List św. Pawła do Kolosan 1:15
1:15 Który jest obrazem Boga niewidzialnego i pierworodny wszystkich rzeczy stworzonych.
Komentarz
- On jest obrazem:
- Wodzem wszystkich innych gwiazd porannych.[1]
- Widzimy Oblubienicę uczynioną „podobną do Niego” (1 Jana 3:2).[2]
- On prosił jedynie o przywrócenie Go do stanu, w jakim był wcześniej, ale Ojciec „wielce Go wywyższył”, wysoko ponad poprzednią chwałę.[3]
- Bezpośredni obraz niewidzialnego Boga.[4]
- Przeto jak nosiliśmy obraz ziemskiego człowieka, tak będziemy też nosili obraz niebieskiego człowieka – 1 Kor. 15:49.[5]
- Dla nas.[6]
- Boga niewidzialnego:
- Niebieski Ojciec nie ma początku, lecz od wieczności do wieczności jest ten sam.[7]
- Wyraźnie wskazuje to na fakt, że gdy tylko stworzenia narodzą się z ducha, będą również niewidzialne.[8]
- Pierworodnym:
- Jedyne bezpośrednie stworzenie Ojca.[9]
- Jako Logos, „początek stworzenia Bożego” (Obj. 3:14).[10]
- Ja jestem alfa i omega, pierwszy i ostatni, początek i koniec bezpośredniego stworzenia przez Ojca (Obj. 22:13).[11]
- Zupełnym początkiem Boskiego działania był Logos.[12]
- Gdy Bóg stworzył Wielką Istotę, odpoczął. Od tego czasu Jego moc była wykonywana przez Pana Jezusa.[13]
- On dokonał wielkiego dzieła stworzenia, ale On sam był pierwszym z wszelkiego, bezpośredniego stworzenia Bożego.[14]
- Jezus był po prostu tym, czym mówił, że jest: Synem, posłanym przez Boga, jednorodzonym z Ojca, pierworodnym wszelkiego stworzenia.[15]
- Dosłownie, „pierwszym wywiedzionym z wszelkiego stworzenia”.[16]
- Okoliczność, że nasz Pan Jezus istniał, zanim stał się człowiekiem, w bardziej wywyższonej naturze i stanie, jest jasno pokazana w Piśmie Świętym.[17]
- Wielki Mesjasz był z Ojcem przed rozpoczęciem dzieła stworzenia.[18]
- On nie tylko był pierwszym z Bożego stworzenia, ale i ostatnim.[19]
- On zna Boży charakter dłużej, w sposób bardziej pełny i bliski niż jakakolwiek inna istota.[20]
- Zrodzony przed wszelkim stworzeniem.[21]
- Główny.[22]
- Nie popiera to dogmatu trynitarnego.[23]
- Unitarianie zaprzeczają, że istniał On przed poczęciem w Marii.[24]
- Który potem stał się człowiekiem, Jezusem.[25]
- Jezus w swej przedludzkiej egzystencji.[26]
- Psalmista mówi o nim jako o synu Jehowy, pierworodnym, najwyższym wśród królów ziemi– Psalm 89:28.[27]
- Zapis ten jest zgodny z Jan 1:1-3, który mówi, że Jego historia datuje się od samego początku.[28]
- Jezus był stworzony najpierw.[29]
- Wydaje się, że Jednorodzony nie myślał szczególnie o obiecanej chwale.[30]
- Nie jest to zgodne z teorią, że Jezus rozpoczął swe istnienie jako syn Józefa.[31]
- Poprzedza On wszelkie rzeczy.[32]
- Wszelkiego stworzenia:
Przypisy
- ↑ R-1686:2
- ↑ R-1210:6
- ↑ R-1161:5
- ↑ R-361:6
- ↑ R-41:3
- ↑ R-1340:5
- ↑ R-1514:6
- ↑ R-237:1
- ↑ R-5992:6; R-4107:2; R-1599:1; R-1278:3
- ↑ F-18; R-5972:3; R-1642:1; R-1609:3; R-1247:2; R-1125:3; SM-659
- ↑ R-5748:1; R-4098:1; R-1599:1
- ↑ R-5351:3
- ↑ R-5239:1
- ↑ R-4964:3
- ↑ R-2773:3
- ↑ R-1904:5
- ↑ R-1673:3
- ↑ R-1583:1; SM-483
- ↑ R-1514:6; Szablon:PŻ
- ↑ R-1125:3
- ↑ R-1060:4; R-446:5
- ↑ R-803:1
- ↑ R-560:3
- ↑ R-505:2
- ↑ R-421:3; R-338:2
- ↑ PD-54/67
- ↑ SM-491
- ↑ NS257-1-{{{3}}}; Q-374.6
- ↑ Szablon:PŻ
- ↑ NS438-6-{{{3}}}
- ↑ Szablon:OV
- ↑ Q-746.3
- ↑ E-86; R-1063:5
- ↑ R-838:3