Ewangelia św. Mateusza 13:30

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 12:45, 9 lis 2015 autorstwa Mariusz (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Mat.|13:30|BG}} {{Komentarz}} *'''Pozwólcie obydwu róść''' *# Chrystus nie zamierzał przeszkodzić lub utrudniać rozwoju kąkolu.<ref>{{F|200}}</...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

13:30 Dopuśćcie obojgu społem rość aż do żniwa; a czasu żniwa rzekę żeńcom: Zbierzcie pierwej kąkol, a zwiążcie go w snopki ku spaleniu; ale pszenicę zgromadźcie do gumna mojego.

Komentarz

  • Pozwólcie obydwu róść
    1. Chrystus nie zamierzał przeszkodzić lub utrudniać rozwoju kąkolu.[1]
    2. Nominalny Kościół zaniedbał te polecenia ani nie utrzymał całej pszenicy, ani nie wykorzenił całego kąkolu, zatem nie ma dla siebie usprawiedliwienia.[2]
    3. Z powodu pszenicy łaska Boża rozciągała się nawet na mieszane pęki systemu babilońskiego, aż do roku 1878, kiedy to został on całkowicie i na zawsze odcięty od jakiejkolwiek łaski.[3]
    4. Ustanowili oni fałszywe, niebiblijne zasady i doktryny, które w istocie wykształciły wiele kąkolu, zadusiły i podzieliły pszenicę.[4]
  • Razem
    1. Przez cały wiek.[5]
    2. Chrześcijanie i ci, którzy za nich uchodzą, żyli tuż obok siebie, w tych samych miastach, domach, rodzinach.[6]
    3. Tylko specjalista potrafi odróżnić kąkol od pszenicy w czasie, kiedy rosną.[7]
    4. W czasie Wieku Ewangelii pszenica i kąkol razem przedstawiają Królestwo Boże.[8]
    5. W nominalnym systemie kościelnym, zwanym także Babilonem lub zamieszaniem, z racji zawierania w sobie mieszaniny prawdy i błędu, pszenicy i kąkolu.[9]
    6. Nominalny kościół zawierał w sobie pszenicę i kąkol, wielu z tej drugiej klasy znalazło drogę do kazalnic.[10]
    7. Pan nie przeszkadzał im w utożsamianiu się z jego świętymi ani w używaniu przez nich jego imienia i twierdzeniu, że są członkami Jego Kościoła.[11]
    8. Klasa kąkolu przez pewien okres czasu miała władzę i podzieliła pole pszenicy za pomocą różnorodnych płotów wyznań wiary.[12]
    9. Kąkol odniósł pewną korzyść, próbując naśladować pszenicę. Uczyniło to ich bardziej godnymi szacunku niż normalnie byliby warci.[13]
    10. Przed czasem żniwa miały miejsce podziały pomiędzy nimi o charakterze polityczno – doktrynalnym, lecz, kąkol, który ciągle dominował, formował inne, wywołujące mniej sprzeciwów systemy babilońskie.[14]
    11. Nie możemy zgodzić się z twierdzeniem, że cała pszenica znalazła się za ogrodzeniem Baptystów, a cały kąkol pozostał na zewnątrz.[15]
  • Aż do
    1. Rozkaz wyjdźcie z niego został wydany dopiero po ogłoszeniu stwierdzenia upadł, upadł Wielki BabilonObj. 18:4,2 [16]
  • Żniwa
    1. Koniec, zamknięcie Wieku Ewangelii.[17]
    2. Żniwo Wieku Żydowskiego rozpoczęło się z pierwszym przyjściem naszego Pana, a zakończyło się 40 lat później, zniszczeniem Jerozolimy.[18]
    3. Równoległe do żniwa Wieku Żydowskiego, wielu uważa, że rozpoczęło się w 1874 roku, a zakończy się w 1915.[19]
    4. O długości 40 lat – 1878 do 1918.[20]
    5. Czas, w którym kąkol związany będzie w snopy, a pszenica będzie zwieziona do niebieskiej stodoły.[21]
  • A w czasie
    1. Przy końcu lata – okresu łaski.[22]
    2. Sugeruje to, że nie będzie to wydarzenie jednej chwili, ale że wymaga pewnego czasu.[23]
    3. Który poprzedza światowy ucisk.[24]
    4. Rozważanie tematów takich jak czas końca żniwa, zwyczajnie zabiera możliwość spędzenia go pożytecznie. Lepiej nie dywagować nad takimi problemami, tylko pilnie zająć się dziełem żniwa.[25]
