List św. Pawła do Rzymian 12:1: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m
brak opisu edycji
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 6 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 105: | Linia 105: | ||
*# Może się zdarzyć, ze pewne okoliczności obudzą ich ku potrzebie poświęcenia się przed uczynieniem kroku, który umożliwi im stanie się synami Bożymi; jednakże muszą być powołani przez [[Bóg|Boga]].<ref>{{R|5134|1}}</ref> | *# Może się zdarzyć, ze pewne okoliczności obudzą ich ku potrzebie poświęcenia się przed uczynieniem kroku, który umożliwi im stanie się synami Bożymi; jednakże muszą być powołani przez [[Bóg|Boga]].<ref>{{R|5134|1}}</ref> | ||
*# Wielu z chęcią stawiłoby swe ciała żywą ofiarą w Bożej służbie, gdyby tylko przywódca powstał i obalił bałwany wyznań wiary chrześcijaństwa, wyzwalając ludzi z ich niewoli.<ref>{{R|5734|1}}</ref> | *# Wielu z chęcią stawiłoby swe ciała żywą ofiarą w Bożej służbie, gdyby tylko przywódca powstał i obalił bałwany wyznań wiary chrześcijaństwa, wyzwalając ludzi z ich niewoli.<ref>{{R|5734|1}}</ref> | ||
Ciała swoje | *'''Ciała swoje''' | ||
Na służbę Panu winniście ofiarować swe śmiertelne ciała. | *# Każdy ma stawić swe własne ciało: ''Wzywam was tedy, bracia, przez miłosierdzie Boże, abyście składali ciała swoje''.<ref>{{Q|155|4}}</ref> | ||
Rozpoczynamy porzucając luksusy i światowe przywileje, a kończymy naszą służbę śmiercią naszej ludzkiej istoty. | *# Na służbę Panu winniście ofiarować swe śmiertelne ciała.<ref>{{R|5422|6}}, {{R|5423|5}}</ref> | ||
Udział w Królewskim Kapłaństwie oznacza udział z Jezusem w ofiarowaniu ziemskiego życia. | *# Rozpoczynamy porzucając luksusy i światowe przywileje, a kończymy naszą służbę śmiercią naszej ludzkiej istoty.<ref>{{R|942|3}}</ref> | ||
Poświęcając na służbę Bogu każdy talent i siłę, jaką posiadacie, stając się w ten sposób kapłanami. | *# Udział w [[Królewskie Kapłaństwo|Królewskim Kapłaństwie]] oznacza udział z [[Jezus|Jezusem]] w ofiarowaniu ziemskiego życia.<ref>{{PD|25|36}}</ref> | ||
Obejmuje to wszystko, co macie, wasze myśli, słowa i czyny. | *# Poświęcając na służbę [[Bóg|Bogu]] każdy talent i siłę, jaką posiadacie, stając się w ten sposób kapłanami.<ref>{{A|226}}, {{T|118}}, {{Q|614|3}}, {{R|4634|1}}</ref> | ||
Pełne poddanie ciała i jego celów. | *# Obejmuje to wszystko, co macie, wasze myśli, słowa i czyny.<ref>{{Q|614|3}}, {{R|5423|6}}</ref> | ||
Mamy ciała, które chcemy zmusić do uległości. | *# Pełne poddanie ciała i jego celów.<ref>{{R|4980|1}}</ref> | ||
Ich dawne grzechy zostają oczyszczone, jednakże złączone z ciałem pewne niedoskonałości od czasu do czasu dają znać o sobie; jednakże nowa wola musi regulować śmiertelne ciało. | *# Mamy ciała, które chcemy zmusić do uległości.<ref>{{Q|489|T}}, {{R|4797|6}}</ref> | ||
Określenie „ciała” zdaje się określać wszystko, co wiąże się z naszą ziemską egzystencją. Jezus oddał swe życie (Mat. 20:28), swe ciało (Hebr. 10:10). Wszystko, co miał, oddał na okup (1 Tym. 2:6). | *# Ich dawne grzechy zostają oczyszczone, jednakże złączone z ciałem pewne niedoskonałości od czasu do czasu dają znać o sobie; jednakże nowa wola musi regulować śmiertelne ciało.<ref>{{SM|430|2}}</ref> | ||
Jeżeli poprzez wiarę stawicie swe ciała jako żywą ofiarę, nawet gdy ciało to nie jest warte pełnej ludzkiej doskonałości, Bóg przypisze wystarczającą ilość zasługi Chrystusowej, by uzupełnić wasze braki. | *# Określenie „ciała” zdaje się określać wszystko, co wiąże się z naszą ziemską egzystencją. [[Jezus]] oddał swe życie ({{Mat. |20:28}}), swe ciało ({{Hebr. |10:10}}). Wszystko, co miał, oddał na [[okup]] ({{1 Tym. |2:6}}). <ref>{{R|328|3}}</ref> | ||
Taka jednostka oddaje wszelkie nadzieje lub prawa związane z przyszłą restytucją. | *# Jeżeli poprzez wiarę stawicie swe ciała jako żywą ofiarę, nawet gdy ciało to nie jest warte pełnej ludzkiej doskonałości, [[Bóg]] przypisze wystarczającą ilość zasługi [[Chrystus|Chrystusowej]], by uzupełnić wasze braki.<ref>{{R|5196|2}}</ref> | ||
Co więcej, zrzekamy się naszego udziału w przywilejach restytucyjnych. Jednakże nie jest konieczne zrozumienie tych nadchodzących błogosławieństw restytucji, aby móc je ofiarować. | *# Taka jednostka oddaje wszelkie nadzieje lub prawa związane z przyszłą [[restytucja|restytucją]].<ref>{{R|5423|6}}, {{R|4535|5}}</ref> | ||
W „czasach restytucji” nasz tytuł do życia byłby nam przyznany, jednakże poświęciliśmy to życie (uznane za przywrócone). | *# Co więcej, zrzekamy się naszego udziału w przywilejach [[restytucja|restytucyjnych]]. Jednakże nie jest konieczne zrozumienie tych nadchodzących błogosławieństw [[restytucja|restytucji]], aby móc je ofiarować.<ref>{{R|4900|1}}</ref> | ||
Krok, który umożliwi im stanie się synami Bożymi. | *# W „czasach restytucji” nasz tytuł do życia byłby nam przyznany, jednakże poświęciliśmy to życie (uznane za przywrócone).<ref>{{R|914|3}}</ref> | ||
Według ciała już nie istniejemy. Żyjemy według ducha. Zaprzestaliśmy naszej egzystencji z ludzkiego punktu widzenia. Poświęciliśmy nasze człowieczeństwo. | *# Krok, który umożliwi im stanie się synami Bożymi.<ref>{{R|5134|1}}</ref> | ||
Śmierć Chrystusa uwalnia nas od kary nałożonej na Adama. Umieramy, aby dopełnić ofiary. Nie tylko, że umarliśmy dla świata, ale rzeczywiście umieramy. Jeżeli będziemy wszczepieni w Jego śmierć, zostaniemy również wzbudzeni. | *# Według ciała już nie istniejemy. Żyjemy według ducha. Zaprzestaliśmy naszej egzystencji z ludzkiego punktu widzenia. Poświęciliśmy nasze człowieczeństwo.<ref>{{Q|457|T}}</ref> | ||
Odkupiciel i Odnowiciel jest duchowy, złożył On ofiarę człowieczeństwa za wszystkich; od tej duchowej klasy, gdy zostanie wywyższona, popłyną wszystkie błogosławieństwa. | *# Śmierć [[Chrystus|Chrystusa]] uwalnia nas od kary nałożonej na [[Adam|Adama]]. Umieramy, aby dopełnić ofiary. Nie tylko, że umarliśmy dla świata, ale rzeczywiście umieramy. Jeżeli będziemy wszczepieni w Jego śmierć, zostaniemy również wzbudzeni.<ref>{{R|128|2}}</ref> | ||
