Tysiąclecia]].<ref>{{R|3030|5}}</ref>
*# O ileż bardziej stosowne jest to napomnienie w stosunku do nas, którzy żyjemy teraz, którzy widzimy oczami wiary [[Gwiazda Poranna|Gwiazdę Poranną]] i pierwsze promienie światła poranku [[Tysiąclecie|Tysiąclecia]].<ref>{{R|3030|5}}</ref>
Żyjemy w czasie brzasku nowej dyspensacji. R5097:3, 3180:6
*# Żyjemy w czasie brzasku nowej dyspensacji.<ref>{{R|5097|3}}, {{R|3180|6}}</ref>
Już teraz pojawiają się szare pasma brzasku. R3830:6
*# Już teraz pojawiają się szare pasma brzasku.<ref>{{R|3830|6}}</ref>
Zamiarem Pana było, aby drugie przyjście było ustawiczną zachętą na przestrzeni całego wieku. R3180:6
*# Zamiarem Pana było, aby [[wtóra obecność|drugie przyjście]] było ustawiczną zachętą na przestrzeni całego wieku.<ref>{{R|3180|6}}</ref>
W czasie tej wielkiej rewolucji intelektualnej, podczas wspaniałego Dnia Jehowy, pokrzepiającym jest widzieć, że mgliste zarysy Bożego planu zaczynają świtać w umysłach szczerych osób myślących. R1154:2
*# W czasie tej wielkiej rewolucji intelektualnej, podczas wspaniałego Dnia Jehowy, pokrzepiającym jest widzieć, że mgliste zarysy Bożego planu zaczynają świtać w umysłach szczerych osób myślących.<ref>{{R|1154|2}}</ref>
Odrzućmy Prowadźmy życie zgodne z naszym obywatelstwem i naszymi zobowiązaniami względem Księcia Światłości, stawiając opór księciu ciemności, jego uczynkom i sposobom postępowania. R5339:6
*'''Odrzućmy'''
Ponieważ nie sprzyjamy już więcej dziełom mroku. R3030:6
*# Prowadźmy życie zgodne z naszym obywatelstwem i naszymi zobowiązaniami względem Księcia Światłości, stawiając opór księciu ciemności, jego uczynkom i sposobom postępowania.<ref>{{R|5339|6}}</ref>
Uczynki ciemności – „Bo oto ciemność okrywa ziemię i mrok narody” (Izaj. 60:2). Szatan jest nazwany księciem ciemności i działa on w synach opornych (Ef. 2:2). R5338:2
*# Ponieważ nie sprzyjamy już więcej dziełom mroku.<ref>{{R|3030|6}}</ref>
Ciemność jest rezultatem niewiedzy, uprzedzeń i niezrozumienia – cały świat pogański pogrążony jest w wielkiej ciemności. R5769:5
*'''Uczynki ciemności'''
Uczynki czynione w mroku, uczynki grzechu. Co do zasady, nie są one dokonywane otwarcie. R5769:6
*# ''Bo oto ciemność okrywa ziemię i mrok narody'' – {{Izaj. |60:2}}. [[Szatan]] jest nazwany księciem ciemności i działa on w synach opornych ({{Efez. |2:2}}). <ref>{{R|5338|2}}</ref>
Zło przyniosło ze sobą smutek i ciemność niewiedzy oraz przesądy pośród ludzkości, aż ludzkie sprawy uległy demoralizacji. R5097:2
*# Ciemność jest rezultatem niewiedzy, uprzedzeń i niezrozumienia – cały świat pogański pogrążony jest w wielkiej ciemności.<ref>{{R|5769|5}}</ref>
Niesprawiedliwość. R3030:6
*# Uczynki czynione w mroku, uczynki grzechu. Co do zasady, nie są one dokonywane otwarcie.<ref>{{R|5769|6}}</ref>
Przesądy i niewiedza. R5098:1, 5769:5
*# Zło przyniosło ze sobą smutek i ciemność niewiedzy oraz przesądy pośród ludzkości, aż ludzkie sprawy uległy demoralizacji.<ref>{{R|5097|2}}</ref>
Wszystko, co jest samolubne i grzeszne. R5339:6, 5768:3
*# Niesprawiedliwość.<ref>{{R|3030|6}}</ref>
