List do Hebrajczyków 4:1: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Hebr.|4:1|BG}} {{Komentarz}} *'''Obietnica''' *# Drogocenne obietnice, jakie zostały nam zagwarantowane na niezmienianych warunkach.<ref>{{R|1807|1}}, {{R|613|5}}</r...") |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
*'''Obietnica''' | *'''Obietnica''' | ||
*# Drogocenne obietnice, jakie zostały nam zagwarantowane na niezmienianych warunkach.<ref>{{R|1807|1}}, {{R|613|5}}</ref> | *# Drogocenne obietnice, jakie zostały nam zagwarantowane na niezmienianych warunkach.<ref>{{R|1807|1}}, {{R|613|5}}</ref> | ||
Do odpocznienia jego | *'''Do odpocznienia jego''' | ||
*# Niebieskiego odpocznienia.<ref>{{R|3913|5}}, {{R|4401|4}}, {{R|4275|3}}, {{R|1841|6}}, {{PD|8|15}}</ref> | |||
*# Boskiego odpocznienia.<ref>{{R|4996|3}}, {{R|2487|4}}</ref> | |||
Boskiego odpocznienia. | *# [[sabat|Sabatu]].<ref>{{F|392}}</ref> | ||
Sabatu. | *# Chwały Królestwa.<ref>{{R|1914|4}}, {{R|1575|5}}, {{R|296|4}}</ref> | ||
Chwały Królestwa. | *# Stania się współdziedzicami z naszym [[Odkupiciel|Odkupicielem]].<ref>{{R|4275|3}}</ref> | ||
Stania się współdziedzicami z naszym Odkupicielem. | *# Do życia wiecznego na najwyższym poziomie, „w Boskiej naturze”.<ref>{{NS|314|6}}</ref> | ||
*# Przez pełne [[poświęcenie]] i doskonalenie świętości w naszych sercach i postępowaniu, a w ten sposób rozwijając nasze charaktery i będąc przekształcanymi z chwały w chwałę, na podobieństwo drogiego [[Jezus|Syna Bożego]].<ref>{{R|4782|6}}, {{R|1842|6}}</ref> | |||
Do życia wiecznego na najwyższym poziomie, | *# Wielki [[Sabat]], królestwo [[tysiąclecie|Tysiącletnie]], okres siódmego tysiąclecia.<ref>{{R|4015|1}}</ref> | ||
„w Boskiej naturze”. | *'''Miejmy się na baczności''' | ||
Przez pełne poświęcenie i doskonalenie świętości | *# Kościół, a nie świat.<ref>{{NS|310|1}}</ref> | ||
w naszych sercach i postępowaniu, a w | *# Obawa z szacunku, strach przed pomniejszeniem, obrażeniem naszego łaskawego Ojca i Pana.<ref>{{R|4318|5}}, {{R|5094|1}}</ref> | ||
ten sposób rozwijając nasze charaktery i będąc | *# Kto traci bojaźń Bożą i obawę przed utratą wielkiej nagrody, ten znajduje się w wielkim niebezpieczeństwie.<ref>{{R|2289|5}}, {{R|5652|5}}</ref> | ||
przekształcanymi z chwały w chwałę, na podobieństwo | *# Niemal wszyscy, którzy „odpadają”, najpierw tracą wszelką obawę i stają się zadufani w sobie. Częściowo z uwagi na utratę tej właściwej bojaźni jest niemożliwym ponownie odnowić ich ku pokucie.<ref>{{R|3596|5}}</ref> | ||
drogiego Syna Bożego. | *# Istnieje taki stan, który charakteryzuje się zbytnią pewnością siebie.<ref>{{CR|448|6}}</ref> | ||
1842 | *# ''A tak, kto mniema, że stoi, niech baczy, aby nie upadł'' – {{1 Kor. |10:12}} <ref>{{R|4311|1}}, {{R|3667|5}}</ref> | ||
Wielki Sabat, królestwo Tysiącletnie, okres | *# Doskonała miłość usuwa obawę niewolnika, lecz nie obawę wynikającą z czci.<ref>{{R|2986|6}}, {{R|3726|2}}, {{R|2289|4}}, {{R|2289|5}}</ref> | ||
