List św. Pawła do Rzymian 11:26: Różnice pomiędzy wersjami

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m
brak opisu edycji
(Utworzono nową stronę "{{Rzym.|11:26|BG}} {{Komentarz}} *'''I w ten sposób''' *# „Wówczas” (Diaglott).<ref>{{R|4370|3}}</ref> *# W ten sposób albo wtedy.<ref>{{R|1696|6}}, {{R|384|4}},...")
 
mNie podano opisu zmian
Linia 7: Linia 7:
*'''Będzie zbawiony'''
*'''Będzie zbawiony'''
*# Od swego zaślepienia.<ref>{{A|113}}, {{R|5269|4}}, {{R|3539|3}}, {{R|3348|5}}, {{R|3249|5}}, {{R|2882|5}}, {{R|2213|1}}, {{R|2212|6}}, {{R|1696|6}}, {{R|1615|5}}, {{HG|346|2}}, {{OV|228|1}}</ref>
*# Od swego zaślepienia.<ref>{{A|113}}, {{R|5269|4}}, {{R|3539|3}}, {{R|3348|5}}, {{R|3249|5}}, {{R|2882|5}}, {{R|2213|1}}, {{R|2212|6}}, {{R|1696|6}}, {{R|1615|5}}, {{HG|346|2}}, {{OV|228|1}}</ref>
Zbawiony od zaślepienia i potykania się, jakie przyszło na nich, gdy Bóg ich odrzucił. R4453:6
*# Zbawiony od zaślepienia i potykania się, jakie przyszło na nich, gdy [[Bóg]] ich odrzucił.<ref>{{R|4453|6}}</ref>
Zbawieni od zaślepienia, w jakim trwają od niemalże dziewiętnastu stuleci. R3685:1
*# Zbawieni od zaślepienia, w jakim trwają od niemalże dziewiętnastu stuleci.<ref>{{R|3685|1}}</ref>
Od zaślepienia. R2882:5
*# Od zaślepienia.<ref>{{R|2882|5}}</ref>
Od ich zaślepienia, niewiedzy, błędnego zrozumienia w czasie, gdy objawił się On podczas swego pierwszego przyjścia. R5269:4
*# Od ich zaślepienia, niewiedzy, błędnego zrozumienia w czasie, gdy objawił się On podczas swego pierwszego przyjścia.<ref>{{R|5269|4}}</ref>
Przywróceni do łaski. A300, B217, R4820:4, 4593:6, 3854:6, Q756:2
*# Przywróceni do łaski.<ref>{{A|300}}, {{B|217}}, {{R|4820|4}}, {{R|4593|6}}, {{R|3854|6}}, {{Q|756|2}}</ref>
Przywróceni ze stanu odcięcia. OV226:3, A108, R545:4, 258:6, HG345:1
*# Przywróceni ze stanu odcięcia.<ref>{{OV|226|3}}, {{A|108}}, {R|545|4}}, {{R|258|6}}, {{HG|345|1}}</ref>
Boża łaska powróci, gdy znajdą się brakujący członkowie klasy wybranych. R5302:1, 5837:5, 4497:5
*# [[Bóg|Boża]] łaska powróci, gdy znajdą się brakujący członkowie klasy wybranych.<ref>{{R|5302|1}}, {{R|5837|5}}, {{R|4497|5}}</ref>
Byli oni odcięci od Jego łaski w czasie, gdy Oblubienica Chrystusowa była wybierana, lecz powrócą do łaski, gdy dzieło to zostanie ukończone. R258:6
*# Byli oni odcięci od Jego łaski w czasie, gdy [[Oblubienica Chrystusowa]] była wybierana, lecz powrócą do łaski, gdy dzieło to zostanie ukończone.<ref>{{R|258|6}}</ref>
Nie do niebiańskiej chwały albo wiecznego życia. Izrael zostanie wybawiony od swego zaślepienia i odrzucenia przez Boga, które przyszło na nich jako na naród, gdy odrzucili Mesjasza. HG440:3,4
*# Nie do niebiańskiej chwały albo wiecznego życia. [[Izrael]] zostanie wybawiony od swego zaślepienia i odrzucenia przez [[Bóg|Boga]], które przyszło na nich jako na naród, gdy odrzucili [[Mesjasz|Mesjasza]].<ref>{{HG|440|3}}, {{HG|440|4}}</ref>