Za Księciem Pokoju postępują armie świętych, kroczących Jego śladami; armia ta nikogo nie zabiła ani nie zraniła, lecz zwyciężyła poprzez ofiarowanie siebie na śmierć. | *# [[Odkupiciel]] i Odnowiciel jest duchowy, złożył On ofiarę człowieczeństwa za wszystkich; od tej duchowej klasy, gdy zostanie wywyższona, popłyną wszystkie błogosławieństwa.<ref>{{A|294}}</ref> | ||
Jezus bez oporu pozwolił grzesznym ludziom odebrać sobie swoje doskonałe ziemskie życie, mimo iż dysponował władzą wezwania na pomoc legionów aniołów. Jego życie, a nie grzeszna słabość, było ofiarą. | *# Za [[Książe Pokoju|Księciem Pokoju]] postępują armie świętych, kroczących Jego śladami; armia ta nikogo nie zabiła ani nie zraniła, lecz zwyciężyła poprzez ofiarowanie siebie na śmierć.<ref>{{R|5495|4}}</ref> | ||
Jeżeli chcemy mieć zaszczyt wzięcia udziału w Jego zmartwychwstaniu, musimy być teraz wiernymi, aby uczynić nasze powołanie i wybór pewnym przez kroczenie Jego śladami, kończąc ofiarę naszego ciała. | *# [[Jezus]] bez oporu pozwolił grzesznym ludziom odebrać sobie swoje doskonałe ziemskie życie, mimo iż dysponował władzą wezwania na pomoc legionów aniołów. Jego życie, a nie grzeszna słabość, było ofiarą.<ref>{{R|4835|3}}</ref> | ||
Nasze szafarstwo obejmuje to, co mamy, a nie to, czego nie mamy. Wielu pozwala, aby posiadane przez nich talenty były niewykorzystywane, czyniąc jednocześnie bezowocne wysiłki, aby wyrobić w sobie i korzystać z innych talentów, jakich nie posiadają. | *# Jeżeli chcemy mieć zaszczyt wzięcia udziału w Jego [[zmartwychwstanie|zmartwychwstaniu]], musimy być teraz wiernymi, aby uczynić nasze powołanie i wybór pewnym przez kroczenie Jego śladami, kończąc ofiarę naszego ciała.<ref>{{R|4108|6}}</ref> | ||
Każdy, kto stawił się przed Bogiem, musi rozważyć, jak w najpełniejszy sposób wykorzystać wszystko, co posiada w służbie, na którą się poświęcił; decyzja ta nie może być oparta na upodobaniach, obawach, preferencjach lub wygodzie. | *# Nasze [[szafarz|szafarstwo]] obejmuje to, co mamy, a nie to, czego nie mamy. Wielu pozwala, aby posiadane przez nich talenty były niewykorzystywane, czyniąc jednocześnie bezowocne wysiłki, aby wyrobić w sobie i korzystać z innych talentów, jakich nie posiadają.<ref>{{R|1047|2}}</ref> | ||
Jeżeli wasza pierwsza miłość nieco oziębła, dziękujcie Bogu za naukę będącą pokarmem na czas słuszny, która we wspaniały sposób pobudza i dodaje otuchy. Przyjmijcie za swe przykłady Jezusa i św. Pawła. | *# Każdy, kto stawił się przed Bogiem, musi rozważyć, jak w najpełniejszy sposób wykorzystać wszystko, co posiada w służbie, na którą się poświęcił; decyzja ta nie może być oparta na upodobaniach, obawach, preferencjach lub wygodzie.<ref>{{R|1029|2}}</ref> | ||
Kozioł, jaki był zabijany,przedstawiał ciała świętych, które ci winni ofiarować. Wiek Ewangelii jest wiekiem cierpienia, który rozpoczął się od osobistych cierpień Chrystusa jako Głowy. | *# Jeżeli wasza pierwsza miłość nieco oziębła, dziękujcie [[Bóg|Bogu]] za naukę będącą pokarmem na czas słuszny, która we wspaniały sposób pobudza i dodaje otuchy. Przyjmijcie za swe przykłady [[Jezus|Jezusa]] i [[św. Paweł|św. Pawła]].<ref>{{R|946|3}}</ref> | ||
Zostało to pokazane w koźle, który przemierza całą drogę przez Dziedziniec aż do drzwi Przybytku, gdzie przyjmuje go kapłan i zabija na ofiarę. | *# [[Kozioł]], jaki był zabijany,przedstawiał ciała świętych, które ci winni ofiarować. [[Wiek Ewangelii]] jest wiekiem cierpienia, który rozpoczął się od osobistych cierpień [[Chrystus|Chrystusa]] jako [[Głowa|Głowy]].<ref>{{R|157|2}}</ref> | ||
Oni jeszcze nie zrozumieli tego, co Chrystus dla nich uczynił ( | *# Zostało to pokazane w [[kozioł|koźle]], który przemierza całą drogę przez [[Dziedziniec]] aż do drzwi [[Przybytek|Przybytku]], gdzie przyjmuje go [[kapłan]] i zabija na ofiarę.<ref>{{CR|386|6}}, {{R|5423|5}}</ref> | ||
Pan troszczy się o naszą radość i pociechę. Prosi on jedynie o to, co jest dla nas dobre: „duchowa służba”, lecz jednocześnie prosi o wszystko: „ciała swoje”. Samozaparcie pod Pańskim przewodnictwem jest najpewniejszym środkiem dla osiągnięcia szczęścia. | *# Oni jeszcze nie zrozumieli tego, co [[Chrystus]] dla nich uczynił ({{Filip. |3:12}}). Jest to meta, nagroda wysokiego powołania. Dla jej osiągnięcia konieczna jest [[ofiara]].<ref>{{R|99|3}}</ref> | ||
Zostaliśmy powołani przez Boga, aby być współuczestnikami z Jezusem Chrystusem we wszystkim, czym obdarzył Go Ojciec. Jednakże jeżeli mamy z Nim dzielić te rzeczy, musimy być wierni aż do śmierci, ciało musi być ofiarowane. | *# Pan troszczy się o naszą radość i pociechę. Prosi on jedynie o to, co jest dla nas dobre: „duchowa służba”, lecz jednocześnie prosi o wszystko: „ciała swoje”. Samozaparcie pod Pańskim przewodnictwem jest najpewniejszym środkiem dla osiągnięcia szczęścia.<ref>{{R|21|4}}</ref> | ||
W ten sposób będziemy uznani za martwych w Chrystusie. | *# Zostaliśmy powołani przez [[Bóg|Boga]], aby być współuczestnikami z [[Jezus Chrystus|Jezusem Chrystusem]] we wszystkim, czym obdarzył Go [[Ojciec]]. Jednakże jeżeli mamy z Nim dzielić te rzeczy, musimy być wierni aż do śmierci, ciało musi być ofiarowane.<ref>{{CR|248|3}}</ref> | ||
Podczas gdy Mormoni wierzą, że jeżeli nie będą mieli przynajmniej jednej żony, to nie będą uznani za godnych, to Jezus i św. Paweł zalecają ofiarowanie ziemskich praw i przywilejów. | *# W ten sposób będziemy uznani za martwych w [[Chrystus|Chrystusie]].<ref>{{CR|2|1}}</ref> | ||
Apostoł pyta: | *# Podczas gdy Mormoni wierzą, że jeżeli nie będą mieli przynajmniej jednej żony, to nie będą uznani za godnych, to [[Jezus]] i [[św. Paweł]] zalecają ofiarowanie ziemskich praw i przywilejów.<ref>{{HG|732|2}}</ref> | ||
Ofiarę żywą | *# [[Apostoł]] pyta: ''Nędzny ja człowiek! Któż mnie wybawi z tego ciała śmierci?'' Następnie odpowiada na swoje pytanie, gdy mówi, że zbawienie jest dostępne przez zupełne poddanie się [[Chrystus|Chrystusowi]]; ''stawiajcie ciała swoje'' – {{Rzym. |7:24,25}}. <ref>{{OV|316|2}}</ref> | ||