siódmego tysiąclecia. | *# Weźmy to pod rozwagę albo nie wejdziemy do wiecznego Bożego odpocznienia.<ref>{{R|5388|2}}</ref> | ||
Miejmy się na baczności | *# Obawiajmy się utraty takiej wspaniałej perspektywy chwały, czci i nieśmiertelności w tym znaczeniu, że będziemy się starali ustawicznie realizować nasze [[poświęcenie]] i trwać w miłości Ojca.<ref>{{R|3886|5}}, {{R|5094|1}}, {{R|4796|3}}</ref> | ||
świat. | *# Aby obecny stan Boskiej łaski i błogosławieństwa nie ustał i nie ustąpił miejsca ziemskiej chmurze, która mogłaby zakryć [[Bóg|Niebieskiego Ojca]] z pola widzenia oczu wiary.<ref>{{R|2487|4}}</ref> | ||
Obawa z szacunku, strach przed pomniejszeniem, | *# Powinniśmy się obawiać sami o siebie, abyśmy trwali w stanie doskonałej miłości do [[Bóg|Boga]] i naszych bliźnich.<ref>{{R|4479|5}}, {{R|4841|5}}, {{R|3667|5}}</ref> | ||
obrażeniem naszego łaskawego Ojca | *# Abyśmy zostali przyjęci i uznani za godnych życia wiecznego.<ref>{{R|4401|1}}</ref> | ||
i Pana. | *# Poczucie odpowiedzialności.<ref>{{R|2102|6}}</ref> | ||
Kto traci bojaźń Bożą i obawę przed utratą | *# Jest to święta bojaźń, która nas wszystkich motywuje.<ref>{{R|5304|2}}</ref> | ||
wielkiej nagrody, ten znajduje się w wielkim | *# Nie chodzi tu o obawę wywołującą cierpienie lub rozpraszającą nas, lecz o racjonalną bojaźń, pomocną ludowi Bożemu w zachowaniu trzeźwości i równowagi umysłu we wszelkich sprawach.<ref>{{NS|300|3}}</ref> | ||
niebezpieczeństwie. | *# Powinniśmy uważać i modlić się, oraz kierować naszym postępowaniem z największa ostrożnością, abyśmy mogli uczynić nasze powołanie i wybór pewnym.<ref>{{R|5990|4}}, {{R|3929|4}}</ref> | ||
Niemal wszyscy, którzy „odpadają”, najpierw | *# Właściwa bojaźń, jaką posiadał nasz Mistrz. On nigdy się nie zniechęcił, nie powstrzymywał się wykonania pracy zleconej mu przez [[Bóg|Ojca]].<ref>{{R|5712|6}}</ref> | ||
tracą wszelką obawę i stają się zadufani w sobie. | *# [[Jezus|Nasz Pan]] obawiał się, czy wykonał wszystkie wymagania swego urzędu kapłańskiego, wymagające złożenia przyjemnej ofiary.<ref>{{R|1806|5}}</ref> | ||
Częściowo z uwagi na utratę tej właściwej | *# ''Dla bogobojności został wysłuchany'' – {{Hebr. |5:7}}. <ref>{{R|1807|1}}, {{R|4841|4}}</ref> | ||
bojaźni jest niemożliwym ponownie odnowić | *# [[Bóg]] przewidział otchłań ognia i siarki dla wszystkich tych, którzy w sposób świadomy, inteligentny odrzucają Jego rządy.<ref>{{NS|310|1}}</ref> | ||
ich ku pokucie. | *# Mamy mieć obawę o tych, którzy opuścili „miejsce święte” oraz „dziedziniec” i odeszli od wszelkiej społeczności z Bogiem do „ciemności zewnętrznych”.<ref>{{T|63}}</ref> | ||
Istnieje taki stan, który charakteryzuje się | *# Nie obawę przed mękami, pochodzącą z niewiedzy i niezrozumienia Boga.<ref>{{R|5304|2}}</ref> | ||
zbytnią pewnością siebie. | *'''Pozostał w tyle''' | ||
*# Uchybił, nie uczynił swego powołania i wyboru pewnym.<ref>{{NS|187|4}}</ref> | |||
