Księga Izajasza 19:20
19:20 A będzie na znak i na świadectwo Panu zastępów w ziemi Egipskiej. A gdy zawołają do Pana dla tych, którzy ich ciemiężyli, tedy im pośle wybawiciela i książęcia, i wybawi ich.
Komentarz
- I będzie – Wielka Piramida prawdopodobnie była zbudowana przez Melchizedeka około roku 2170 przed Chrystusem.[1] Ukończona około północy jesiennego porównania dnia z nocą, prawdziwy początek roku.[2] Wtedy gwiazda Dragonis świeciła wprost do wejścia prowadzącego w dół, a zarazem wskazywała na Plejady.[3] Wskazuje ona także fakty jak długość roku, odległość ziemi od słońca, itp.[4]
- Będzie na znak – Głównym zarysem Piramidy jest wierzchni kamień, który sam w sobie stanowi doskonałą piramidę, typ na Chrystusa. Kamień ten był wzorem na całą piramidę, na kamień obrażenia i opokę odtrącenia – 1 Piotra 2:8[5] Wejście do dolnego przejścia pokazuje datę, kiedy Izaak stał się spadkobiercą po swoim ojcu Abrahamie[6] Dolne przejście wyobraża piętno grzechu[7] Miejsce końca "studni" wskazuje na Rok 1881, jako czas, w którym błogosławieństwa restytucji powinny się rozpocząć.[8] "Podziemny pokój" - komnata, albo bezdenna jama, wyobraża czas wielkiego ucisku i każdego, co postępuje po drodze spadzistej[9] Miejsce położenia tego pokoju lub jamy, wskazuje, iż wielki ucisk powinien się rozpocząć w roku 1914[10] Pierwsze górne przejście wyobraża okres Zakonu[11] Długość tego okresu 1650 lat, jest pokazana od wyjścia z Egiptu, aż do Korneliusza, pierwszego chrześcijanina z pogan[12] "Grota" wyobraża [[śmierć[[ Jezusa.[13] "Studnia" wyobraża nową drogę do żywota, otwartą przez śmierć i zmartwychwstanie Jezusa[14] Górny koniec "studni" wskazuje na długość życia [Jezus|Jezusa]][15] Przejście do "pokoju królowej" wskazuje na 6000 lat grzechu i 1000 lat restytucji[16] "Pokój królowej" wyobraża doskonałą ludzką naturę[17] Wentylatory wskazują, że żywot będzie wieczny tym, którzy będą zachowywać Prawo Boże[18] "Wielka Galeria" wyobraża okres ewangeliczny[19] Jej wysokość wyobraża błogosławieństwa powołania ewangelicznego. Jej wąskość wyobraża wąską drogę żywota. Jej stromość wyobraża niebezpieczeństwo poślizgnięcia się i trudności w poświęceniu.[20] Jej ściana południowa wskazuje na datę wtórej obecności Chrystusa od roku 1874[21] Jej długość wskazuje koniec powołania w roku 1881[22] Niskie wejście do "przedpokoju" wyobraża pierwszy stopień ofiarowania, śmierć ludzkiej woli, albo spłodzenie z ducha świętego przez Słowo Prawdy[23] Granitowe drzwi ze strony przedpokoju wyobrażają drugi stopień wyżej i poddanie się woli Bożej, albo ożywienie do służby i ofiary przez poświęcenie duchem świętym i utwierdzenie wiary[24] "Przedpokój" wyobraża szkołę Chrystusową.[25] Jego granitowa podłoga, poza granitowym wejściem, czyli "drzwiami", wyobraża stanowisko Nowego Stworzenia[26] Niskie przejście do "królewskiego pokoju" wyobraża narodzenie z ducha świętego[27] "Pokój królewski" wyobraża niebo, stan tych, co osiągną nieśmiertelność[28] Pionowa oś wskazuje różnicę między naturą ludzką a naturą duchową[29]
- Na świadectwo – Boskiej wszechwiedzy i Jego chwalebnego planu zbawienia. Znaki i cuda w ziemi egipskiej, aż do dnia tego – Jer. 32:20[30]
- A gdy zawołają – Egipcjanie - świat podczas ucisku[31]
Przypisy
- ↑ C-322, {{|338}}
- ↑ C-321, {{|327}}
- ↑ C-328
- ↑ C-326, {{|375}}
- ↑ C-329
- ↑ C-366
- ↑ C-321
- ↑ C-366
- ↑ C-341, C-344
- ↑ C-342
- ↑ C-332
- ↑ C-347
- ↑ C-361
- ↑ C-337
- ↑ C-337
- ↑ C-369
- ↑ C-358
- ↑ C-373
- ↑ C-332
- ↑ C-349
- ↑ C-365
- ↑ C-363, C-367
- ↑ C-351, C-357
- ↑ C-351, C-357
- ↑ C-357
- ↑ C-351
- ↑ C-357
- ↑ C-355
- ↑ C-357
- ↑ C-318
- ↑ C-317