Ewangelia św. Mateusza 24:21
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
24:21 Albowiem naonczas będzie wielki ucisk, jaki nie był od początku świata aż dotąd, ani potem będzie.
Komentarz
- Wtedy bowiem
- Pod koniec Wieku Ewangelii i jego żniwa.[1]
- Jako wynik samolubstwa przekraczającego wszelkie granice, dojrzewającego do wydania swego owocu.[2]
- Wielki ucisk
- Ogólny i straszny.[3]
- Czas wojny i ucisku ogarniający wszystkie narody.[4]
- Będzie on dotyczył instytucji społecznych, finansowych, politycznych i religijnych.[5]
- Spór narodów, partii i związków ulegnie rozszerzeniu na jednostki i wywoła indywidualne konflikty i spory na świecie.[6]
- Anarchia i zniszczenie zrodzone z obawy i desperacji, a nie z wyboru lub umiłowania bezprawia.[7]
- Spory, nienawiść, wrogość, anarchia.[8]
- Ucisk, jaki dosięgnie Babilon, stanie się początkiem Wielkiego Ucisku, którym się zakończy ten wiek.[9]
- Agresja ze strony trustów i syndykatów wywoła ostateczną katastrofę tego wieku, we wraku całej społecznej struktury.[10]
- Wywołany zostanie brakiem zaufania, odrzuceniem ufności. (Hebr. 10:35) [11]
- Biedni bogaci będą przechodzili szczególny ucisk i smutek, gdy całe zgromadzone przez nich bogactwo stanie się bezwartościowe, – Jak. 5:1-5 [12]
- Zostanie wywołany nie tylko przez niesnaski narodowe, ale także przez społeczne pretensje, ambicje i niepokoje.[13]
- Wywołany manifestacjami Boskiej sprawiedliwości i sprzeciwu wobec grzechu i wszelkiej nierówności.[14]
- Spowodowany przejściem od władzy grzechu i śmierci do królowania sprawiedliwości i życia.[15]
- Rozbicie w drzazgi ziemskich instytucji, wielki kryzys.[16]
- Duch niezadowolenia pobudzony poznaniem bezwiednie wywoła rozpad naszych obecnych instytucji.[17]
- Objawienie Boskiej sprawiedliwości.[18]
- Wielkie trzęsienie ziemi, jakiego nie było, odkąd człowiek istnieje na ziemi; tak potężne było to trzęsienie. – Obj. 16:18 [19]
- Tak niszczycielskie w swym charakterze, że wywoła rozpad obecnych złych, samolubnych struktur społecznych, przygotowując ustanowienie „nowej ziemi”.[20]
- Na popiołach czasu ucisku ustanowione zostanie Królestwo Mesjańskie, w pełnej władzy i chwale.[21]
- Rozpoczęcie panowania Mesjasza oznaczać będzie zaistnienie największej rewolucji, jaką świat kiedykolwiek widział. Królowie i książęta będą kurczowo trzymać się władzy aż do ostatka, ale w rezultacie wszystko legnie w gruzach.[22]
- Będzie to bitwa pomiędzy olbrzymami; po jednej stronie wystąpią finansowe potęgi, trusty itp., a po drugiej olbrzymie organizacje pracy i związki zawodowe.[23]
- Anarchia Rewolucji Francuskiej oraz anarchia, jaka obaliła naród żydowski w roku 70 n.e., są biblijnymi przykładami tego, czego należy spodziewać się w najbliższej przyszłości.[24]
- Gdy ostatni członek Ciała Chrystusowego przejdzie za zasłonę.[25]
- Dzień sądu nad ludzkością, pod względem społecznym i narodowym; dzień narodowych rekompensat.[26]
- Nie w celu zniszczenia świata, ale wykonania roli podobnej do pługa, który orze ugór i przygotowuje serca ludzkości.[27]
- Początek Jego chwalebnego tysiącletniego panowania, czarna godzina.[28]
- Królestwo Mesjasza będzie straszne dla tych, którzy czynią zło, ponieważ prawda w jakiś sposób pośredni, bądź bezpośredni doprowadzić ma do przekucia ziemi.[29]
- Nie powinniśmy myśleć o wojnach jako o czymś szczególnym, co miał na myśli nasz Pan, mówiąc o wielkim ucisku, jakim zakończy się ten wiek.[30]
- Wynikający z wiatrów walki i ucisku, jakie rozpętane zostaną po zakończeniu dzieła pieczętowania.[31]