nie | *# Wszyscy, którzy będą dzielili przewidziane zaszczyty, muszą wypełnić warunki powołania – wierność aż do śmierci.<ref>{{A|195}}, {{R|4810|3}}, {{R|1699|6}}</ref> | ||
Doskonała miłość usuwa obawę niewolnika, | *# Najlżejsze przeczucie, że zaczynamy uchybiać wspaniałym Boskim standardom, powinno napełnić nas obawą, że uchybimy wielkiemu zbawieniu.<ref>{{R|5304|2}}</ref> | ||
lecz nie obawę wynikającą z czci. | *# Każde uczucie nienawiści, złości lub złośliwości przeciwko bratu, lub każde uczucie im podobne.<ref>{{R|3930|5}}</ref> | ||
3726 | *# Pokłosie Żniwa <ref>{{R|482|6}}</ref> | ||
Weźmy to pod rozwagę albo nie wejdziemy | *# [[Św. Paweł]] nie mówił tu o tym, że sam pozostaje w tyle, lecz nakłaniał on swych adresatów, aby ''uczynili swoje powołanie i wybranie pewnym'' - {{2 Piotra |1:10}}. <ref>{{R|4810|3}}</ref> | ||
do wiecznego Bożego odpocznienia. | *# Niektórzy zginą, tak jak niektórzy zostaną zbawieni.<ref>{{R|3083|2}}</ref> | ||
Obawiajmy się utraty takiej wspaniałej perspektywy | *# Jak w obrazie stało się to w przypadku [[Nadab|Nadaba]] i [[Abihu]], synów [[Aaron|Aarona]].<ref>{{T|41}}, {{T|63}}, {{R|3055|4}}</ref> | ||
chwały, czci i nieśmiertelności | *# ''Dlatego weźcie całą zbroję Bożą, abyście mogli stawić opór w dniu złym i dokonawszy wszystkiego, ostać się'' - {{Efezj. |6:13}}. <ref>{{R|3331|3}}</ref> | ||
w tym znaczeniu, że będziemy się starali ustawicznie | |||
realizować nasze poświęcenie i trwać | |||
w miłości Ojca. | |||
Aby obecny stan Boskiej łaski i błogosławieństwa | |||
nie ustał i nie ustąpił miejsca ziemskiej | |||
chmurze, która mogłaby zakryć Niebieskiego | |||
Ojca z pola widzenia oczu wiary. | |||
Powinniśmy się obawiać sami o siebie, abyśmy | |||
trwali w stanie doskonałej miłości do | |||
Boga i naszych bliźnich. | |||
3667 | |||
Abyśmy zostali przyjęci i uznani za godnych | |||
życia wiecznego. | |||
Poczucie odpowiedzialności. | |||
Jest to święta bojaźń, która nas wszystkich | |||
motywuje. | |||
Nie chodzi tu o obawę wywołującą cierpienie | |||
lub rozpraszającą nas, lecz o racjonalną bojaźń, | |||
pomocną ludowi Bożemu w zachowaniu | |||
trzeźwości i równowagi umysłu we wszelkich | |||
sprawach. | |||
Powinniśmy uważać i modlić się, oraz kierować | |||
naszym postępowaniem z największa | |||
ostrożnością, abyśmy mogli uczynić nasze powołanie | |||
i wybór pewnym. | |||
Właściwa bojaźń, jaką posiadał nasz Mistrz. | |||
On nigdy się nie zniechęcił, nie powstrzymywał | |||
się wykonania pracy zleconej mu przez | |||
Ojca. | |||
Nasz Pan obawiał się, czy wykonał wszystkie | |||
wymagania swego urzędu kapłańskiego, wymagające | |||
złożenia przyjemnej ofiary. | |||
5:7 | |||
Bóg przewidział otchłań ognia i siarki dla | |||
wszystkich tych, którzy w sposób świadomy, | |||
inteligentny odrzucają Jego rządy. | |||
Mamy mieć obawę o tych, którzy opuścili | |||
„miejsce święte” oraz „dziedziniec” i odeszli | |||
od wszelkiej społeczności z Bogiem do „ciemności | |||