Nie chodzi tu o powstrzymywanie się od grzechu; nikt nigdy nie miał prawa do grzechu. | *'''Ofiarę żywą''' | ||
Pismo Święte czyni zasadniczą różnicę pomiędzy człowiekiem cielesnym, a nowym stworzeniem. Niektórzy z ludzi posiadają szlachetne charaktery. Nowe stworzenie złożyło swe usprawiedliwione życie jako ofiarę żywą. | *# Określenie „[[ofiara]]” zostało przetłumaczone z greckiego słowa [[thusia]], które oznacza dokonywanie rzezi albo zabijane zwierzę.<ref>{{R|328|2}}</ref> | ||
Bez względu na to, jak dalece odmienne mogą być pragnienia ciała względem „zakonu ducha”, prawo to musi mieć nadrzędną władzę, zaś ci, którzy są Chrystusowi, muszą krzyżować ciała wraz z jego namiętnościami. | *# Nie chodzi tu o powstrzymywanie się od grzechu; nikt nigdy nie miał prawa do grzechu.<ref>{{F|158}}</ref> | ||
Gdy zrozumiemy biblijny obraz chrześcijanina, wówczas przekonamy się, że nie ma ich wielu na świecie. Chrześcijanin nie tylko kroczy ścieżkami sprawiedliwości, lecz również stawia swe ciało jako ofiarę. | *# [[Pismo Święte]] czyni zasadniczą różnicę pomiędzy człowiekiem cielesnym, a [[Nowe Stworzenie|nowym stworzeniem]]. Niektórzy z ludzi posiadają szlachetne charaktery. [[Nowe stworzenie]] złożyło swe [[usprawiedliwione życie]] jako ofiarę żywą.<ref>{{R|3913|3}}</ref> | ||
Aby zrozumieć sposób Bożego postępowania w obecnym czasie, nominalny chrześcijanin albo zwykli wyznawcy nie mogą być myleni z Malutkim Stadkiem, które odpowiedziało na ewangeliczne wezwanie dla samoofiarujących się świętych. | *# Bez względu na to, jak dalece odmienne mogą być pragnienia ciała względem „zakonu ducha”, prawo to musi mieć nadrzędną władzę, zaś ci, którzy są [[Chrystus|Chrystusowi]], muszą krzyżować ciała wraz z jego namiętnościami.<ref>{{R|814|2}}</ref> | ||
Nie możecie być członkami Ciała, jeżeli nie ofiarujecie się. | *# Gdy zrozumiemy [[Biblia|biblijny]] obraz chrześcijanina, wówczas przekonamy się, że nie ma ich wielu na świecie. Chrześcijanin nie tylko kroczy ścieżkami sprawiedliwości, lecz również stawia swe ciało jako ofiarę.<ref>{{CR|62|2}}</ref> | ||
Ludzka ofiara. | *# Aby zrozumieć sposób [[Bóg|Bożego]] postępowania w obecnym czasie, nominalny chrześcijanin albo zwykli wyznawcy nie mogą być myleni z [[Malutkie Stadko|Malutkim Stadkiem]], które odpowiedziało na ewangeliczne wezwanie dla samoofiarujących się świętych.<ref>{{OV|344|1}}</ref> | ||
Św. Paweł wskazuje, że istnieje znacznie trudniejsza ofiara niż ofiara pochwalna (Hebr. 13:15) lub dziękczynna ( | *# Nie możecie być członkami Ciała, jeżeli nie ofiarujecie się.<ref>{{CR|49|4}}, {{R|5465|5}}, {{SM|140|T}}, {{Q|610|4}}</ref> | ||
„Wybrani” mają z Nim umrzeć, „zanurzeni w śmierć”. | *# Ludzka ofiara.<ref>{{PT|391|2}}, {{R|5086|5}}</ref> | ||
Martwi dla ciała, dla siebie samych i wszystkiego, co światowe. | *# [[Św. Paweł]] wskazuje, że istnieje znacznie trudniejsza ofiara niż [[ofiara pochwalna]] ({{Hebr. |13:15}}) lub dziękczynna ({{Psalm |116:17}}) – kiedy porzucamy wszystko i bierzemy swój krzyż.<ref>{{R|4535|2}}</ref> | ||
*# „Wybrani” mają z Nim umrzeć, „zanurzeni w śmierć”.<ref>{{OV|242|T}}</ref> | |||
Ciągłe podbijanie w niewolę własnej woli. | *# Martwi dla ciała, dla siebie samych i wszystkiego, co światowe.<ref>{{R|5837|1}}, {{R|1586|2}}</ref> | ||
Poświęcicie na służbę Bogu wszelkie wpływy, jakie posiadacie; następnie nie będziecie prowadzili życia sami dla siebie ani dla czegokolwiek innego, lecz dla i w służbie dla tego, który was kupił swą drogocenną krwią. | *# ''Jeśli to wiecie, błogosławieni jesteście, gdy zgodnie z tym postępować będziecie'' - {{Jan |13:17}}. „{{Wysokie powołanie}}” kosztuje wszystko, co mamy, ale jest również warte swego kosztu. Niektórzy nie chcą zapłacić ceny, jaką jest posłuszeństwo.<ref>{{R|1802|2}}</ref> | ||
Malutkie Stadko kroczy śladami naszego Zbawiciela i stawia swe ciała ofiarą żywą w służbie dla prawdy i sprawiedliwości. | *# Ciągłe podbijanie w niewolę własnej woli.<ref>{{R|5423|2}}, {{SM|273|1}}, {{OV|344|1}}</ref> | ||
Lojalni, wierni ofiarujący, poświęcają niewielką całość swojego czasu, talentu, wpływu, perspektyw, a następnie utrzymują ten stan poświęcenia dzień po dniu, godzina po godzinie. | *# [[poświęcenie|Poświęcicie]] na służbę [[Bóg|Bogu]] wszelkie wpływy, jakie posiadacie; następnie nie będziecie prowadzili życia sami dla siebie ani dla czegokolwiek innego, lecz dla i w służbie dla tego, który was kupił swą drogocenną krwią.<ref>{{A|226}}, {{R|273|3}}</ref> | ||
Nie oznacza to, że macie popełnić samobójstwo i zniszczyć swe ciało, lecz macie dzień po dniu wykorzystywać swą siłę i życie w Pańskiej służbie. | *# [[Malutkie Stadko]] kroczy śladami naszego [[Jezus|Zbawiciela]] i stawia swe ciała ofiarą żywą w służbie dla prawdy i sprawiedliwości.<ref>{{SM|42|2}}</ref> | ||
Obecne powołanie do Kościoła skierowane jest do tych, którzy są takiego usposobienia, | *# Lojalni, wierni ofiarujący, poświęcają niewielką całość swojego czasu, talentu, wpływu, perspektyw, a następnie utrzymują ten stan poświęcenia dzień po dniu, godzina po godzinie.<ref>{{R|5947|4}}, {{R|5423|1}}</ref> | ||
Stawianie swych ciał oznacza nie tylko początkowe ich przedstawienie, ale następnie kontynuowanie żywej ofiary aż do zakończenia dzieła. | *# Nie oznacza to, że macie popełnić samobójstwo i zniszczyć swe ciało, lecz macie dzień po dniu wykorzystywać swą siłę i życie w Pańskiej służbie.<ref>{{R|5423|1}}</ref> | ||
Tracimy na zawsze prawo do życia na poziomie ziemskim oraz wszelkie prawa w ziemskich sprawach. | *# Obecne powołanie do [[Kościół|Kościoła]] skierowane jest do tych, którzy są takiego usposobienia, ''jakie było w Chrystusie Jezusie'' – {{Filip. |2:5}} – powołanie dla składających ofiarę. Ofiarowanie to polega na głoszeniu Jego sprawy, na służbie, a nie jedynie na cierpieniu.<ref>{{R|5324|1}}, {{R|5342|2}}, {{R|1586|2}}</ref> | ||