Będą oni jeszcze mieli udział w błogosławieństwach, jakich się spodziewali w czasie, gdy zostali odłamani, a mianowicie, w cielesnej, ziemskiej części błogosławieństw. R1971:4
*# Będą oni jeszcze mieli udział w błogosławieństwach, jakich się spodziewali w czasie, gdy zostali odłamani, a mianowicie, w cielesnej, ziemskiej części błogosławieństw.<ref>{{R|1971|4}}</ref>
Otrzymają rzeczy obiecane im jako ziemskiemu nasieniu. R201:3
*# Otrzymają rzeczy obiecane im jako ziemskiemu nasieniu.<ref>{{R|201|3}}</ref>
Gdy duchowe Królestwo Boże zostanie wywyższone, Boża łaska powróci do Izraela cielesnego i będą oni pierwszym narodem, jaki będzie błogosławiony w ramach nowego porządku rzeczy, jaki wówczas będzie panował. R4594:1
*# Gdy duchowe [[Królestwo Boże]] zostanie wywyższone, [[Boża łaska]] powróci do [[cielesny Izrael|Izraela cielesnego]] i będą oni pierwszym narodem, jaki będzie błogosławiony w ramach nowego porządku rzeczy, jaki wówczas będzie panował.<ref>{{R|4594|1}}</ref>
Wszyscy Żydzi potępieni na śmierć pod Przymierzem Zakonu zostaną z niej oswobodzeni, jak tylko wybrane Ciało wielkiego Zbawiciela, wielkiego Pośrednika, najwyższego Kapłana zostanie skompletowane. R4512:1
*# Wszyscy [[Żydzi]] potępieni na śmierć pod [[Przymierze Zakonu|Przymierzem Zakonu]] zostaną z niej oswobodzeni, jak tylko wybrane Ciało wielkiego [[Zbawiciel|Zbawiciela]], wielkiego [[Pośrednik|Pośrednika]], [[najwyższy Kapłan|najwyższego Kapłana]] zostanie skompletowane.<ref>{{R|4512|1}}</ref>
Wielka przepaść będzie istnieć dopóty, dopóki duchowy Izrael nie zostanie „zapieczętowany” i „zgromadzony”. Wówczas Izrael będzie pierwszym narodem, jaki dostąpi błogosławieństw „drugiego deszczu”. R2800:5
*# Wielka przepaść będzie istnieć dopóty, dopóki [[duchowy Izrael]] nie zostanie „zapieczętowany” i „zgromadzony”. Wówczas [[Izrael]] będzie pierwszym narodem, jaki dostąpi błogosławieństw „drugiego deszczu”.<ref>{{R|2800|5}}</ref>
Nie powinniśmy się spodziewać, że błogosławieństwo i oświecenie dosięgnie ich inaczej, jak tylko przez wielki ucisk, w jakim będą mieli udział na równi z innymi, a z którego zostaną wybawieni i okryci błogosławieństwem przez duchowy Izrael. R2631:2
*# Nie powinniśmy się spodziewać, że błogosławieństwo i oświecenie dosięgnie ich inaczej, jak tylko przez [[wielki ucisk]], w jakim będą mieli udział na równi z innymi, a z którego zostaną wybawieni i okryci błogosławieństwem przez [[duchowy Izrael]].<ref>{{R|2631|2}}</ref>
Fakt, że łaska zaczyna wracać do Izraela, jest dowodem, że żyjemy w okresie nakładania się na siebie dwóch wieków. R400:2
*# Fakt, że łaska zaczyna wracać do [[Izrael|Izraela]], jest dowodem, że żyjemy w okresie nakładania się na siebie dwóch wieków.<ref>{{R|400|2}}</ref>
Przypowieść o bogaczu i Łazarzu mówi jedynie, że bogacz (Izrael) przeminął jako naród (mimo iż pozostał jako ludzie); nie mówi ona nic na temat zwolnienia z tej udręki. HG161:6, 387:5, R1000:5, 284:4
