List do Hebrajczyków 3:6: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Hebr.|3:6|BG}} {{Komentarz}} *'''Lecz''' *# Jezus we wszystkim jest pierwszy. Mojżesz jest wspomniany, ale jedynie po to, aby został ukazany z boku w obecno...") |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
*# Tymi zwycięzcami, którzy byli wypróbowani i okazali się wiernymi w czasie wieku chrześcijańskiego.<ref>{{A|145}}</ref> | *# Tymi zwycięzcami, którzy byli wypróbowani i okazali się wiernymi w czasie wieku chrześcijańskiego.<ref>{{A|145}}</ref> | ||
*# W czasie [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] istnieje dom Synów spłodzonych z ducha świętego, pod panem [[Jezus Chrystus|Jezusem Chrystusem]].<ref>{{R|5682|4}}, {{R|179|6}}</ref> | *# W czasie [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] istnieje dom Synów spłodzonych z ducha świętego, pod panem [[Jezus Chrystus|Jezusem Chrystusem]].<ref>{{R|5682|4}}, {{R|179|6}}</ref> | ||
*# Przywilej stania się synami [[Bóg|Bożymi]] był dany po raz pierwszy w czasach [[Jezus|Jezusa]]. Wszyscy, którzy poprzednio okazali wiarę, byli przyjaciółmi lub sługami.<ref>{{R|5775|3}}, {{R|5170|3}}< | *# Przywilej stania się synami [[Bóg|Bożymi]] był dany po raz pierwszy w czasach [[Jezus|Jezusa]]. Wszyscy, którzy poprzednio okazali wiarę, byli przyjaciółmi lub sługami.<ref>{{R|5775|3}}, {{R|5170|3}}</ref>, Pokłosie Żniwa<ref>{{R|114|5}}</ref> | ||
*# Resztka [[Izrael|Izraela]] miała przywilej przejścia od stanu sług do stanu synów.<ref>{{R|3476|2}}, {{R|5817|5}}, {{R|4108|1}}, {{PD|58|70}}</ref> | *# Resztka [[Izrael|Izraela]] miała przywilej przejścia od stanu sług do stanu synów.<ref>{{R|3476|2}}, {{R|5817|5}}, {{R|4108|1}}, {{PD|58|70}}</ref> | ||
*# Błogosławieństwo [[Dzień Pięćdziesiątnicy|Dnia Pięćdziesiątnicy]] było początkiem uznania naśladowców [[Jezusa]] za synów Bożych.<ref>{{R|5831|2}}, {{PD|58|70}}</ref> | *# Błogosławieństwo [[Dzień Pięćdziesiątnicy|Dnia Pięćdziesiątnicy]] było początkiem uznania naśladowców [[Jezusa]] za synów Bożych.<ref>{{R|5831|2}}, {{PD|58|70}}</ref> | ||
Linia 36: | Linia 36: | ||
*# Którego domem mamy być.<ref>{{R|175|2}}</ref> | *# Którego domem mamy być.<ref>{{R|175|2}}</ref> | ||
*# [[Bóg]] obchodzi się z nami jak z synami.<ref>{{R|5405|2}}</ref> | *# [[Bóg]] obchodzi się z nami jak z synami.<ref>{{R|5405|2}}</ref> | ||
Jest niezwykle istotne, abyśmy jako synowie | *# Jest niezwykle istotne, abyśmy jako synowie nauczyli się posłuszeństwa względem Ojca. Od syna pozostającego na służbie u Ojca należy oczekiwać więcej. Wymaga On więcej | ||
nauczyli się posłuszeństwa względem Ojca. | nauki i dyscypliny.<ref>{{R|2405|4}}</ref> | ||
Od syna pozostającego na służbie u Ojca należy | *# Synowie nie muszą otrzymywać rozkazów ani gróźb. Żadne samozaparcie nie jest zbyt wielkie, a żaden akt szacunku i posłuszeństwa zbyt mały.<ref>{{R|1543|3}}, {{R|3030|1}}</ref> | ||