Tacy nie będą przywróceni do pierwotnej doskonałości Adama, ponieważ zostali oni wezwani ze świata i zaproszeni do stania się Nowymi Stworzeniami w Chrystusie, do udziału w Boskiej naturze. | *# Stawianie swych ciał oznacza nie tylko początkowe ich przedstawienie, ale następnie kontynuowanie żywej ofiary aż do zakończenia dzieła.<ref>{{R|5126|3}}</ref> | ||
Zostaliśmy powołani przez Pana nie do restytucji, lecz do ofiary, zaś uzdrowienie oczu św. Pawła byłoby błogosławieństwem restytucyjnym. | *# Tracimy na zawsze prawo do życia na poziomie ziemskim oraz wszelkie prawa w ziemskich sprawach.<ref>{{R|5197|1}}, {{R|5197|2}}, {{R|5423|5}}</ref> | ||
Jedynymi wyjątkami od zasady przywrócenia pierwotnej doskonałości Adama będą ci, którzy obecnie są usprawiedliwieni przez wiarę w Chrystusa i otrzymują sposobność stawienia siebie jako żywej ofiary. | *# Tacy nie będą przywróceni do pierwotnej doskonałości [[Adam|Adama]], ponieważ zostali oni wezwani ze świata i zaproszeni do stania się [[Nowe Stworzenie|Nowymi Stworzeniami]] w [[Chrystus|Chrystusie]], do udziału w Boskiej naturze.<ref>{{R|5318|4}}</ref> | ||
Nie ma potrzeby rozumienia błogosławieństw restytucyjnych dla ich ofiarowania. Niektórzy w przeszłości nie mieli pełnego poznania okupu, lecz oddali wszystko. | *# Zostaliśmy powołani przez Pana nie do [[restytucja|restytucji]], lecz do ofiary, zaś uzdrowienie oczu [[św. Paweł|św. Pawła]] byłoby błogosławieństwem restytucyjnym.<ref>{{R|4433|4}}</ref> | ||
Powołanie w pierwszym rzędzie było do usprawiedliwiającej wiary w Chrystusa. Następnie, został im zaoferowany przywilej stawienia siebie samych jako ofiarę żywą, aby mogli wyjść do walki. Jest to więcej, niż może znieść słaba wiara. | *# Jedynymi wyjątkami od zasady przywrócenia pierwotnej doskonałości [[Adam|Adama]] będą ci, którzy obecnie są [[usprawiedliwienie|usprawiedliwieni]] przez wiarę w [[Chrystus|Chrystusa]] i otrzymują sposobność stawienia siebie jako żywej ofiary.<ref>{{Q|682|4}}</ref> | ||
Nie wszyscy usprawiedliwieni odpowiedzieli na to wezwanie albo zaproszenie Wieku Ewangelii. Znakomita większość jest w zupełności zadowolona mając pewną miarę pojednania i ignoruje wezwanie św. Pawła. | *# Nie ma potrzeby rozumienia błogosławieństw [[restytucja|restytucyjnych]] dla ich ofiarowania. Niektórzy w przeszłości nie mieli pełnego poznania [[okup|okupu]], lecz oddali wszystko.<ref>{{R|4900|2}}</ref> | ||
Chrześcijanin wychodzi poza wiarę w drogocenną krew, sprawiedliwe wysiłki oraz dążenie do walki z grzechem, dobrowolnie poddaje swą wolę i wszystko, co posiadamy, dla służby Bożej. | *# Powołanie w pierwszym rzędzie było do usprawiedliwiającej wiary w [[Chrystus|Chrystusa]]. Następnie, został im zaoferowany przywilej stawienia siebie samych jako ofiarę żywą, aby mogli wyjść do walki. Jest to więcej, niż może znieść słaba wiara.<ref>{{R|1876|4}}</ref> | ||
Nasze ofiarowanie nie czyni nas braćmi, ponieważ wszyscy, którzy zostali uwolnieni od grzechu, są braćmi; usprawiedliwienie, przypisana czystość, osiągalna jest ze względu na ofiarę Jezusa. Jednakże niebiańska nagroda wymaga naszej ofiary. | *# Nie wszyscy [[usprawiedliwienie|usprawiedliwieni]] odpowiedzieli na to wezwanie albo zaproszenie [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]]. Znakomita większość jest w zupełności zadowolona mając pewną miarę pojednania i ignoruje wezwanie [[św. Paweł|św. Pawła]]. <ref>{{HG|378|4}}</ref> | ||
Pełne usprawiedliwienie może stać się naszym udziałem tylko wtedy, gdy uczynimy pełne poświęcenie Panu. | *# Chrześcijanin wychodzi poza wiarę w drogocenną krew, sprawiedliwe wysiłki oraz dążenie do walki z grzechem, dobrowolnie poddaje swą wolę i wszystko, co posiadamy, dla służby Bożej.<ref>{{SM|273|1}}</ref> | ||
Tylko poprzez ofiarę można mieć udział w stanie poczęcia z Ducha, łączącym nas z Bogiem jako | *# Nasze ofiarowanie nie czyni nas braćmi, ponieważ wszyscy, którzy zostali uwolnieni od grzechu, są braćmi; usprawiedliwienie, przypisana czystość, osiągalna jest ze względu na ofiarę [[Jezus|Jezusa]]. Jednakże niebiańska nagroda wymaga naszej ofiary.<ref>{{R|742|3}}</ref> | ||
Jedyna droga do usprawiedliwienia w Bożych oczach prowadzi przez przyjęcie Chrystusa i poprzez pełne poświęcenie się, aby być jego uczniami, by mieć udział wraz z Nim w Jego przymierzu ofiary. ( | *# Pełne [[usprawiedliwienie]] może stać się naszym udziałem tylko wtedy, gdy uczynimy pełne poświęcenie Panu.<ref>{{R|5775|6}}</ref> | ||
Grzech przeciwko krwi, która usprawiedliwia (usprawiedliwieni przez wiarę w krew Jezusa),nie prowadzi do drugiej śmierci. Grzech przeciwko krwi, która uświęca (uświęceni przez poświęcenie), prowadzi do drugiej śmierci. | *# Tylko poprzez ofiarę można mieć udział w stanie poczęcia z Ducha, łączącym nas z Bogiem jako „[[nowe stworzenie|nowe stworzenia]] w [[Jezus Chrystus|Chrystusie Jezusie]]”.<ref>{{R|4646|2}}</ref> | ||
Powołanie tego wieku skierowane jest jedynie do ofiarników – do kroczenia śladami Odkupiciela ścieżką samozaparcia, nawet aż na śmierć. (Mat. 10:39, 2 Tym. 2:12) | *# Jedyna droga do [[usprawiedliwienie|usprawiedliwienia]] w Bożych oczach prowadzi przez przyjęcie [[Chrystus|Chrystusa]] i poprzez pełne [[poświęcenie]] się, aby być jego uczniami, by mieć udział wraz z Nim w Jego [[przymierze ofiary|przymierzu ofiary]]. ({{Psalm |50:5}}).<ref>{{R|5027|4}}, {{OV|280|1}}</ref> | ||
Gdy poświęcamy się całkowicie i bez zastrzeżeń, to poświęcenie to obejmuje nie tylko nasze serca, naszą wolę, intencje, lecz również wszystko to, co jest objęte ich kontrolą: nasze śmiertelne ciała, zdrowie, siłę, czas, talenty, wpływ i pieniądze. | *# [[Grzech]] przeciwko krwi, która usprawiedliwia ([[usprawiedliwienie|usprawiedliwieni]] przez wiarę w krew [[Jezus|Jezusa]]),nie prowadzi do [[wtóra śmierć|drugiej śmierci]]. [[Grzech]] przeciwko krwi, która uświęca (uświęceni przez [[poświęcenie]]), prowadzi do [[wtóra śmierć|drugiej śmierci]].<ref>{{R|4321|4}}</ref> | ||