*# [[Przypowieść o bogaczu i Łazarzu]] mówi jedynie, że bogacz ([[Izrael]]) przeminął jako naród (mimo iż pozostał jako ludzie); nie mówi ona nic na temat zwolnienia z tej udręki.<ref>{{HG|161|6}}, {{HG|387|5}}, {{R|1000|5}}, {{R|284|4}}</ref>
Odrzucenie Izraela nie jest trwałe. R5495:3
*# Odrzucenie [[Izrael|Izraela]] nie jest trwałe.<ref>{{R|5495|3}}</ref>
Ozeasz 6:2 mówi o tysiącletnich dniach. Pierwsze tysiąc lat rozpoczęło się, gdy Żydzi objęci zostali sądem. Trzeci rozpocznie się, gdy zostaną wzbudzeni do łaski w Królestwie Chrystusowym. Q795:T
*# Ozeasz 6:2 mówi o tysiącletnich dniach. Pierwsze [[tysiąc lat]] rozpoczęło się, gdy [[Żydzi]] objęci zostali sądem. Trzeci rozpocznie się, gdy zostaną wzbudzeni do łaski w [[Królestwo Chrystusowe|Królestwie Chrystusowym]].<ref>{{Q|795|T}}</ref>
Ozeasz 6:2 wspomina o wczesnym poranku trzeciego dnia – tysiącletniego panowania Mesjasza, gdy od obecności Pańskiej nadejdą czasy ochłody i deszczu (Oz. 6:3). Q789:T
*# Ozeasz 6:2 wspomina o wczesnym poranku trzeciego dnia – tysiącletniego panowania [[Mesjasz|Mesjasza]], gdy od obecności Pańskiej nadejdą czasy ochłody i deszczu ({{Oz. |6:3}}).<ref>{{Q|789|T}}</ref>
Fragment ten nie mówi, że cały Izrael będzie wiecznie zbawiony, ale jedynie, że cały Izrael zostanie wybawiony od swego zaślepienia, które dotknęło cały naród, gdy ten odrzucił Mesjasza. E469
*# Fragment ten nie mówi, że cały [[Izrael]] będzie wiecznie zbawiony, ale jedynie, że cały [[Izrael]] zostanie wybawiony od swego zaślepienia, które dotknęło cały naród, gdy ten odrzucił [[Mesjasz|Mesjasza]].<ref>{{E|469}}</ref>
Cały Izrael Żywi i martwi. A113, HG346:2, OV228:1
*'''Cały [[Izrael]]'''
Całe dwanaście pokoleń. C252
*# Żywi i martwi.<ref>{{A|113}}, {{HG|346|2}}, {{OV|228|1}}</ref>
Zwróćmy uwagę na przypadki pojawiania się słowa Izrael w Nowym Testamencie w Konkordancji Young’a; nasz Pan i apostołowie nie odnoszą się do domu Izraela jedynie jako do „dziesięciu plemion”, lecz do „całego Izraela”. C293, R1341:1
*# Całe [[dwanaście pokoleń]].<ref>{{C|252}}</ref>
„To cały dom izraelski. Wyprowadzę was z waszych grobów, ludu mój, i wprowadzę was do ziemi izraelskiej” (Ezech. 37:11-12). R258:6
*# Zwróćmy uwagę na przypadki pojawiania się słowa [[Izrael]] w [[Nowy Testament|Nowym Testamencie]] w Konkordancji Young’a; [[Jezus|nasz Pan]] i [[apostoł|apostołowie]] nie odnoszą się do domu [[Izrael|Izraela]] jedynie jako do „dziesięciu plemion”, lecz do „całego Izraela”.<ref>{{C|293}}, {{R|1341|1}}</ref>
Dekret Cyrusa zezwalający Żydom na powrót z niewoli skierowany był, ponad wszelkimi podziałami, do całego Izraela: do Wieku Ewangelii zgromadzona została resztka Izraela, a nie jedynie Juda. R2380:3
*# ''To cały dom izraelski. Wyprowadzę was z waszych grobów, ludu mój, i wprowadzę was do ziemi izraelskiej'' – {{Ezech. |37:11-12}}.<ref>{{R|258|6}}</ref>