oczekiwać więcej. Wymaga On więcej | *# [[Jezus]] mówi nam o naszych specjalnych przywilejach w porównaniu do proroków i innych w zapisie {{Mat. |13:11,17}}. <ref>{{R|435|3}}</ref> | ||
nauki i dyscypliny. | *# Aby stać się członkiem domu synów należy przyłączyć się do Pana, do [[Chrystus|Chrystusa]], a za Jego pośrednictwem do Ojca.<ref>{{R|5614|6}}</ref> | ||
Synowie nie muszą otrzymywać rozkazów | *# Gdy figuralny dom sług opustoszał, otwarła się możliwość ustanowienia pozafiguralnego domu synów.<ref>{{R|3539|2}}, {{R|3712|4}}</ref> | ||
ani gróźb. Żadne samozaparcie nie jest zbyt | *# Jeżeli przyjęcie [[Izrael|Izraela]] za [[Bóg|Boży]] naród wybrany, za dom sług było dla nich łaską, o ileż większym błogosławieństwem jest przyjęcie przez Pana duchowego [[Izrael|Izraela]].<ref>{{R|3223|5}}</ref> | ||
wielkie, a żaden akt szacunku i posłuszeństwa | *# Obejmuje to ofiary przebłagalne, a następnie błogosławienie i nauczanie świata w celu odnowienia więzów przymierza z Bogiem, jak miało to miejsce przed upadkiem.<ref>{{R|4537|5}}</ref> | ||
zbyt mały. | *# Pan nie ustanowił żadnych ograniczeń, jeżeli chodzi o [[dziesięcina|dziesięcinę]]. Ktokolwiek ma udział w duchu Pańskim, ten gotów jest oddać nie tylko dziesiątą część, lecz poświęcić wszystko.<ref>{{R|2542|1}}</ref> | ||
Jezus mówi nam o naszych specjalnych przywilejach | *# W czasie tego wieku prób i rozwoju wszyscy wyznawcy są uznawani za część nominalnego domu synów, zaś różnice pomiędzy prawdziwymi, a fałszywymi nie będą objawione aż do | ||
w porównaniu do proroków i innych | końca tego wieku.<ref>{{R|175|2}}</ref> | ||
w zapisie Mat. 13:11,17. | *# Ponieważ dwa domy [[Izrael|Izraela]] – dom żydowski i dom ewangelii – są ze sobą powiązane jako figura i pozafigura, oznacza to, że są między nimi pewne równoległości.<ref>{{R|600|1}}, {{R|245|2}}</ref> | ||
Aby stać się członkiem domu synów należy | *# [[Kościół]] nie ma lepszych intencji ani nie jest mniej grzeszny niż patriarchowie i prorocy, jednakże możliwość usynowienia stała się osiągalna dla nas, a nie dla nich, ponieważ ich dni nie były Bożym „właściwym czasem”.<ref>{{R|5775|2}}</ref> | ||
przyłączyć się do Pana, do Chrystusa, a za | *# Jeśli tylko aż do końca zachowamy niewzruszenie – Jeżeli pomyślnie przejdziemy próby. Pokłosie Żniwa<ref>{{R|40|5}}</ref> | ||
Jego pośrednictwem do Ojca. | *# Obecny stan naszego członkostwa nie jest ostateczny, lecz próbny<ref>{{R|1698|5}}</ref> | ||
Gdy figuralny dom sług opustoszał, otwarła | *'''Chwalebną nadzieję''' | ||
się możliwość ustanowienia pozafiguralnego | *# Nie w naszej własnej sprawiedliwości, lecz w [[Chrystus|Chrystusowej]] i Jego dziele odkupienia.<ref>{{R|2532|4}}</ref> | ||