Skoro Pasterz (Syn Króla) sam został ofiarowany jako Baranek Boży, owce Małego Stadka, które obecnie są powołane, mają cierpieć z Chrystusem – Barankiem Bożym, mają być „żywymi ofiarami”. | *# Powołanie tego wieku skierowane jest jedynie do ofiarników – do kroczenia śladami [[Jezus|Odkupiciela]] ścieżką samozaparcia, nawet aż na śmierć. ({{Mat. |10:39}}, {{2 Tym. |2:12}}) <ref>{{R|4920|3}}</ref> | ||
Uczestnicy cierpień Chrystusa. | *# Gdy poświęcamy się całkowicie i bez zastrzeżeń, to [[poświęcenie]] to obejmuje nie tylko nasze serca, naszą wolę, intencje, lecz również wszystko to, co jest objęte ich kontrolą: nasze śmiertelne ciała, zdrowie, siłę, czas, talenty, wpływ i pieniądze.<ref>{{R|3844|5}}</ref> | ||
Wezwaniem Wieku Ewangelii jest: „Kto weźmie krzyż i będzie mnie naśladował? Kto jest gotów ignorować siebie samego i cierpieć z Chrystusem? Kto stawi swą ludzką naturę jako żywą ofiarę i umrze wraz z Nim?” | *# Skoro Pasterz (Syn Króla) sam został ofiarowany jako [[Baranek Boży]], owce [[Małe Stadko|Małego Stadka]], które obecnie są powołane, mają cierpieć z [[Chrystus|Chrystusem]] – [[Baranek Boży|Barankiem Bożym]], mają być „żywymi ofiarami”.<ref>{{R|2442|4}}</ref> | ||
Jest naszym przywilejem aby | *# Uczestnicy cierpień [[Chrystus|Chrystusa]].<ref>{{E|487}}</ref> | ||
Spłodzeni z prawdy, którzy słyszą i okazują posłuszeństwo wezwaniu, aby stać się współofiarnikami z Jezusem Chrystusem, a w ten sposób dziedzicami Przymierza Abrahama, współdziedzicami z Chrystusem, członkami „nasienia”. | *# Wezwaniem [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] jest: „Kto weźmie krzyż i będzie mnie naśladował? Kto jest gotów ignorować siebie samego i cierpieć z Chrystusem? Kto stawi swą ludzką naturę jako żywą ofiarę i umrze wraz z Nim?”<ref>{{R|442|5}}</ref> | ||
Skoro nasz Pan dostarczył ceny okupu za cały ród Adama w postaci swego własnego życia, może w sprawiedliwy sposób przedłożyć wszystkim nową ofertę życia. Oferta ta w stosunku do Kościoła złożona została na warunkach przymierza ofiary. | *# Jest naszym przywilejem aby ''umrzeć wraz z nim'' i ''cierpieć z nim'' – {{2 Tym. |2:11}}, {{2 Tym. |2:12}}, dopełniać ''niedostatku udręk Chrystusowych'' – {{Kol. |1:24}}. <ref>{{R|3683|3}}</ref> | ||
Duchowa natura i nagroda mogą być osiągnięte jedynie poprzez wierność naszemu przymierzu ofiary, nawet aż na śmierć. | *# Spłodzeni z prawdy, którzy słyszą i okazują posłuszeństwo wezwaniu, aby stać się współofiarnikami z [[Jezus Chrystus|Jezusem Chrystusem]], a w ten sposób dziedzicami [[Przymierze Abrahama|Przymierza Abrahama]], współdziedzicami z [[Chrystus|Chrystusem]], członkami „nasienia”.<ref>{{R|905|5}}</ref> | ||
Patrząc na ofiarę ludzkiej natury stwierdzić należy, że darem, jaki Bóg przekazuje w zamian, jest natura duchowa, a tym samym określenie | *# Skoro nasz Pan dostarczył ceny [[okup|okupu]] za cały ród [[Adam|Adama]] w postaci swego własnego życia, może w sprawiedliwy sposób przedłożyć wszystkim nową ofertę życia. Oferta ta w stosunku do [[Kościół|Kościoła]] złożona została na warunkach [[przymierze ofiary|przymierza ofiary]].<ref>{{A|141}}</ref> | ||
Ojciec zaprasza nas do przystąpienia i złożenia z siebie żywej ofiary z Chrystusem, do udziału w Jego cierpieniach (chociaż sam Chrystus złożył wystarczającą cenę okupu za grzechy całego świata), abyśmy mogli być uwielbieni. | *# [[Duchowa natura]] i nagroda mogą być osiągnięte jedynie poprzez wierność naszemu [[przymierze ofiary|przymierzu ofiary]], nawet aż na śmierć.<ref>{{R|5806|6}}, {{R|4646|2}}</ref> | ||
Ponieważ zostało nam obiecane, że zostaniemy uwielbieni z Chrystusem, nasza droga jest | *# Patrząc na ofiarę ludzkiej natury stwierdzić należy, że darem, jaki [[Bóg]] przekazuje w zamian, jest natura duchowa, a tym samym określenie „[[nowe stworzenie]]”.<ref>{{R|2980|4}}, {{R|4784|3}}</ref> | ||
Mamy wziąć swój krzyż i naśladować Go. Mamy z Nim cierpieć, jeżeli chcemy z Nim królować. Mamy dołączyć do Niego w Jego przymierzu ofiary. | *# Ojciec zaprasza nas do przystąpienia i złożenia z siebie żywej ofiary z [[Chrystus|Chrystusem]], do udziału w Jego cierpieniach (chociaż sam [[Chrystus]] złożył wystarczającą cenę [[okup|okupu]] za [[grzech|grzechy]] całego świata), abyśmy mogli być uwielbieni.<ref>{{R|4855|5}}</ref> | ||
Mamy zapewnienie, że jeżeli będziemy z Nim cierpieć, a następnie umrzemy w Jego ofiarniczej śmierci, wówczas będziemy również z Nim żyli i królowali w czasie Jego Królestwa. | *# Ponieważ zostało nam obiecane, że zostaniemy uwielbieni z Chrystusem, nasza droga jest „[[wąska droga|wąska]]”, trudna, w przeciwieństwie do „gościńca” wiodącego do życia w czasie [[Tysiąclecie|Tysiąclecia]].<ref>{{R|4434|4}}</ref> | ||
Ci, którzy są prawdziwie mądrzy, poszukiwali Króla wyznaczonego przez Boga i przynieśli Mu kadzidło swego oddania, oraz dary swych talentów i wpływów. Złożyli całe swe życie u stóp Zbawiciela. | *# Mamy wziąć swój krzyż i naśladować Go. Mamy z Nim cierpieć, jeżeli chcemy z Nim królować. Mamy dołączyć do Niego w Jego [[przymierze ofiary|przymierzu ofiary]].<ref>{{R|4807|2}}</ref> | ||
Kościół dostąpił zaszczytu cierpienia ze swym Panem. | *# Mamy zapewnienie, że jeżeli będziemy z Nim cierpieć, a następnie umrzemy w Jego ofiarniczej śmierci, wówczas będziemy również z Nim żyli i królowali w czasie Jego Królestwa.<ref>{{R|4497|6}}, {{R|5638|4}}, {{R|4855|5}}, {{R|2616|6}}</ref> | ||
Poświęcajcie się całkowicie, stając się kapłanami. | *# Ci, którzy są prawdziwie mądrzy, poszukiwali Króla wyznaczonego przez Boga i przynieśli Mu [[kadzidło]] swego oddania, oraz dary swych talentów i wpływów. Złożyli całe swe życie u stóp [[Jezus|Zbawiciela]].<ref>{{R|4534|6}}</ref> | ||
Powołani na członków Ciała Chrystusowego, na niższych kapłanów, w stosunku do których Chrystus jest Najwyższym Kapłanem, mogą zostać poświęceni na swój urząd jedynie poprzez ofiarę. | *# [[Kościół]] dostąpił zaszczytu cierpienia ze swym Panem.<ref>{{R|4630|1}}, {{R|1586|2}}</ref> | ||