Św. Paweł zwraca się do niektórych mieszkających w Rzymie, lecz cytuje proroctwa skierowane przeciwko „całemu domowi Izraela”, żyjącemu za jego czasów, bez ograniczeń i zastrzeżeń, nie zagubionych, lecz dobrze znanych jako „Żydzi”. R2125:3
*# Dekret [[Cyrus|Cyrusa]] zezwalający [[Żydzi|Żydom]] na powrót z niewoli skierowany był, ponad wszelkimi podziałami, do całego [[Izrael|Izraela]]: do [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] zgromadzona została resztka [[Izrael|Izraela, a nie jedynie [[Juda]].<ref>{{R|2380|3}}</ref>
Obietnica jest pewna dla obu rodzajów potomstwa, nie tylko dla tego według ducha, lecz również tego według Zakonu. Istnieje podwójny przydział Boskiego miłosierdzia i opatrzności. R3937:5
*# [[Św. Paweł]] zwraca się do niektórych mieszkających w [[Rzym|Rzymie]], lecz cytuje proroctwa skierowane przeciwko „całemu domowi Izraela”, żyjącemu za jego czasów, bez ograniczeń i zastrzeżeń, nie zagubionych, lecz dobrze znanych jako „[[Żydzi]]”.<ref>{{R|2125|3}}</ref>
Dwa narody izraelskie, według ciała i według ducha, były zobrazowane w Izaaku i Ismaelu oraz w Jakubie i w Ezawie. Dziedzic obietnicy był młodszy; duchowy Izrael rozwinie się po Izraelu cielesnym. R2443:1
*# Obietnica jest pewna dla obu rodzajów potomstwa, nie tylko dla tego według ducha, lecz również tego według [[Zakon|Zakonu]]. Istnieje podwójny przydział Boskiego miłosierdzia i opatrzności.<ref>{{R|3937|5}}</ref>
Gdy duchowy Izrael rozwinie się jako prawdziwe nasienie Abrahama, poprzez Chrystusa, wówczas Boża łaska powróci do Izraela cielesnego, który dostąpi miłosierdzia na warunkach Boskiego przymierza. R2357:6
*# Dwa narody izraelskie, według ciała i według ducha, były zobrazowane w [[Izaak|Izaaku]] i [[Ismael|Ismaelu]] oraz w [[Jakub|Jakubie]] i w [[Ezaw|Ezawie]]. Dziedzic obietnicy był młodszy; [[duchowy Izrael]] rozwinie się po [[cielesny Izrael|Izraelu cielesnym]].<ref>{{R|2443|1}}</ref>
Co ewentualnie oznacza każde stworzenie. Q505:T
*# Gdy [[duchowy Izrael]] rozwinie się jako prawdziwe [[nasienie Abrahama]], poprzez [[Chrystus|Chrystusa]], wówczas [[Boża łaska]] powróci do [[cielesny Izrael|Izraela cielesnego]], który dostąpi miłosierdzia na warunkach [[Boskie przymierze|Boskiego przymierza]].<ref>{{R|2357|6}}</ref>
*# Co ewentualnie oznacza każde stworzenie.<ref>{{Q|505|T}}</ref>
Korzeń zawiera dwa zestawy gałęzi: pierwszy, który stanowią wybrane gałęzie (naturalne i wszczepione) – Chrystus, który będzie błogosławił wszystkim narodom; oraz drugi, niższy rząd gałęzi ponownie wszczepionych (odnowiony Izrael). R1971:4
Korzeń zawiera dwa zestawy gałęzi: pierwszy, który stanowią wybrane gałęzie (naturalne i wszczepione) – Chrystus, który będzie błogosławił wszystkim narodom; oraz drugi, niższy rząd gałęzi ponownie wszczepionych (odnowiony Izrael). R1971:4
Jak napisano – W Psalmie 14:7. R107:3*
Jak napisano – W Psalmie 14:7. R107:3*
2218

edycji

Menu nawigacyjne