Wszystko odnoszące się do grzechu i błędu. R4401:6
*# Przesądy i niewiedza.<ref>{{R|5098|1}}, {{R|5769|5}}</ref>
Wszelkie uczynki, które nie będą w stanie uzyskać całkowitej akceptacji w świetle nowej dyspensacji. R3181:1
*# Wszystko, co jest samolubne i grzeszne.<ref>{{R|5339|6}}, {{R|5768|3}}</ref>
Rzeczy tajemne, które nie znajdują się w pełnej harmonii z Panem. R4402:2
*# Wszystko odnoszące się do grzechu i błędu.<ref>{{R|4401|6}}</ref>
„Od wszelkiego rodzaju zła z dala się trzymajcie” (1 Tes. 5:22). Byłoby sprzeczne ze sprawiedliwością, gdybyśmy czynili inaczej, w tym również gdybyśmy nie powstrzymywali się od samego zła, ponieważ umiłowaliśmy czystość i lubujemy się w moralnej doskonałości. R1789:4
*# Wszelkie uczynki, które nie będą w stanie uzyskać całkowitej akceptacji w świetle nowej dyspensacji.<ref>{{R|3181|1}}</ref>
Boża moc jest silniejsza niż gniew człowieka i sprawia, że oddaje Mu cześć; tych, którzy nie osiągną dobra, lecz będą przeinaczać Boskie rozrządzenia, tacy zostaną powstrzymani (Ps. 76:11). R3179:6
*# Rzeczy tajemne, które nie znajdują się w pełnej harmonii z Panem.<ref>{{R|4402|2}}</ref>
Pod względem poznania Bożego planu oraz zrozumienia znaczenia obietnicy danej Abrahamowi i jego potomstwu, co do błogosławienia świata, Żydzi znajdowali się w mrokach. R5769:5
*# ''Od wszelkiego rodzaju zła z dala się trzymajcie'' – {{1 Tes. |5:22}}. Byłoby sprzeczne ze sprawiedliwością, gdybyśmy czynili inaczej, w tym również gdybyśmy nie powstrzymywali się od samego zła, ponieważ umiłowaliśmy czystość i lubujemy się w moralnej doskonałości.<ref>{{R|1789|4}}</ref>
Odrzućmy tedy My, którzy jesteśmy z dnia. R5098:1
*# Boża moc jest silniejsza niż gniew człowieka i sprawia, że oddaje Mu cześć; tych, którzy nie osiągną dobra, lecz będą przeinaczać Boskie rozrządzenia, tacy zostaną powstrzymani ({{Psalm |76:11}}). <ref>{{R|3179|6}}</ref>
Większość świata, z pewnością, wolałaby czynić dobro niż zło, gdyby tylko warunki były korzystne. Jednakże Pan teraz powołuje tych, którzy mówią: Poświęcę wszystko, co mam, aby czynić to, co prawe. R5338:3
*# Pod względem poznania Bożego planu oraz zrozumienia znaczenia obietnicy danej [[Abraham|Abrahamowi]] i jego potomstwu, co do błogosławienia świata, [[Żydzi]] znajdowali się w mrokach.<ref>{{R|5769|5}}</ref>
Obleczmy się Abyśmy w tym dniu uzyskali akceptację. R1789:4
*'''Odrzućmy tedy'''
Jako niezbędne przygotowanie przed próbami tego szczególnego czasu. R3181:1, 4401:6
*# My, którzy jesteśmy z dnia.<ref>{{R|5098|1}}</ref>
Zaciągnęliśmy się do armii Chrystusa i będziemy walczyć z wrogami naszej nowej natury. Będziemy się gorliwie starać, abyśmy zostali uznani za godnych połączenia z Panem w Jego Królestwie sprawiedliwości. R5339:6
*# Większość świata, z pewnością, wolałaby czynić dobro niż zło, gdyby tylko warunki były korzystne. Jednakże Pan teraz powołuje tych, którzy mówią: Poświęcę wszystko, co mam, aby czynić to, co prawe.<ref>{{R|5338|3}}</ref>
Zmieniamy naszą wolę oraz nasze zewnętrzne zachowanie i zwyczaje życia, co pozwala nam reprezentować naszego Pana, jako Jego ambasadorzy – odmienieni na podobieństwo naszego Pana, w miarę, jak coraz wyraźniej rozpoznajemy Jego wspaniały charakter. R3030:6