Apostoł nie miał na myśli, aby bracia stawili swe ciała jako jedną ofiarę, lecz że każdy miał stawić swe własne ciało. | *# Poświęcajcie się całkowicie, stając się kapłanami.<ref>{{T|118|T}}</ref> | ||
Od czasu Kalwarii Jezus kompletuje swe „lepsze ofiary” przez przedstawianie ciał swych świętych, przyjemnych Bogu. | *# Powołani na członków [[Ciało Chrystusowe|Ciała Chrystusowego]], na niższych kapłanów, w stosunku do których [[Chrystus|Chrystus]] jest [[Najwyższy Kapłan|Najwyższym Kapłanem]], mogą zostać poświęceni na swój urząd jedynie poprzez ofiarę.<ref>{{R|5299|3}}</ref> | ||
Co zostało pokazane w ofiarowaniu kozła Pańskiego. | *# [[Apostoł]] nie miał na myśli, aby bracia stawili swe ciała jako jedną ofiarę, lecz że każdy miał stawić swe własne ciało.<ref>{{Q|155|4}}</ref> | ||
„Lepsze ofiary” mają znaczenie pozaobrazowe i zostały zapoczątkowane przez naszego Pana Jezusa, gdy poświęcił się na śmierć przy chrzcie, a następnie udział w nich mają Jego wierni naśladowcy. | *# Od czasu Kalwarii Jezus kompletuje swe „lepsze ofiary” przez przedstawianie ciał swych świętych, przyjemnych [[Bóg|Bogu]].<ref>{{R|5285|6}}</ref> | ||
Ciało Chrystusa jest złączone z naszym Panem w ofierze pojednania; ich ofiara nie mogłaby zostać przyjętą bez zasługi Jezusa. Gdy tylko zostanie skompletowana, dzieło cierpienia za grzech dobiegnie końca. | *# Co zostało pokazane w ofiarowaniu kozła Pańskiego.<ref>{{R|4035|1}}</ref> | ||
Nie zabijamy siebie samych na ofiarę. To On dokonuje ofiarowania. | *# „Lepsze ofiary” mają znaczenie pozaobrazowe i zostały zapoczątkowane przez naszego [[Jezus|Pana Jezusa]], gdy poświęcił się na śmierć przy [[chrzest|chrzcie]], a następnie udział w nich mają Jego wierni naśladowcy.<ref>{{R|3318|6}}</ref> | ||
Pamiętajmy o bliskim związku i podobieństwie pomiędzy cielcem a kozłem Pańskim; powinno nieustannie pobudzać nas to, że jesteśmy z Nim krzyżowani, jeżeli mamy z Nim królować. | *# [[Ciało Chrystusowe|Ciało Chrystusa]] jest złączone z naszym Panem w ofierze pojednania; ich ofiara nie mogłaby zostać przyjętą bez zasługi [[Jezus|Jezusa]]. Gdy tylko zostanie skompletowana, dzieło cierpienia za grzech dobiegnie końca.<ref>{{R|3000|1}}, {{R|1262|5}}</ref> | ||
*# Nie zabijamy siebie samych na ofiarę. To On dokonuje ofiarowania.<ref>{{Q|410|T}}, {{Q|552|3}}</ref> | |||
Proces ofiarowania pozaobrazowej klasy kozła trwa od dnia Pięćdziesiątnicy. Wiek Ewangelii jest pozaobrazowym Dniem Pojednania, w czasie którego ofiarowane były „lepsze ofiary”. | *# Pamiętajmy o bliskim związku i podobieństwie pomiędzy cielcem a kozłem Pańskim; powinno nieustannie pobudzać nas to, że jesteśmy z Nim krzyżowani, jeżeli mamy z Nim królować.<ref>{{R|245|6}}</ref> | ||
Dwa kozły w czasie Dnia Pojednania przedstawiają lud Boży, który ofiarował swe ciała jako żywe ofiary. Tylko jeden z nich szedł w ślady cielca i miał te same doświadczenia, co on. | *# ''Bez rozlania krwi nie ma odpuszczenia'' – {{Hebr. |9:22}}, {{Hebr. |9:23}}; [[Bóg]] przewidział ofiary [[Zakon|Zakonu]] jako cienie „lepszych ofiar” [[Chrystus|Chrystusa]] i Jego naśladowców.<ref>{{HG|418|4}}</ref> | ||
Odłóżmy na bok wszystko, co ma charakter ziemski, a ma dla nas jakąkolwiek wartość, abyśmy mogli cierpliwie biec w wyścigu, jaki jest jeszcze przed nami ( | *# Proces ofiarowania pozaobrazowej klasy kozła trwa od [[dzień Pięćdziesiątnicy|dnia Pięćdziesiątnicy]]. [[Wiek Ewangelii]] jest pozaobrazowym [[Dzień Pojednania|Dniem Pojednania]], w czasie którego ofiarowane były „lepsze ofiary”.<ref>{{OV|106|5}}</ref> | ||
Wiernie pełniąc swą rolę ambasadorów. | *# [[Kozioł|Dwa kozły]] w czasie [[Dzień Pojednania|Dnia Pojednania]] przedstawiają [[lud Boży]], który ofiarował swe ciała jako żywe ofiary. Tylko jeden z nich szedł w ślady cielca i miał te same doświadczenia, co on.<ref>{{Q|659|1}}</ref> | ||
Gdy Bóg przyjmuje nasze poświęcenie, uświęca On nas albo odłącza do każdego dzieła, jakie uzna za stosowne. | *# Odłóżmy na bok wszystko, co ma charakter ziemski, a ma dla nas jakąkolwiek wartość, abyśmy mogli cierpliwie biec w wyścigu, jaki jest jeszcze przed nami ({{Hebr. |12:1}}). <ref>{{R|2702|5}}</ref> | ||
Jeżeli będziecie gotowi poświęcić swój czas w służbie dla Pana, jako część swej „żywej ofiary”, pracujcie na winnicy w miłości do braci nadal pozostających w Babilonie. Są oni w niebezpieczeństwie, lecz nie zdają sobie z niego sprawy. | *# Wiernie pełniąc swą rolę ambasadorów.<ref>{{E|490}}</ref> | ||
„Miłujcie mniej” swe rodziny, swe własne życie; nieście swój krzyż, porzućcie wszystko, co posiadacie. Warunki są przejrzyste. Nikt, kto ich nie spełni, nie zostanie uznany przez Pana za Jego ucznia ani nie będzie miał sposobności, aby się nim stać. | *# Gdy [[Bóg]] przyjmuje nasze [[poświęcenie]], uświęca On nas albo odłącza do każdego dzieła, jakie uzna za stosowne.<ref>{{R|441|3}}</ref> | ||
Należy zwracać baczną uwagę na to, w jaki mądry sposób możecie poświęcić swe interesy w świecie przedsiębiorczości i konkurencji, nawet kosztem dokonania zmiany na mniej wymagające warunki życia. | *# Jeżeli będziecie gotowi poświęcić swój czas w służbie dla Pana, jako część swej „żywej ofiary”, pracujcie na winnicy w miłości do braci nadal pozostających w [[Babilon|Babilonie]]. Są oni w niebezpieczeństwie, lecz nie zdają sobie z niego sprawy.<ref>{{R|2456|3}}</ref> | ||
Stawiajcie wasze ciała. Starajcie się wszystko czynić ku chwale Bożej, abyście mogli Go uwielbić w duchu i umyśle, które są Jego. Proście Pana, aby raczył wykorzystać was w swej służbie. Piszcie listy, wysyłajcie ulotki. | *# „Miłujcie mniej” swe rodziny, swe własne życie; nieście swój krzyż, porzućcie wszystko, co posiadacie. Warunki są przejrzyste. Nikt, kto ich nie spełni, nie zostanie uznany przez Pana za Jego ucznia ani nie będzie miał sposobności, aby się nim stać.<ref>{{R|2072|1}}</ref> | ||