  • Żniwa
    1. W którym to obecnie żyjemy.[26]
    2. Od początku października 1874.[27]
    3. Równoległym pod względem czasu i dzieła do żniwa Wieku Żydowskiego.[28]
    4. Żniwo Wieku Żydowskiego daje nam jasny obraz tego, czego można się spodziewać po żniwie Wieku Ewangelii.[29]
    5. W czasie żniwa Wieku Żydowskiego prowadzona była podwójna praca: żniwo Wieku Żydowskiego oraz przygotowanie Wieku Ewangelii.[30]
    6. Raczej czas zbierania, a nie siania, czas doświadczania, rozliczania i nagradzania. Czas żniwa Wieku Żydowskiego jest obrazem na obecne żniwo.[31]
    7. Trzy wielkie okresy oddzielania są opisane w Słowie Bożym: plew od pszenicy (Mat. 3:10,12), kąkolu od pszenicy (Mat. 13:37,43) oraz owiec od kozłów. (Mat. 25:31). [32]
    8. Czas wykonywania polecenia Zgromadźcie mi wiernych moich, którzy zawarli ze mną przymierze przez ofiaręPsalm 50:5 [33]
    9. Gdy Jego prawda obnaży istotę obecnych systemów.[34]
    10. Żniwo to nie jest czas pokoju, lecz przeciwnie, z całą pewnością, doprowadzi do podziału i obcości pomiędzy prawdziwą pszenicą a wszystkim innym.[35]
    11. Pracą żniwa jest żęcie, a nie sianie. Tym samym, przekazujemy trudne prawdy, lecz nie światu, ale zdeklarowanemu kościołowi. Prawdy te jak słońce żniwa są ciepłe i mocne, a ich właściwością jest żęcie pszenicy.[36]
    12. Żniwo Wieku Żydowskiego opisywane jest jako oddzielenie pszenicy od plew, natomiast żniwo Wieku Ewangelii jako oddzielenie pszenicy od kąkolu.[37]
    13. Czas żniwa to okres najbardziej wytężonej pracy w ciągu całego roku i stosunkowo krótki, w porównaniu do siania.[38]
    14. Składa się z trzech etapów: oddzielania, wiązania i palenia.[39]
    15. Żniwo nie jest jeszcze zakończone, nie można pozwolić, aby nasze oczekiwania przeważyły nad faktami.[40]
  • Powiem
    1. Rozpoznanie czasu żniwa w toku jest dowodem Pańskiej obecności.[41]
    2. I zapuścił Ten, który siedział na obłoku, sierp swój na ziemi i ziemia została zżętaObj. 14:16 [42]
    3. Pan będzie głównym żniwiarzem i kierownikiem tej pracy; będzie to jego pierwsze dzieło.[43]
    4. Kieruje nimi przez Słowo, poprzez otwieranie ich wyrozumienia na rozróżnianie czasów i chwil w nim opisanych, jak również opisanego tam dzieła, jakie ma zostać wykonane.[44]
    5. To nie my, lecz Chrystus jest tym, który wzywa swój lud do wyjścia z Babilonu. My jedynie zwracamy ich uwagę na Jego słowa i pokazujemy, że mają one sens.[45]
  • Żeńcom
    1. Aniołom, posłańcom.[46]
    2. Tym, których używał dla orania, siania i nawadniania w ciągu całego wieku; tych spłodzonych z Ducha świętego.[47]
  • Zbierzcie
    1. W związki zawodowe, fundusze powiernicze, denominacje i stowarzyszenia ochronne różnego rodzaju.[48]
    2. Prawdziwa pszenica powinna unikać członkostwa w lożach, stowarzyszeniach, kościołach, sektach, partiach.[49]
    3. Specjalne próby, mające na celu zupełne oddzielenie pszenicy od kąkolu, są teraz udziałem Chrześcijaństwa.[50]
  • Najpierw kąkol
    1. Który występuje w większości, tak jak plewy w czasie żniwa Wieku Żydowskiego.[51]
    2. Który uważa się za prawdziwy Kościół.[52]
    3. Są dwie części żniwa: gromadzenie pszenicy, po którym następuje palenie kąkolu.[53]
    4. Żniwo przebiega według pewnego porządku.[54]
    5. Bardzo wyniosły i wyprostowany, uważający się za pana pola; obrazuje tych, którzy są chrześcijanami tylko z wyglądu i przynależności.[55]
  • I powiążcie go