zewnętrznych”. | |||
Nie obawę przed mękami, pochodzącą z niewiedzy | |||
i niezrozumienia Boga. | |||
Pozostał w tyle | |||
powołania i wyboru pewnym. | |||
Wszyscy, którzy będą dzielili przewidziane | |||
zaszczyty, muszą wypełnić warunki powołania | |||
– wierność aż do śmierci. | |||
1699 | |||
Najlżejsze przeczucie, że zaczynamy uchybiać | |||
wspaniałym Boskim standardom, powinno | |||
napełnić nas obawą, że uchybimy wielkiemu | |||
zbawieniu. | |||
Każde uczucie nienawiści, złości lub złośliwości | |||
przeciwko bratu, lub każde uczucie im | |||
podobne. | |||
Św. Paweł nie mówił tu o tym, że sam pozostaje | |||
w tyle, lecz nakłaniał on swych adresatów, | |||
aby | |||
Niektórzy zginą, tak jak niektórzy zostaną | |||
zbawieni. | |||
Jak w obrazie stało się to w przypadku Nadaba | |||
i Abihu, synów Aarona. | |||
mogli stawić opór w dniu złym i dokonawszy | |||
wszystkiego, ostać | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |
Aktualna wersja na dzień 06:32, 13 lip 2016
4:1 Bójmyż się tedy, aby snać zaniedbawszy obietnicy o wejściu do odpocznienia jego, nie zdał się kto z was być upośledzony.
Komentarz
- Obietnica
- Drogocenne obietnice, jakie zostały nam zagwarantowane na niezmienianych warunkach.[1]
- Do odpocznienia jego
- Niebieskiego odpocznienia.[2]
- Boskiego odpocznienia.[3]
- Sabatu.[4]
- Chwały Królestwa.[5]
- Stania się współdziedzicami z naszym Odkupicielem.[6]
- Do życia wiecznego na najwyższym poziomie, „w Boskiej naturze”.[7]
- Przez pełne poświęcenie i doskonalenie świętości w naszych sercach i postępowaniu, a w ten sposób rozwijając nasze charaktery i będąc przekształcanymi z chwały w chwałę, na podobieństwo drogiego Syna Bożego.[8]
- Wielki Sabat, królestwo Tysiącletnie, okres siódmego tysiąclecia.[9]
- Miejmy się na baczności
- Kościół, a nie świat.[10]
- Obawa z szacunku, strach przed pomniejszeniem, obrażeniem naszego łaskawego Ojca i Pana.[11]
- Kto traci bojaźń Bożą i obawę przed utratą wielkiej nagrody, ten znajduje się w wielkim niebezpieczeństwie.[12]
- Niemal wszyscy, którzy „odpadają”, najpierw tracą wszelką obawę i stają się zadufani w sobie. Częściowo z uwagi na utratę tej właściwej bojaźni jest niemożliwym ponownie odnowić ich ku pokucie.[13]
- Istnieje taki stan, który charakteryzuje się zbytnią pewnością siebie.[14]
- A tak, kto mniema, że stoi, niech baczy, aby nie upadł – 1 Kor. 10:12 [15]
- Doskonała miłość usuwa obawę niewolnika, lecz nie obawę wynikającą z czci.[16]
- Weźmy to pod rozwagę albo nie wejdziemy do wiecznego Bożego odpocznienia.[17]
- Obawiajmy się utraty takiej wspaniałej perspektywy chwały, czci i nieśmiertelności w tym znaczeniu, że będziemy się starali ustawicznie realizować nasze poświęcenie i trwać w miłości Ojca.[18]
- Aby obecny stan Boskiej łaski i błogosławieństwa nie ustał i nie ustąpił miejsca ziemskiej chmurze, która mogłaby zakryć Niebieskiego Ojca z pola widzenia oczu wiary.[19]