*# Należy zwracać baczną uwagę na to, w jaki mądry sposób możecie poświęcić swe interesy w świecie przedsiębiorczości i konkurencji, nawet kosztem dokonania zmiany na mniej wymagające warunki życia.<ref>{{R|2033|1}}</ref> | |||
Chrzest z wody jest symbolem połączenia się z Chrystusem w Jego śmierci. Jest to świadectwo składane przed braćmi, że osoba ta już pokutowała, została usprawiedliwiona i poświęcona. | *# Stawiajcie wasze ciała. Starajcie się wszystko czynić ku chwale Bożej, abyście mogli Go uwielbić w duchu i umyśle, które są Jego. Proście Pana, aby raczył wykorzystać was w swej służbie. Piszcie listy, wysyłajcie ulotki.<ref>{{Q|614|1}}</ref> | ||
Krew Abla wołała do Boga o sprawiedliwość. Krew Jezusa wołała do Boga o miłosierdzie nad grzesznikiem. Poprzez szczególne przymierze Jezus i Jego wybrany Kościół kładą swe życie w ofierze za Adama i jego rodzaj. | *# ''Zgromadźcie mi wiernych moich, którzy zawarli ze mną przymierze przez ofiarę'' - {{Psalm |50:5}}. Nikt nie może być świętym bez ofiary. Zapis {{Obj. |11:18}} czyni różnicę pomiędzy tymi, którzy się boją imienia [[Bóg|Boga]], a świętymi.<ref>{{R|156|3}}</ref> | ||
Jest to jedyny sposób, poprzez który możemy znaleźć się wraz z Nim na poziomie duchowym. Jeżeli zachowamy naturę ludzką, nigdy nie wejdziemy do nieba. Ci, którzy nie są spłodzeni z góry, mogą otrzymać ziemskie błogosławieństwa, ale nie niebiańskie. | *# [[Chrzest]] z wody jest symbolem połączenia się z [[Chrystus|Chrystusem]] w Jego śmierci. Jest to świadectwo składane przed braćmi, że osoba ta już pokutowała, została usprawiedliwiona i poświęcona.<ref>{{HG|284|4}}</ref> | ||
*# Krew [[Abel|Abla]] wołała do [[Bóg|Boga]] o sprawiedliwość. Krew [[Jezus|Jezusa]] wołała do Boga o miłosierdzie nad grzesznikiem. Poprzez szczególne [[przymierze]] [[Jezus]] i Jego wybrany [[Kościół]] kładą swe życie w ofierze za [[Adam|Adama]] i jego rodzaj.<ref>{{PD|12|21}}</ref> | |||
Ci, którzy przyjmują zaproszenie, mają przywilej ofiarowania całego swego ziemskiego czasu, talentów, majętności, itp. | *# Jest to jedyny sposób, poprzez który możemy znaleźć się wraz z Nim na poziomie duchowym. Jeżeli zachowamy naturę ludzką, nigdy nie wejdziemy do nieba. Ci, którzy nie są spłodzeni z góry, mogą otrzymać ziemskie błogosławieństwa, ale nie niebiańskie.<ref>{{Q|610|4}}</ref> | ||
Wielkie Grono zaniedbało sposobności ofiarowania swego życia, czasu, wpływów i pieniędzy w służbie Pańskiej. | *# ''A ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do żywota'' - {{Mat. |7:14}}. Obecnie jest tylko jedna droga. Nikt nie może zmienić zasad nią rządzących wbrew temu, co postanowił [[Bóg]]: zaprzyj się samego siebie, weź swój krzyż i naśladuj [[Jezus|Jezusa]].<ref>{{Q|399|T}}</ref> | ||
Każdy członek musi dokończyć dzieła stawienia swego ciała żywą ofiarą przed epifanią lub apokalipsą Pana w mocy i wielkiej chwale, ale nie przed Jego paruzją. | *# Ci, którzy przyjmują zaproszenie, mają przywilej ofiarowania całego swego ziemskiego czasu, talentów, majętności, itp.<ref>{{SM|430|1}}, {{R|3870|1}}</ref> | ||
Pod koniec tego miłego dnia przyjdzie kres wszelkiej możliwości ofiarowania ludzkiej natury dla zdobycia udziału w niebieskiej naturze. | *# [[Wielkie Grono]] zaniedbało sposobności ofiarowania swego życia, czasu, wpływów i pieniędzy w służbie Pańskiej.<ref>{{R|5423|3}}</ref> | ||
Najwyższy Kapłan według porządku Melchizedeka nie składa ofiar, lecz jest kapłanem błogosławiącym. On składał ofiary, gdy był jeszcze w ciele. | *# Każdy członek musi dokończyć dzieła stawienia swego ciała żywą ofiarą przed [[epifania|epifanią]] lub [[apokalipsa|apokalipsą]] Pana w mocy i wielkiej chwale, ale nie przed Jego [[paruzja|paruzją]].<ref>{{R|4543|6}}</ref> | ||
Niewielu wzięło pod uwagę to posłannictwo skierowane do Kościoła albo posłannictwo skierowane do świata, aby prowadzić dobre życie; tym samym musi przyjść ucisk, ponieważ zdeprawowany lub cielesny umysł jest przeciwny prawu Bożemu. | *# Pod koniec tego miłego dnia przyjdzie kres wszelkiej możliwości ofiarowania ludzkiej natury dla zdobycia udziału w niebieskiej naturze.<ref>{{SM|49|T}}</ref> | ||
Świętą, miłą | *# [[Najwyższy Kapłan]] według porządku [[Melchizedek|Melchizedeka]] nie składa ofiar, lecz jest kapłanem błogosławiącym. On składał ofiary, gdy był jeszcze w ciele.<ref>{{SM|140|T}}</ref> | ||
Usprawiedliwioną (uznana za doskonałą) poprzez wiarę w zbawienną ofiarę Chrystusa. | *# Niewielu wzięło pod uwagę to posłannictwo skierowane do Kościoła albo posłannictwo skierowane do świata, aby prowadzić dobre życie; tym samym musi przyjść ucisk, ponieważ zdeprawowany lub cielesny umysł jest przeciwny prawu Bożemu.<ref>{{A|309}}</ref> | ||
Uznaną za świętą, usprawiedliwioną darmo od grzechu poprzez zasługę krwi Jezusa. | *'''Świętą, miłą''' | ||
Odkupioną, usprawiedliwioną, a tym samym przyjemną; w przeciwnym razie nie mielibyśmy niczego, co moglibyśmy ofiarować Bogu. | *# Pełną lub całkowitą.<ref>{{Q|457|T}}</ref> | ||
Musimy być usprawiedliwieni przez wiarę w Chrystusa, zanim będziemy mieć cokolwiek przyjemnego, co moglibyśmy złożyć na Bożym ołtarzu; musi to być przyjęte przez Boga z rąk naszego Najwyższego Kapłana, zanim staniemy się Jego królewskim kapłaństwem. | *# [[usprawiedliwienie|Usprawiedliwioną]] (uznana za doskonałą) poprzez wiarę w zbawienną [[ofiara|ofiarę]] [[Chrystus|Chrystusa]].<ref>{{R|5318|4}}, {{R|1262|5}}</ref> | ||
Ponieważ Bóg nie przyjmuje za ofiarę niczego, co jest splamione, my, jako członkowie skażonego i potępionego rodzaju ludzkiego, nie możemy być przyjęci dopóki najpierw nie zostaniemy uznani za usprawiedliwionych od wszelkiego grzechu. | *# Uznaną za świętą, usprawiedliwioną darmo od grzechu poprzez zasługę krwi [[Jezus|Jezusa]].<ref>{{R|4464|1}}, {{R|5836|6}}, {{R|4966|4}}, {{R|4759|2}}, {{R|4640|5}}, {{R|2987|5}}, {{R|1586|2}}, {{Q|69|2}}, {{CR|58|6}}, {{SM|430|1}}</ref> | ||