domu synów. | *# Niewzruszeni aż do końca – ci, którzy pokonają pokuszenia świata, codzienne umierania; tacy zamieszkają na zawsze w domu Pana.<ref>{{R|1915|2}}</ref> | ||
Jeżeli przyjęcie Izraela za Boży naród wybrany, | *# Pamiętajmy o tym, jak istotna jest cierpliwa wytrwałość, stałość, zdolność do radosnego przyjmowania każdej próby, każdego prześladowania, każdej trudności, jaka zostanie dopuszczona przez [[Bóg|Boga]] dla naszego doświadczenia i ukształtowania charakteru.<ref>{{R|5497|6}}, {{R|5170|3}}, {{CR|215|5}}</ref> | ||
za dom sług było dla nich łaską, o ileż | *# Do końca [[Wiek Ewangelii|wieku Ewangelii]], gdy dom zostanie ukończony.<ref>{{R|297|4}}</ref> | ||
większym błogosławieństwem jest przyjęcie | |||
przez Pana duchowego Izraela. | |||
Obejmuje to ofiary przebłagalne, a następnie | |||
błogosławienie i nauczanie świata w celu odnowienia | |||
więzów przymierza z Bogiem, jak | |||
miało to miejsce przed upadkiem. | |||
Pan nie ustanowił żadnych ograniczeń, jeżeli | |||
chodzi o dziesięcinę. Ktokolwiek ma udział | |||
w duchu Pańskim, ten gotów jest oddać nie | |||
tylko dziesiątą część, lecz poświęcić wszystko. | |||
W czasie tego wieku prób i rozwoju wszyscy | |||
wyznawcy są uznawani za część nominalnego | |||
domu synów, zaś różnice pomiędzy prawdziwymi, | |||
a fałszywymi nie będą objawione aż do | |||
końca tego wieku. | |||
Ponieważ dwa domy Izraela – dom żydowski | |||
i dom ewangelii – są ze sobą powiązane jako | |||
figura i pozafigura, oznacza to, że są między | |||
nimi pewne równoległości. | |||
Kościół nie ma lepszych intencji ani nie jest | |||
mniej grzeszny niż patriarchowie i prorocy, | |||
jednakże możliwość usynowienia stała się | |||
osiągalna dla nas, a nie dla nich, ponieważ | |||
ich dni nie były Bożym „właściwym czasem”. | |||
Jeśli tylko aż do końca zachowamy niewzruszenie | |||
– Jeżeli pomyślnie przejdziemy próby. | |||
Pokłosie Żniwa 40 | |||
Obecny stan naszego członkostwa nie jest | |||
ostateczny, lecz próbny | |||
Chwalebną nadzieję | |||
sprawiedliwości, lecz w Chrystusowej i Jego | |||
dziele odkupienia. | |||
Niewzruszeni aż do końca – ci, którzy pokonają | |||
pokuszenia świata, codzienne umierania; | |||
tacy zamieszkają na zawsze w domu Pana. | |||
Pamiętajmy o tym, jak istotna jest cierpliwa | |||
wytrwałość, stałość, zdolność do radosnego | |||
przyjmowania każdej próby, każdego prześladowania, | |||
każdej trudności, jaka zostanie dopuszczona | |||
przez Boga dla naszego doświadczenia | |||
i ukształtowania charakteru. | |||
5170 | |||
Do końca wieku Ewangelii, gdy dom zostanie | |||
ukończony. | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |
Aktualna wersja na dzień 21:18, 9 lip 2016
3:6 Ale Chrystus jako syn nad domem swoim panuje, którego domem my jesteśmy, jeźli tylko tę pewną ufność i tę chwałę nadziei aż do końca stateczną zachowamy.