    1. Pohamujcie każdą indywidualną myśl i próbę dociekań w kwestii tematów religijnych, tak jak czyni International Sunday School, drukując pytania i precyzyjne odpowiedzi na nie, wraz z ćwiczeniami, organizując chóry, rozrywkę, pikniki, itp.[56]
    2. Tak jak Żydzi nie rozpoznali wiążących i oślepiających wpływów, jakie na nich były wywierane, tak i dziś nominalny Kościół nie dostrzega objawów pracy żniwa, jaka postępuje naprzód.[57]
    3. Są wiązani ludzkimi tradycjami i duchem tego świata.[58]
    4. Ciasno związani własnymi uprzedzeniami.[59]
    5. Duma będzie ich trzymać razem, nikt nie będzie chciał okazać się nielojalnym lub być uznanym za tchórza. Stowarzyszenia działają en masse.[60]
    6. Chcą związać wszystkich poprzez nauczanie, iż dla osiągnięcia zbawienia konieczne jest związanie się z jakąś z ich sekt – nie ważne, z którą – wiążąc w ten sposób teorię osobistej odpowiedzialności z przynależnością do sekty.[61]
  • W snopki
    1. Jest to czynność niezbędna, z uwagi na jego ogromną liczbę.[62]
    2. Organizacje ludzkie.[63]
    3. Nie tylko organizacje kościelne, lecz wszelkie organizacje, które wiążą ze sobą ludzi, jak nigdy wcześniej.[64]
    4. Związki zawodowe, kapitalistyczne fundusze powiernicze, towarzystwa ubezpieczeniowe różnych rodzajów.[65]
    5. W loże, stowarzyszenia, kościoły, sekty, partie.[66]
    6. W wielkie snopy denominacji, znane pod różnymi sekciarskim nazwami.[67]
    7. Unifikacja sekt.[68]
    8. Jeżeli byłoby od nas wymagane przystąpienie do Związku Zawodowego, zanim moglibyśmy podjąć pracę, powinniśmy to uczynić, lecz jeżeli organizacja ta miałaby uczynić cokolwiek, z czym byśmy się nie zgadzali, powinniśmy się wycofać, kiedy uznamy to za stosowne.[69]
    9. Duch kąkolu skierowany jest w kierunku wielkości sekt i działa na pokaz, zamiast popierać osobiste posłuszeństwo i wierność Bogu.[70]
    10. W większości tych snopów, sekt, jest wciąż trochę ziaren pszenicy, poświęconych jednostek, w których mieszka duch prawdy.[71]
    11. Każda denominacja zachowuje własny kształt lub organizację i jest coraz ciaśniej wiązana przez istnienie innych denominacji.[72]
    12. Dowód dzieła żniwa w toku.[73]
    13. Gotowe do spalenia, zniszczenia.[74]
  • Na spalenie
    1. W celu zniszczenia, ale nie jednostek, lecz kąkolu, imitacji pszenicy, w czasie Wielkiego Ucisku.[75]
    2. Aby wrócili do ziemi, do świata, skąd przybyli.[76]
    3. Lecz nie literalnym ogniem.[77]
    4. Nie można spalić symbolicznego kąkolu literalnym ogniem.[78]
    5. Nie palą go natychmiast, lecz najpierw gromadzą pszenicę do stodoły. Ogień nie zniszczy kąkolu, dopóki pszenica nie będzie w stodole.[79]
    6. Obowiązkiem chrześcijanina jest podnosić standardy i uwalniać prawdziwą pszenicę ze snopów kąkolu, w jedności z Chrystusem, jedyną Głową.[80]
    7. Najwyraźniej spalenie kąkolu odpowiada bardzo ściśle podziałowi Jordanu.[81]
    8. Aby żadne złe ziarno nie zanieczyściło przyszłych plonów.[82]
    9. Wówczas zbudzi się Wielkie Grono.[83]
    10. Praktykujący chrześcijanie zostaną wówczas ukazani w swym prawdziwym świetle. Prawda i fałsz będą zupełnie objawione.[84]
  • A
    1. Bez wiązania w snopy.[85]
  • Pszenicę zwieźcie
    1. Sierpem obecnej prawdy.[86]
    2. Kościół Chrystusowy.[87]
    3. Stosunkowo niewielka ilość, „małe stadko”.[88]
    4. I pośle aniołów swoich z wielką trąbą, i zgromadzą wybranych jego z czterech stron świata, z jednego krańca nieba aż po drugi.” – Mat. 24:31 [89]
    5. Zgromadźcie mi wiernych moich, którzy zawarli ze mną przymierze przez ofiarę.Psalm 50:5 [90]