- Tak jak żniwo wieku żydowskiego zakończyło się czasem ucisku, tak słowa naszego Pana zapewniają nas, że ten wiek Ewangelii również zakończy się czasem ucisku.[32]
- Narody muszą przejść przez niego, aby zostać upokorzonymi, zanim będą gotowe na otrzymanie błogosławieństw z Nowego Jeruzalem.[33]
- W ten sposób świat dowie się, że Jezus rozpoczął swoje królestwo.[34]
- Nie oczekujemy (1910) tego ucisku przed październikiem 1914 roku.[35]
- Aluzja do Armagedonu. [36]
- Armagedon wciąż należy do przyszłości (1914) – być może, następnej wiosny.[37]
- Obecna wojna (1914) nie jest czasem wielkiego ucisku w ścisłym znaczeniu, lecz jego zapowiedzią; czas wielkiego ucisku zostanie wywołany anarchią.[38]
- Obecne wydarzenia (1914) wytoczą ze świata krew i skarby. Następnie chore, słabe i mdlejące narody staną się ofiarą socjalizmu, który przerodzi się w anarchię.[39]
- Wielki czas rewolucji i anarchii, przepowiedziany przez Biblię, nastąpi po tej wojnie (1915).[40]
- Właśnie się rozpoczął. Codziennie żar ludzkiej namiętności wzmaga się (1916).[41]
- Będzie trwał aż do czasu Boskiej interwencji.[42]
- Został wstrzymany na czas, gdy lud Boży jest pieczętowany na swych czołach.[43]
- Czas, w którym zakończy się obecny wiek, a rozpocznie się Tysiąclecie.[44]
- Przy końcu tego Wieku Ewangelii zostaną podliczone rachunki; za świadome grzechy (niedziedziczne) zostanie wymierzona odpłata.[45]
- Straszna lekcja, jaką nabędzie wtedy ludzkość, wystarczy na zawsze.[46]
- Patrz także komentarze do Mat. 23:35
- Jakiego nie było
- Okrucieństwo nigdy wcześniej nie spotykane.[47]
- Ponieważ dzisiejsze warunki czynią każdego członka społeczeństwa bardziej zależnym niż kiedykolwiek wcześniej.[48]
- Uspokojenie nastąpi tylko poprzez ustanowienie Królestwa Bożego.[49]
- Jest to dowód na to, że proroctwo to odnosiło się do czegoś więcej niż jedynie zburzenia Jerozolimy w roku 70 n.e.[50]
- I nie będzie
- Ponieważ proces naprawy zostanie przeprowadzony tak dogłębnie, że nigdy więcej nie trzeba będzie go powtarzać.[51]
- Słowa te zostały dodane przez naszego Pana do proroctwa Daniela 12:1.[52]
- Koniec wszelkiego czasu ucisku.[53]
- Wielki końcowy ucisk w historii świata, charakteryzujący się okresem nieznanej dotąd w takim stopniu anarchii, w którym upadną wszelkie nadzieje i ambicje ludzkie.[54]
- Efekt tego ucisku zostanie wywołany Boską opatrznością, którym będzie ustanowienie Królestwa sprawiedliwości tak, że podobny ucisk już nigdy więcej nie będzie możliwy.[55]
- Jeżeli już czas ucisku musi nadejść, pocieszająca jest świadomość, że będzie to ostatni taki okres.[56]
Przypisy
- ↑ R-5019:1
- ↑ SM-266
- ↑ D-540
- ↑ Q-812.2
- ↑ PD-92
- ↑ NS22-3-{{{3}}}
- ↑ R-2869:4
- ↑ SM-188
- ↑ SM-411
- ↑ NS377-5-{{{3}}}
- ↑ NS561-5-{{{3}}}
- ↑ Q-848.2
- ↑ R-1355:5
- ↑ Szablon:OV
- ↑ R-5399:6, A-307
- ↑ SM-717, SM-162
- ↑ R-5364:1, R-4755:6, Szablon:OV
- ↑ Szablon:OV
- ↑ Szablon:OV, SM-236
- ↑ Q-771.4
- ↑ PD-92, NS22-4-{{{3}}}
- ↑ R-1385:5
- ↑ PD-92, NS218-4-{{{3}}}
- ↑ PD-92
- ↑ R-5173:3, NS664-6-{{{3}}}, HG-611
- ↑ D-11
- ↑ NS664-6-{{{3}}}
- ↑ HG-676
- ↑ R-1352:2
- ↑ R-5526:1
- ↑ SM-188
- ↑ R-5018:6, R-4891:5, NS218-5-{{{3}}}
- ↑ SM-441, R-5805:6, R-4795:5
- ↑ R-5523:1
- ↑ R-4671:4
- ↑ Szablon:Diii, Szablon:OV
- ↑ R-5527:4
- ↑ R-5526:3
- ↑ R-5526:4, R-4955:5, HG-499, HG-518, Szablon:OV, SM-162
- ↑ R-5767:4
- ↑ R-5864:4
- ↑ Szablon:OV
- ↑ SM-188, R-5753:1
- ↑ R-5554:2, R-5462:6, SM-411
- ↑ R-5462:6, R-5240:2
- ↑ SM-188, PD-92
- ↑ R-5469:3
- ↑ D-540
- ↑ R-1305:3
- ↑ R-711:2
- ↑ R-1519:4, SM-188, SM-717, Szablon:OV, PD-92
- ↑ R-5564:1, R-5916:1, SM-717, Szablon:OV, HG-401, PD-92
- ↑ SM-717, NS22:4-{{{2}}}-{{{3}}}
- ↑ SM-266
- ↑ HG-417
- ↑ PD-92