Komentarz
- Lecz
- Chrystus jako syn
- Ponad domem jego
- Domem synów.[8]
- Domem Ewangelii.[9]
- Duchowym Izraelem.[10]
- Wybranym Kościołem.[11]
- Tymi zwycięzcami, którzy byli wypróbowani i okazali się wiernymi w czasie wieku chrześcijańskiego.[12]
- W czasie Wieku Ewangelii istnieje dom Synów spłodzonych z ducha świętego, pod panem Jezusem Chrystusem.[13]
- Przywilej stania się synami Bożymi był dany po raz pierwszy w czasach Jezusa. Wszyscy, którzy poprzednio okazali wiarę, byli przyjaciółmi lub sługami.[14], Pokłosie Żniwa[15]
- Resztka Izraela miała przywilej przejścia od stanu sług do stanu synów.[16]
- Błogosławieństwo Dnia Pięćdziesiątnicy było początkiem uznania naśladowców Jezusa za synów Bożych.[17]
- W czasie dnia Pięćdziesiątnicy święty duch adopcji i spłodzenia został udzielony po raz pierwszy; bez tego nikt nie mógł znaleźć się w grupie synów.[18]
- Nikt nie mógł stać się częścią domu synów, dopóki ofiara Jezusa nie została przedłożona Ojcu i przyjęta przez Niego.[19]
- Żniwo Wieku Żydowskiego i dzieła przygotowania Wieku Ewangelii otwarły nową dyspensację. Wszyscy Żydzi i poganie, którzy przyjęli Chrystusa, zostali przyjęci jako członkowie nowego domu synów, który zajął miejsce starego domu sług.[20]
- Dwunastu apostołów, siedemdziesięciu uczniów, 500 braci (1 Kor. 15:6) oraz ci z Żydów, których następnie dosięgło to posłannictwo w czasie Dnia Pięćdziesiątnicy i potem w czasie całego żniwa ich wieku stali się Synami Bożymi.[21]
- Okoliczność, że Bóg przyjął Jezusa i kościół za synów, oznacza, że są oni z Nim w związku przymierza.[22]
- Od czasu gdy grzech wszedł na świat, Bóg nie uznawał nikogo z rodzaju ludzkiego za swego syna, wszyscy byli grzesznikami aż do czasu, gdy umarł Jezus, aby nas przywieść z powrotem do Boga i otworzyć drzwi do stanu synostwa.[23]
- W czasie Wieku Żydowskiego miał miejsce wybór albo selekcja „domu sług”; w czasie obecnego Wieku Chrześcijaństwa trwa rozwój „domu synów”; jednakże żaden z tych wyborów nie był przypadkowy jeżeli chodzi o jednostki.[24]
- Domem jego my jesteśmy
- Należymy do domu synów – duchowego, a nie ziemskiego nasienia.[25]
- Dom Boży; Kościół (1 Piotra 4:17).[26]
- Dom synów, pod Chrystusem.[27]
- Klasa królestwa niebios.[28]
- Góra ze świątynią Pana – Izaj. 2:2.[29]
- Którego domem mamy być.[30]
- Bóg obchodzi się z nami jak z synami.[31]
- Jest niezwykle istotne, abyśmy jako synowie nauczyli się posłuszeństwa względem Ojca. Od syna pozostającego na służbie u Ojca należy oczekiwać więcej. Wymaga On więcej
nauki i dyscypliny.[32]
- Synowie nie muszą otrzymywać rozkazów ani gróźb. Żadne samozaparcie nie jest zbyt wielkie, a żaden akt szacunku i posłuszeństwa zbyt mały.[33]
- Jezus mówi nam o naszych specjalnych przywilejach w porównaniu do proroków i innych w zapisie Mat. 13:11,17. [34]
- Aby stać się członkiem domu synów należy przyłączyć się do Pana, do Chrystusa, a za Jego pośrednictwem do Ojca.[35]