*'''Obleczmy się'''
Zbroję światłości Zbroję sprawiedliwości i prawdy. R3831:1
*# Abyśmy w tym dniu uzyskali akceptację.<ref>{{R|1789|4}}</ref>
Aby was chroniła, nie jak szata, lecz jako zbroja na szacie – „przywdziawszy pancerz sprawiedliwości (…) i miecz Ducha” 9Efez. 6:14, 17). R5770:1, 3030:6
*# Jako niezbędne przygotowanie przed próbami tego szczególnego czasu.<ref>{{R|3181|1}}, {{R|4401|6}}</ref>
Zbroję, która chroni przed strzałami przeciwnika, która obejmuje również przyłbicę zbawienia. R5339:6
*# Zaciągnęliśmy się do armii [[Chrystus|Chrystusa]] i będziemy walczyć z wrogami naszej nowej natury. Będziemy się gorliwie starać, abyśmy zostali uznani za godnych połączenia z Panem w Jego [[Królestwo|Królestwie]] sprawiedliwości.<ref>{{R|5339|6}}</ref>
Światłość jest tarczą chrześcijanina, zaś jej promienie dosięgają każdego zakątka ziemskiej nieczystości. R135:6
*# Zmieniamy naszą wolę oraz nasze zewnętrzne zachowanie i zwyczaje życia, co pozwala nam reprezentować naszego Pana, jako Jego ambasadorzy – odmienieni na podobieństwo naszego Pana, w miarę, jak coraz wyraźniej rozpoznajemy Jego wspaniały charakter.<ref>{{R|3030|6}}</ref>
Zupełną zbroję Bożą, nie jako niepotrzebny ciężar, lecz jako ochronę w bitwie. R5098:1
*'''Zbroję światłości'''
Abyśmy w tym dniu uzyskali akceptację. R1789:4
*# Zbroję sprawiedliwości i prawdy.<ref>{{R|3831|1}}</ref>
Chrześcijanin uczy się ze swej słabości i Bożego miłosierdzia, wzmacniając się dzień po dniu w walce o to, co prawe. R5638:6
*# Aby was chroniła, nie jak szata, lecz jako zbroja na szacie – ''przywdziawszy pancerz sprawiedliwości (…) i miecz Ducha'' – {{Efezj. |6:14}}, {{Efezj. |6:17}}. <ref>{{R|5770|1}}, {{R|3030|6}}</ref>
Ci, którzy będą współdziedzicami z Mesjaszem, muszą nauczyć się posłuszeństwa. Muszą być oni posłuszni nie tylko w zachowaniu zewnętrznym, lecz muszą okazywać posłuszeństwo wewnątrz, względem ducha, czyli intencji, Bożego prawa. R5638:3
*# Zbroję, która chroni przed strzałami przeciwnika, która obejmuje również przyłbicę zbawienia.<ref>{{R|5339|6}}</ref>
Żydzi mieli gwiazdy – Abrahama, Dawida i proroków. Były to postacie, które rzucały mniej lub więcej światła na ich ścieżkę. R5338:5
*# Światłość jest tarczą chrześcijanina, zaś jej promienie dosięgają każdego zakątka ziemskiej nieczystości.<ref>{{R|135|6}}</ref>
Gdy Jezus przyszedł, był On wybranym przez Boga na światłość świata. Lecz nie był On światłem dla wszystkich. Jego światło jaśniało, ale nie było powszechne i niekiedy mało znane z powodu niewiedzy i powszechnej ślepoty. R5338:6
*# Zupełną [[zbroja Boża|zbroję Bożą]], nie jako niepotrzebny ciężar, lecz jako ochronę w bitwie.<ref>{{R|5098|1}}</ref>
Gdziekolwiek pojawia się prawdziwe światło Jezusa, wówczas gani ono uczynki ciemności. R5770:1
*# Abyśmy w tym dniu uzyskali akceptację.<ref>{{R|1789|4}}</ref>
Prawdziwe dzieci Boże, na podobieństwo świec, mają świecić na świeczniku (a nie pod korcem), aby dawać światło dla wszystkich znajdujących się w mroku dookoła. R3030:5