- Powinniśmy się obawiać sami o siebie, abyśmy trwali w stanie doskonałej miłości do Boga i naszych bliźnich.[20]
- Abyśmy zostali przyjęci i uznani za godnych życia wiecznego.[21]
- Poczucie odpowiedzialności.[22]
- Jest to święta bojaźń, która nas wszystkich motywuje.[23]
- Nie chodzi tu o obawę wywołującą cierpienie lub rozpraszającą nas, lecz o racjonalną bojaźń, pomocną ludowi Bożemu w zachowaniu trzeźwości i równowagi umysłu we wszelkich sprawach.[24]
- Powinniśmy uważać i modlić się, oraz kierować naszym postępowaniem z największa ostrożnością, abyśmy mogli uczynić nasze powołanie i wybór pewnym.[25]
- Właściwa bojaźń, jaką posiadał nasz Mistrz. On nigdy się nie zniechęcił, nie powstrzymywał się wykonania pracy zleconej mu przez Ojca.[26]
- Nasz Pan obawiał się, czy wykonał wszystkie wymagania swego urzędu kapłańskiego, wymagające złożenia przyjemnej ofiary.[27]
- Dla bogobojności został wysłuchany – Hebr. 5:7. [28]
- Bóg przewidział otchłań ognia i siarki dla wszystkich tych, którzy w sposób świadomy, inteligentny odrzucają Jego rządy.[29]
- Mamy mieć obawę o tych, którzy opuścili „miejsce święte” oraz „dziedziniec” i odeszli od wszelkiej społeczności z Bogiem do „ciemności zewnętrznych”.[30]
- Nie obawę przed mękami, pochodzącą z niewiedzy i niezrozumienia Boga.[31]
- Pozostał w tyle
- Uchybił, nie uczynił swego powołania i wyboru pewnym.[32]
- Wszyscy, którzy będą dzielili przewidziane zaszczyty, muszą wypełnić warunki powołania – wierność aż do śmierci.[33]
- Najlżejsze przeczucie, że zaczynamy uchybiać wspaniałym Boskim standardom, powinno napełnić nas obawą, że uchybimy wielkiemu zbawieniu.[34]
- Każde uczucie nienawiści, złości lub złośliwości przeciwko bratu, lub każde uczucie im podobne.[35]
- Pokłosie Żniwa [36]
- Św. Paweł nie mówił tu o tym, że sam pozostaje w tyle, lecz nakłaniał on swych adresatów, aby uczynili swoje powołanie i wybranie pewnym - 2 Piotra 1:10. [37]
- Niektórzy zginą, tak jak niektórzy zostaną zbawieni.[38]
- Jak w obrazie stało się to w przypadku Nadaba i Abihu, synów Aarona.[39]
- Dlatego weźcie całą zbroję Bożą, abyście mogli stawić opór w dniu złym i dokonawszy wszystkiego, ostać się - Efezj. 6:13. [40]
Przypisy
- ↑ R-1807:1, R-613:5
- ↑ R-3913:5, R-4401:4, R-4275:3, R-1841:6, PD-8
- ↑ R-4996:3, R-2487:4
- ↑ F-392
- ↑ R-1914:4, R-1575:5, R-296:4
- ↑ R-4275:3
- ↑ NS314-6-{{{3}}}
- ↑ R-4782:6, R-1842:6
- ↑ R-4015:1
- ↑ NS310-1-{{{3}}}
- ↑ R-4318:5, R-5094:1
- ↑ R-2289:5, R-5652:5
- ↑ R-3596:5
- ↑ Szablon:CR
- ↑ R-4311:1, R-3667:5
- ↑ R-2986:6, R-3726:2, R-2289:4, R-2289:5
- ↑ R-5388:2
- ↑ R-3886:5, R-5094:1, R-4796:3
- ↑ R-2487:4
- ↑ R-4479:5, R-4841:5, R-3667:5
- ↑ R-4401:1
- ↑ R-2102:6
- ↑ R-5304:2
- ↑ NS300-3-{{{3}}}
- ↑ R-5990:4, R-3929:4
- ↑ R-5712:6
- ↑ R-1806:5
- ↑ R-1807:1, R-4841:4
- ↑ NS310-1-{{{3}}}
- ↑ T-63
- ↑ R-5304:2
- ↑ NS187-4-{{{3}}}
- ↑ A-195, R-4810:3, R-1699:6
- ↑ R-5304:2
- ↑ R-3930:5
- ↑ R-482:6
- ↑ R-4810:3
- ↑ R-3083:2
- ↑ T-41, T-63, R-3055:4
- ↑ R-3331:3