- Gdy figuralny dom sług opustoszał, otwarła się możliwość ustanowienia pozafiguralnego domu synów.[36]
- Jeżeli przyjęcie Izraela za Boży naród wybrany, za dom sług było dla nich łaską, o ileż większym błogosławieństwem jest przyjęcie przez Pana duchowego Izraela.[37]
- Obejmuje to ofiary przebłagalne, a następnie błogosławienie i nauczanie świata w celu odnowienia więzów przymierza z Bogiem, jak miało to miejsce przed upadkiem.[38]
- Pan nie ustanowił żadnych ograniczeń, jeżeli chodzi o dziesięcinę. Ktokolwiek ma udział w duchu Pańskim, ten gotów jest oddać nie tylko dziesiątą część, lecz poświęcić wszystko.[39]
- W czasie tego wieku prób i rozwoju wszyscy wyznawcy są uznawani za część nominalnego domu synów, zaś różnice pomiędzy prawdziwymi, a fałszywymi nie będą objawione aż do
końca tego wieku.[40]
- Ponieważ dwa domy Izraela – dom żydowski i dom ewangelii – są ze sobą powiązane jako figura i pozafigura, oznacza to, że są między nimi pewne równoległości.[41]
- Kościół nie ma lepszych intencji ani nie jest mniej grzeszny niż patriarchowie i prorocy, jednakże możliwość usynowienia stała się osiągalna dla nas, a nie dla nich, ponieważ ich dni nie były Bożym „właściwym czasem”.[42]
- Jeśli tylko aż do końca zachowamy niewzruszenie – Jeżeli pomyślnie przejdziemy próby. Pokłosie Żniwa[43]
- Obecny stan naszego członkostwa nie jest ostateczny, lecz próbny[44]
- Chwalebną nadzieję
- Nie w naszej własnej sprawiedliwości, lecz w Chrystusowej i Jego dziele odkupienia.[45]
- Niewzruszeni aż do końca – ci, którzy pokonają pokuszenia świata, codzienne umierania; tacy zamieszkają na zawsze w domu Pana.[46]
- Pamiętajmy o tym, jak istotna jest cierpliwa wytrwałość, stałość, zdolność do radosnego przyjmowania każdej próby, każdego prześladowania, każdej trudności, jaka zostanie dopuszczona przez Boga dla naszego doświadczenia i ukształtowania charakteru.[47]
- Do końca wieku Ewangelii, gdy dom zostanie ukończony.[48]
Przypisy
- ↑ R-174:2
- ↑ R-1729:1
- ↑ R-5405:2, R-5838::1, R-5170:3, R-3476:2, R-3268:3, R-224:2
- ↑ R-3223:5
- ↑ F-432
- ↑ R-1389:2
- ↑ R-5831:2, R-5859:1, R-1005:1, NS662-6-{{{3}}}
- ↑ R-5859:2, R-5663:6, R-5250:2, R-3539:2, R-2071:3, R-1389:2, R-435:3, A-145, F-177, NS626-6-{{{3}}}
- ↑ R-600:1
- ↑ R-175:2, R-3476:2, R-505:4, B-205
- ↑ R-2405:4, R-831:4, R-600:1, A-145
- ↑ A-145
- ↑ R-5682:4, R-179:6
- ↑ R-5775:3, R-5170:3
- ↑ R-114:5
- ↑ R-3476:2, R-5817:5, R-4108:1, PD-58
- ↑ R-5831:2, PD-58
- ↑ R-5069:6, R-5817:5, R-5207:3, R-4939:6, NS662-3-{{{3}}}
- ↑ NS662-6-{{{3}}}
- ↑ NS626-5-{{{3}}}
- ↑ R-4108:1, R-3476:2
- ↑ R-5163:5
- ↑ R-5859:1, R-5831:2
- ↑ R-1457:1, R-831:4
- ↑ Szablon:CR
- ↑ R-569:2, R-1915:2, R-179:6
- ↑ R-5405:2, R-2071:3
- ↑ R-4958:2
- ↑ R-269:2
- ↑ R-175:2
- ↑ R-5405:2
- ↑ R-2405:4
- ↑ R-1543:3, R-3030:1
- ↑ R-435:3
- ↑ R-5614:6
- ↑ R-3539:2, R-3712:4
- ↑ R-3223:5
- ↑ R-4537:5
- ↑ R-2542:1
- ↑ R-175:2
- ↑ R-600:1, R-245:2
- ↑ R-5775:2
- ↑ R-40:5
- ↑ R-1698:5
- ↑ R-2532:4
- ↑ R-1915:2
- ↑ R-5497:6, R-5170:3, Szablon:CR
- ↑ R-297:4