*# Chrześcijanin uczy się ze swej słabości i Bożego miłosierdzia, wzmacniając się dzień po dniu w walce o to, co prawe.<ref>{{R|5638|6}}</ref>
*# Ci, którzy będą współdziedzicami z [[Mesjasz|Mesjaszem]], muszą nauczyć się posłuszeństwa. Muszą być oni posłuszni nie tylko w zachowaniu zewnętrznym, lecz muszą okazywać posłuszeństwo wewnątrz, względem ducha, czyli intencji, [[Bóg|Bożego]] prawa.<ref>{{R|5638|3}}</ref>
*# [[Żydzi]] mieli gwiazdy – [[Abraham|Abrahama]], [[Dawid|Dawida]] i [[prorok|proroków]]. Były to postacie, które rzucały mniej lub więcej światła na ich ścieżkę.<ref>{{R|5338|5}}</ref>
*# Gdy [[Jezus]] przyszedł, był On wybranym przez [[Bóg|Boga]] na światłość świata. Lecz nie był On światłem dla wszystkich. Jego światło jaśniało, ale nie było powszechne i niekiedy mało znane z powodu niewiedzy i powszechnej ślepoty.<ref>{{R|5338|6}}</ref>
*# Gdziekolwiek pojawia się prawdziwe światło [[Jezus|Jezusa]], wówczas gani ono uczynki ciemności.<ref>{{R|5770|1}}</ref>
*# Prawdziwe [[dzieci Boże]], na podobieństwo świec, mają świecić na świeczniku (a nie pod korcem), aby dawać światło dla wszystkich znajdujących się w mroku dookoła.<ref>{R|3030|5}}</ref>


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}


[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]

Aktualna wersja na dzień 20:06, 23 maj 2016

13:12 Noc przeminęła, a dzień się przybliżył; odrzućmyż tedy uczynki ciemności, a obleczmy się w zbroję światłości.

Komentarz

  • Noc
    1. Ten okres ciemności, jaki rozpoczął się po upadku Adama.[1]
    2. Sześć dni poprzedzających Wiek Tysiąclecia tworzy noc, w której obfituje grzech, gdzie ciemność okrywa ziemię i mrok narodyIzaj. 60:2. [2]
    3. Naród żydowski miał światło księżyca, przymierze Zakonu i jego obietnice, które świeciły odbitym światłem słonecznym. Jednakże często odchodzili oni od światła swego prawa i kroczyli w mrokach.[3]
    4. Jest to czas wspomniany przez proroka, gdzie Wieczorem bywa płaczPsalm 30:6. [4]
  • Przeminęła
    1. Ponad dwie trzecie minęły w czasie, gdy Apostoł pisał tamte słowa.[5]
    2. Bez względu na punkt widzenia, z którego spoglądamy na tę sprawę, musimy uznać, że spora część nocy grzechu przeminęła. Poranek nowej dyspensacji musi być blisko.[6]
    3. Krótki czas, z Boskiego punktu widzenia, a nawet z ludzkiej perspektywy jest to krótki czas dla każdej jednostki.[7]
  • Dzień
    1. Wiek Tysiąclecia jest uznawany za siódmy dzień – dzień sabatu albo odpoczynku.[8]
    2. Wiek Tysiąclecia już się rozpoczął, dzień Pański nadszedł, teraz trwa.[9]
    3. Wspaniały dzień Sabatu.[10]
    4. Ostatni dzień, wielki siódmy dzień.[11]
    5. Z różnych perspektyw Wiek Ewangelii może być nazywany dniem albo pierwsze przyjście naszego Pana, albo Reformacja, jaka nastąpiła po Ciemnych Wiekach, albo czas obecny. Lecz słońce sprawiedliwości powstanie teraz.[12]
    6. Żyjemy u wczesnego zarania nowej dyspensacji, a gdy tylko zbiory żniwa Wieku Ewangelii zostaną zgromadzone, wówczas królestwa tego świata staną się Królestwem naszego PanaObj. 11:!5. [13]
