List św. Pawła do Kolosan 1:18

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 12:39, 4 lis 2015 autorstwa Dorota (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Kol.|1:18|BG}} {{Komentarz}} *'''On także''' – On również jest pierwszym uczestnikiem Boskiej natury.<ref>{{R|446|5}}</ref> *'''Jest Głową''':...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

1:18 On też jest głową ciała, to jest kościoła, który jest początkiem i pierworodnym z umarłych, aby on między wszystkimi przodkował;

Komentarz

  • On także – On również jest pierwszym uczestnikiem Boskiej natury.[1]
  • Jest Głową:
    1. Nowe stworzenie jest przedstawione jako człowiek w pełni rozwinięty.[2]
    2. Nasz Odkupiciel został najpierw wzbudzony, aby być Głową.[3]
    3. Chrystus (Głowa i Ciało) jest Pośrednikiem Nowego Przymierza.[4]
    4. Pierwszym, głównym.[5]
    5. On jest pierwszym, który ma udział w boskiej naturze.[6]
    6. Jezus nigdy nie oddał nikomu tego urzędu; jest on należny tylko Jemu, a każdy inny, kto żąda go dla siebie, jest uzurpatorem.[7]
    7. Jedynym władczym autorytetem dla tych, którzy są członkami Ciała, jest wola Jezusa Chrystusa, Głowy.[8]
    8. On otwiera drogę i sam jest przewodnikiem.[9]
    9. Jezus jest Głową nasienia, które zdepcze Szatana.[10]
    10. Tak jak mężczyzna jest głową kobiety.[11]
    11. Jezus sam byłby wielkim pozaobrazem Mojżesza, bez związku z żadnym z Jego wiernych, lecz Ojcu upodobało się inaczej.[12]
    12. Głowa i Ciało muszą współpracować, ich celem jest współpraca, muszą być razem pod każdym względem.[13]
  • Ciała:
    1. „Naszego haniebnego ciała”, z punktu widzenia świata.[14]
    2. Za każdą cenę św. Paweł starał się o udział w tym Ciele; jego pragnieniem było „znaleźć się w nim”.[15]
    3. Jeżeli zostaliśmy ochrzczeni w Chrystusa, to w tym celu, abyśmy stali się członkami Jego Ciała, Kościoła; oznacza to, że jedynym władczym autorytetem dla nas jest wola Jezusa Chrystusa, Głowy.[16]
  • Kościoła – Przygotowywanego do współuczestnictwa wraz z Nim w Jego Królestwie.[17]
  • On jest początkiemNowego Stworzenia.[18]
  • Pierworodnym:
    1. Z greckiego gennao, zrodzić (także spłodzić); odnosi się do całego procesu powstawania (spłodzenie z ducha, a następnie narodzenie z ducha).[19]
    2. Skoro nasz Pan narodził się z martwych jako istota duchowa, oznacza to, że wcześniej musiał być spłodzony z ducha, tak jak spłodzenie zawsze poprzedza narodzenie.[20]
    3. Jezus został spłodzony z ducha przy poświęceniu, zaś trzy i pół roku później, w czasie zmartwychwstania, narodził się z ducha.[21]
    4. Od tamtego czasu członkowie są podnoszeni ze świata, oddzielani od świata dla Pana i dzieła Wieku Tysiąclecia.[22]
    5. A On żeby był pierworodnym pośród wielu braciRzym. 8:29.[23]
    6. Jezus był pierwszym, który został całkowicie podniesiony z mocy śmierci (zmartwychwstał) do doskonałości życia, bytu na jakimkolwiek poziomie egzystencji.[24]
    7. Oznacza to, że Mojżesz i Eliasz nie mogli być fizycznie na Górze Przemienienia; to była wizja.[25]
    8. Nasze narodziny nastąpią w pierwszym zmartwychwstaniu.[26]
    9. Zmartwychwstanie jest narodzinami.[27]
    10. A jednak Chrystus został wzbudzony z martwych i jest pierwiastkiem tych, którzy zasnęli1 Kor. 15:20.[28]
    11. W czasie swego zmartwychwstania.[29]
    12. Pierwszy w pełni i doskonale uwolniony od śmierci.[30]
    13. Były to Jego narodziny do nowej natury.[31]
    14. Jeżeli okażmy się wiernymi i staniemy się członkami Jego Ciała, wówczas w czasie zmartwychwstania osiągniemy wspaniały stan narodzin.[32]
  • Z umarłych:
    1. Narodziny Nowego Stworzenia następują przy zmartwychwstaniu.[33]
    2. Przy zmartwychwstaniu naszego Pana nastąpiły Jego narodziny do doskonałego, duchowego bytu; w związku z tym, zmartwychwstanieKościoła opisywane jest w tym i innych miejscach jako narodziny.[34]
    3. Łazarz i inni, którzy zostali wzbudzeni jedynie do pewnej miary życia, nie doświadczyli zmartwychwstania; nigdy nie zostało ono tak określone w Piśmie Świętym.[35]
    4. W czasie swego zmartwychwstania Chrystus wszedł na wyższy poziom życia i dzieła drugiego Adama, jako życiodajna istota duchowa.[36]
  • Był pierwszy:
    1. I wszystko poddał pod nogi jego, a jego samego ustanowił ponad wszystkim Głową KościołaEfezj. 1:22.[37]
    2. On już wcześniej był we wszystkim pierwszy, a wykorzystawszy to wiernie, był pierwszym w osiągnięciu wszelkich zaszczytów i chwały, jakie dawał Ojciec.[38]
    3. Zaszczyt bycia pierwszym, kiedy miał powstać z martwych.[39]
    4. Pierwszeństwo nie przed Ojcem, ale względem wszystkich innych.[40]
    5. Pan wszystkiego, pierwsze miejsce.[41]
    6. Chrystus powinien objąć w naszym sercu tron ponad wszystkimi rzeczami.[42]
    7. We wszelkich dziełach Jehowy, na każdym poziomie, Logos miał pierwszeństwo.[43]
    8. W swym życiu, śmierci, zmartwychwstaniu, procesie rozwoju od niższego do wyższego, z ciała do ducha, On poprzedza swych świętych; jest Głową.[44]


Przypisy

  1. R-446:5
  2. F-362
  3. R-4354:4
  4. R-2709:2
  5. R-2479:2
  6. R-446:5
  7. R-320:4
  8. R-132:3
  9. R-89:4
  10. R-11:3
  11. Szablon:PŻ
  12. NS142-1-{{{3}}}
  13. NS341-3-{{{3}}}
  14. R-827:6
  15. R-827:6
  16. R-132:3
  17. R-2479:2
  18. R-5580:4
  19. R-5580:1
  20. R-5580:4
  21. R-4544:2
  22. R-4354:4
  23. R-3912:2; R-3793:3; R-2618:5; R-2573:1; R-2422:2
  24. R-3912:2; R-3563:4; Szablon:PŻ; NS284-3-{{{3}}}
  25. R-3793:3
  26. R-2630:1
  27. R-2618:5; R-2573:1; Szablon:PŻ
  28. R-2467:3; R-2461:3; R-2288:6
  29. R-2422:2
  30. R-810:4
  31. Szablon:CR
  32. Szablon:PŻ; Szablon:PŻ; NS101-3-{{{3}}}
  33. A-197
  34. B-134
  35. R-413:3
  36. R-42:2
  37. A-82
  38. F-64
  39. F-676
  40. R-5418:4
  41. R-4964:3
  42. R-2986:3
  43. R-2408:3
  44. R-89:4