    6. I usłyszałem inny głos z nieba mówiący:- Wyjdźcie z niego, ludu mój, abyście nie byli uczestnikami jego grzechów i aby was nie dotknęły plagi na niego spadające,Obj. 18:4 [91]
    7. Najwyraźniej jest ona w mniejszej ilości, wieziona bezpośrednio do stodoły, bez wiązania jej w snopy, drogocenna, rzadka.[92]
    8. Oddzielona od kąkolu w sensie duchowym, lecz niekoniecznie fizycznie.[93]
    9. Kłosy pszenicy, pełne dorodnego ziarna, pochylają się pod swym ciężarem do ziemi; jest to piękna ilustracja pokory prawdziwego i przynoszącego owoce chrześcijanina.[94]
    10. Wydaje się, że wielu pracowników nie wie, czy ma żąć, czy siać. Chcą siać i żąć w tym samym czasie.[95]
    11. Żniwo nie dotyczy tylko żyjących, ale także tych, którzy „zasnęli w Chrystusie”. Aniołowie gromadzą żyjących, ale nasz Pan, Wielki Żniwiarz, gromadzi albo wzbudza umarłych.[96]
    12. Jeżeli przyszedł, aby zgromadzić swoich świętych oraz jeżeli ma przyjść ze wszystkimi swoimi świętymi1 Tes. 3:13, Judy 14, Zach. 14:5, oznacza to, że muszą być dwie części lub etapy jego przyjścia.[97]
    13. Ci, którzy nie są spłodzeni z Ducha Świętego, nie mają prawa zaliczać się do pszenicy.[98]
    14. Do mojej stodoły
    15. Stan bezpieczeństwa, oddzielenia od świata.[99]
    16. Nie do innej denominacji, lecz zgromadzeni w Chrystusie, w jedności z Nim, w społeczności ducha poprzez znajomość Jego Słowa.[100]
    17. Stan duchowy, uwielbiony.[101]
    18. Niebiańska stodoła, przemiana w zmartwychwstaniu.[102]
    19. Nie mamy rozumieć, że żniwo jest już zupełnie zakończone.[103]

Przypisy

  1. F-200
  2. C-138
  3. C-155
  4. C-138
  5. R-4635:6, PD-59
  6. R-5049:1
  7. R-4635:3
  8. R-4653:3
  9. NS93-6-{{{3}}}
  10. D-61
  11. NS94-4-{{{3}}}
  12. NS389-1-{{{3}}}
  13. NS94-4-{{{3}}}
  14. C-154
  15. NS49-3-{{{3}}}
  16. R-457:5
  17. A-237, B-15, R-4635:6, Szablon:OV
  18. NS626-3-{{{3}}}
  19. R-5363:4
  20. SM-287, R-5049:2, R-5018:6, R-4891:5, NS627-2-{{{3}}}
  21. R-5049:2
  22. D-578
  23. R-5049:2, R-580:4, R-236:3, R-223:1
  24. R-593:3
  25. Q-320.3
  26. D-31
  27. R-5950:5
  28. B-233, HG-52, HG-55, HG-70
  29. NS21-3-{{{3}}}
  30. NS626-5-{{{3}}}
  31. C-135
  32. R-34:2
  33. R-375:5
  34. {R|767|5}}
  35. R-969:6
  36. R-1073:5
  37. R-2237:6, B-234
  38. R-885:2
  39. R-198:5
  40. R-5950:1
  41. B-150
  42. B-150
  43. B-150
  44. R-600:3
  45. R-986:4
  46. C-137
  47. D-601
  48. C-140, Q-317.4, R-4636:1
  49. R-4636:1
  50. SM-287
  51. B-234, R-3770:4
  52. R-4636:4
  53. R-5761:2
  54. R-580:4
  55. R-2277:1
  56. C-142
  57. R-2237:6
  58. R-920:6
  59. R-878:6
  60. R-1828:1
  61. C-141
  62. R-3770:4
  63. R-3771:1
  64. R-1828:1, Q-317.4
  65. C-140
  66. R-4636:1
  67. R-1488:2
  68. R-3497:4
  69. Q-318.4
  70. C-141
  71. R-375:4
  72. C-142
  73. R-4636:1
  74. R-5049:2
  75. B-105, C-146, C-148, F-200, R-5916:3, R-4644:2
  76. C-140, R-3771:4
  77. R-4636:4
  78. Szablon:CR
  79. R-2634:4
  80. R-3566:6
  81. R-5951:4
  82. R-4635:6
  83. R-5761:2
  84. {R|5761|5}}
  85. C-140, Q-318.1
  86. C-139
  87. R-5256:4
  88. B-205
  89. B-164, D-601
  90. B-164
  91. D-601
  92. R-3770:4
  93. NS390-3-{{{3}}}
  94. R-2277:1
  95. R-628:4
  96. R-20:2
  97. H-G23
  98. R-4635:6
  99. C-212
  100. R-2751:4
  101. R-2693:2, R-4644:2, R-36862, R-2277:6, F-200, Szablon:CR, HG-272, HG-438, NS21-4-{{{3}}}, NS89-5-{{{3}}}, NS810-2-{{{3}}}
  102. R-4635:6, R-5049:2, Szablon:CR, PD-59
  103. R-5761:2