    7. Gdy cnota spotka się ze sprawiedliwą nagrodą, a grzech i samolubstwo zostaną obnażone w całej swej obrzydliwej deformacji.[14]
  • Się przybliżył
    1. Apostołowie i pierwotny kościół żyli w czasie piątego dnia. Między nimi a dniem siódmym miał przyjść jeszcze tylko jeden dzień.[15]
    2. O ileż bardziej stosowne jest to napomnienie w stosunku do nas, którzy żyjemy teraz, którzy widzimy oczami wiary Gwiazdę Poranną i pierwsze promienie światła poranku Tysiąclecia.[16]
    3. Żyjemy w czasie brzasku nowej dyspensacji.[17]
    4. Już teraz pojawiają się szare pasma brzasku.[18]
    5. Zamiarem Pana było, aby drugie przyjście było ustawiczną zachętą na przestrzeni całego wieku.[19]
    6. W czasie tej wielkiej rewolucji intelektualnej, podczas wspaniałego Dnia Jehowy, pokrzepiającym jest widzieć, że mgliste zarysy Bożego planu zaczynają świtać w umysłach szczerych osób myślących.[20]
  • Odrzućmy
    1. Prowadźmy życie zgodne z naszym obywatelstwem i naszymi zobowiązaniami względem Księcia Światłości, stawiając opór księciu ciemności, jego uczynkom i sposobom postępowania.[21]
    2. Ponieważ nie sprzyjamy już więcej dziełom mroku.[22]
  • Uczynki ciemności
    1. Bo oto ciemność okrywa ziemię i mrok narodyIzaj. 60:2. Szatan jest nazwany księciem ciemności i działa on w synach opornych (Szablon:Efez.). [23]
    2. Ciemność jest rezultatem niewiedzy, uprzedzeń i niezrozumienia – cały świat pogański pogrążony jest w wielkiej ciemności.[24]
    3. Uczynki czynione w mroku, uczynki grzechu. Co do zasady, nie są one dokonywane otwarcie.[25]
    4. Zło przyniosło ze sobą smutek i ciemność niewiedzy oraz przesądy pośród ludzkości, aż ludzkie sprawy uległy demoralizacji.[26]
    5. Niesprawiedliwość.[27]
    6. Przesądy i niewiedza.[28]
    7. Wszystko, co jest samolubne i grzeszne.[29]
    8. Wszystko odnoszące się do grzechu i błędu.[30]
    9. Wszelkie uczynki, które nie będą w stanie uzyskać całkowitej akceptacji w świetle nowej dyspensacji.[31]
    10. Rzeczy tajemne, które nie znajdują się w pełnej harmonii z Panem.[32]
    11. Od wszelkiego rodzaju zła z dala się trzymajcie1 Tes. 5:22. Byłoby sprzeczne ze sprawiedliwością, gdybyśmy czynili inaczej, w tym również gdybyśmy nie powstrzymywali się od samego zła, ponieważ umiłowaliśmy czystość i lubujemy się w moralnej doskonałości.[33]
    12. Boża moc jest silniejsza niż gniew człowieka i sprawia, że oddaje Mu cześć; tych, którzy nie osiągną dobra, lecz będą przeinaczać Boskie rozrządzenia, tacy zostaną powstrzymani (Psalm 76:11). [34]
    13. Pod względem poznania Bożego planu oraz zrozumienia znaczenia obietnicy danej Abrahamowi i jego potomstwu, co do błogosławienia świata, Żydzi znajdowali się w mrokach.[35]
  • Odrzućmy tedy
    1. My, którzy jesteśmy z dnia.[36]
    2. Większość świata, z pewnością, wolałaby czynić dobro niż zło, gdyby tylko warunki były korzystne. Jednakże Pan teraz powołuje tych, którzy mówią: Poświęcę wszystko, co mam, aby czynić to, co prawe.[37]
  • Obleczmy się
    1. Abyśmy w tym dniu uzyskali akceptację.[38]
    2. Jako niezbędne przygotowanie przed próbami tego szczególnego czasu.[39]
    3. Zaciągnęliśmy się do armii Chrystusa i będziemy walczyć z wrogami naszej nowej natury. Będziemy się gorliwie starać, abyśmy zostali uznani za godnych połączenia z Panem w Jego Królestwie sprawiedliwości.[40]
    4. Zmieniamy naszą wolę oraz nasze zewnętrzne zachowanie i zwyczaje życia, co pozwala nam reprezentować naszego Pana, jako Jego ambasadorzy – odmienieni na podobieństwo naszego Pana, w miarę, jak coraz wyraźniej rozpoznajemy Jego wspaniały charakter.[41]
  • Zbroję światłości
    1. Zbroję sprawiedliwości i prawdy.[42]
    2. Aby was chroniła, nie jak szata, lecz jako zbroja na szacie – przywdziawszy pancerz sprawiedliwości (…) i miecz DuchaEfezj. 6:14, Efezj. 6:17. [43]
    3. Zbroję, która chroni przed strzałami przeciwnika, która obejmuje również przyłbicę zbawienia.[44]
    4. Światłość jest tarczą chrześcijanina, zaś jej promienie dosięgają każdego zakątka ziemskiej nieczystości.[45]
    5. Zupełną zbroję Bożą, nie jako niepotrzebny ciężar, lecz jako ochronę w bitwie.[46]
    6. Abyśmy w tym dniu uzyskali akceptację.[47]
    7. Chrześcijanin uczy się ze swej słabości i Bożego miłosierdzia, wzmacniając się dzień po dniu w walce o to, co prawe.[48]
    8. Ci, którzy będą współdziedzicami z Mesjaszem, muszą nauczyć się posłuszeństwa. Muszą być oni posłuszni nie tylko w zachowaniu zewnętrznym, lecz muszą okazywać posłuszeństwo wewnątrz, względem ducha, czyli intencji, Bożego prawa.[49]
    9. Żydzi mieli gwiazdy – Abrahama, Dawida i proroków. Były to postacie, które rzucały mniej lub więcej światła na ich ścieżkę.[50]
    10. Gdy Jezus przyszedł, był On wybranym przez Boga na światłość świata. Lecz nie był On światłem dla wszystkich. Jego światło jaśniało, ale nie było powszechne i niekiedy mało znane z powodu niewiedzy i powszechnej ślepoty.[51]
    11. Gdziekolwiek pojawia się prawdziwe światło Jezusa, wówczas gani ono uczynki ciemności.[52]
    12. Prawdziwe dzieci Boże, na podobieństwo świec, mają świecić na świeczniku (a nie pod korcem), aby dawać światło dla wszystkich znajdujących się w mroku dookoła.[53]

Przypisy

  1. R-5097:2
  2. R-3030:5
  3. R-5338:5
  4. R-3030:5, HG-415
  5. R-3030:5, R-5768:3, R-3180:6, HG-415
  6. R-4401:6
  7. R-3180:6
  8. R-3030:5
  9. R-5769:4, R-5770:5, R-3830:6, R-1155:5
  10. R-5768:3
  11. R-5339:4
  12. R-5097:3
  13. R-5097:3
  14. R-1789:4
  15. R-5339:5
  16. R-3030:5
  17. R-5097:3, R-3180:6
  18. R-3830:6
  19. R-3180:6
  20. R-1154:2
  21. R-5339:6
  22. R-3030:6
  23. R-5338:2
  24. R-5769:5
  25. R-5769:6
  26. R-5097:2
  27. R-3030:6
  28. R-5098:1, R-5769:5
  29. R-5339:6, R-5768:3
  30. R-4401:6
  31. R-3181:1
  32. R-4402:2
  33. R-1789:4
  34. R-3179:6
  35. R-5769:5
  36. R-5098:1
  37. R-5338:3
  38. R-1789:4
  39. R-3181:1, R-4401:6
  40. R-5339:6
  41. R-3030:6
  42. R-3831:1
  43. R-5770:1, R-3030:6
  44. R-5339:6
  45. R-135:6
  46. R-5098:1
  47. R-1789:4
  48. R-5638:6
  49. R-5638:3
  50. R-5338:5
  51. R-5338:6
  52. R-5770:1
  53. {R|3030|5}}