Zasługa Odkupiciela jest zastosowana względem Kościoła przez (z powodu) wiary – w celu zakrycia słabości i skaz jego ciała, aby ciało to mogło być przedstawione jako święte i przyjemne dla Ojca. | *# [[okup|Odkupioną]], [[usprawiedliwienie|usprawiedliwioną]], a tym samym przyjemną; w przeciwnym razie nie mielibyśmy niczego, co moglibyśmy ofiarować [[Bóg|Bogu]].<ref>{{A|196}}, {{F|152}}</ref> | ||
Nasza ofiara musi być bez skazy, nie może być brudna ani grzeszna; musimy być usprawiedliwieni darmo od wszystkich rzeczy, „święci”, dzięki oczyszczeniu we krwi Chrystusa, jeżeli mamy być przyjemni Bogu. | *# Musimy być [[usprawiedliwienie|usprawiedliwieni]] przez wiarę w [[Chrystus|Chrystusa]], zanim będziemy mieć cokolwiek przyjemnego, co moglibyśmy złożyć na Bożym ołtarzu; musi to być przyjęte przez [[Bóg|Boga]] z rąk naszego [[Najwyższy Kapłan|Najwyższego Kapłana]], zanim staniemy się Jego [[królewskie kapłaństwo|królewskim kapłaństwem]].<ref>{{F|122}}</ref> | ||
Kościół musi być najpierw „darmo usprawiedliwiony od wszystkich rzeczy”, zanim w jakimkolwiek stopniu będzie mógł spełnić warunki wysokiego powołania. | *# Ponieważ [[Bóg]] nie przyjmuje za [[ofiara|ofiarę]] niczego, co jest splamione, my, jako członkowie skażonego i potępionego rodzaju ludzkiego, nie możemy być przyjęci dopóki najpierw nie zostaniemy uznani za [[usprawiedliwienie|usprawiedliwionych]] od wszelkiego [[grzech|grzechu]].<ref>{{F|116}, {{R|1586|2}}</ref> | ||
Poświęcenie wszystkiego, co posiadamy, daje nam prawo zastosowania zasługi Jezusa, przybrania szat weselnych okrywających nasze niedoskonałości. Jego zasługa czyni nas przyjemnymi w oczach Bożych. | *# Zasługa [[Jezus|Odkupiciela]] jest zastosowana względem [[Kościół|Kościoła]] przez (z powodu) wiary – w celu zakrycia słabości i skaz jego ciała, aby ciało to mogło być przedstawione jako święte i przyjemne dla [[Bóg|Ojca]].<ref>{{R|5079|4}}</ref> | ||
Nasza ludzka natura, odkupiona poprzez śmierć naszego Pana, musi w oczach Jehowy być równie czysta i doskonała, jak była nią ludzka natura Jezusa, ponieważ to Jego doskonałość została nam przypisana. | *# Nasza [[ofiara]] musi być bez skazy, nie może być brudna ani grzeszna; musimy być [[usprawiedliwienie|usprawiedliwieni]] darmo od wszystkich rzeczy, „święci”, dzięki oczyszczeniu we krwi [[Chrystus|Chrystusa]], jeżeli mamy być przyjemni [[Bóg|Bogu]].<ref>{{R|882|5}}</ref> | ||
Ci, którzy już się poświęcili, powinni dokończyć dobrego dzieła, które zaczęli. | *# [[Kościół]] musi być najpierw „darmo [[usprawiedliwienie|usprawiedliwiony]] od wszystkich rzeczy”, zanim w jakimkolwiek stopniu będzie mógł spełnić warunki [[wysokie powołanie|wysokiego powołania]].<ref>{{R|2629|6}}, {{R|1262|5}}</ref> | ||
Ci, którzy jeszcze nie dopełnili swego poświęcenia, mogą zostać przyjęci przez Boga dzięki przypisanej zasłudze Chrystusa, jeżeli uczynią ten krok poświęcenia. | *# Poświęcenie wszystkiego, co posiadamy, daje nam prawo zastosowania zasługi [[Jezus|Jezusa]], przybrania [[szata weselna|szat weselnych]] okrywających nasze niedoskonałości. Jego zasługa czyni nas przyjemnymi w oczach Bożych.<ref>{{R|5559|6}}</ref> | ||
Jeżeli dają oni posłuch Boskiemu wezwaniu i stawiają swe ciała jako żywą ofiarę, wówczas Pan wychodzi im naprzeciw i spotyka ich w połowie drogi. | *# Nasza ludzka natura, odkupiona poprzez śmierć naszego Pana, musi w oczach Jehowy być równie czysta i doskonała, jak była nią ludzka natura [[Jezus|Jezusa]], ponieważ to Jego doskonałość została nam przypisana.<ref>{{R|297|6}}</ref> | ||
Mistrz pojawił się w obecności Bożej, dokonawszy dzieła swego ofiarowania, w celu przypisania wierzącym swej zasługi dla okrycia ich niedoskonałości i umożliwienia im stawienia się przed Ojcem. | *# Ci, którzy już się poświęcili, powinni dokończyć dobrego dzieła, które zaczęli.<ref>{{R|5423|1}}, {{R|5031|5}}</ref> | ||
Pięćdziesiątnica była dowodem na to, że Kościół został odkupiony, że sprawiedliwość została zaspokojona, a grzechy wymazane. Wówczas to Najwyższy Kapłan rozpoczął niezwłocznie druga ofiarę ze swych członków. | *# Ci, którzy jeszcze nie dopełnili swego [[poświęcenie|poświęcenia]], mogą zostać przyjęci przez [[Bóg|Boga]] dzięki przypisanej zasłudze [[Chrystus|Chrystusa]], jeżeli uczynią ten krok [[poświęcenie|poświęcenia]].<ref>{{R|5423|1}}, {{R|4854|6}}, {{R|4634|1}}, {{R|4632|4}}, {{Q|658|4}}</ref> | ||
Jezus jest wielkim Orędownikiem dla wszystkich tych, którzy pragną wejść jako członkowie Jego Ciała. Z uwagi na zasługę Orędownika, Jezusa Chrystusa sprawiedliwego, Ojciec usprawiedliwia nas darmo. | *# Jeżeli dają oni posłuch Boskiemu wezwaniu i stawiają swe ciała jako żywą ofiarę, wówczas Pan wychodzi im naprzeciw i spotyka ich w połowie drogi.<ref>{{R|4629|2}}</ref> | ||
Usprawiedliwienie z wiary jest konieczne, ponieważ nic nieczystego ani nic, co nie jest święte, nie może się znaleźć na Pańskim ołtarzu. | *# [[Jezus|Mistrz]] pojawił się w obecności Bożej, dokonawszy dzieła swego ofiarowania, w celu przypisania wierzącym swej zasługi dla okrycia ich niedoskonałości i umożliwienia im stawienia się przed Ojcem.<ref>{{R|5003|5}}</ref> | ||
Nasz Pan Jezus, działający jako nasz Orędownik, czyni z nas ofiary przyjemne; tylko gdy staniemy się ofiarą przyjemną, możemy stawić nasze ciała; gdy to się stanie, nasz Ojciec je przyjmuje. | *# [[dzień Pięćdziesiątnicy|Pięćdziesiątnica]] była dowodem na to, że [[Kościół]] został [[okup|odkupiony]], że sprawiedliwość została zaspokojona, a [[grzech|grzechy]] wymazane. Wówczas to [[Najwyższy Kapłan]] rozpoczął niezwłocznie druga ofiarę ze swych członków.<ref>{{R|4518|6}}</ref> | ||
Tylko z uwagi na naszą relację do wielkiego Orędownika. | *# [[Jezus]] jest wielkim [[Orędownik|Orędownikiem]] dla wszystkich tych, którzy pragną wejść jako członkowie Jego Ciała. Z uwagi na zasługę [[Orędownik|Orędownika]], [[Jezus Chrystus|Jezusa Chrystusa]] sprawiedliwego, Ojciec [[usprawiedliwienie|usprawiedliwia]] nas darmo.<ref>{{CR|173|4}}</ref> | ||
Nie przychodzimy do Boga w sposób bezpośredni, lecz za pośrednictwem Najwyższego Kapłana, który przypisuje swą zasługę i zalicza naszą ofiarę jako część swej własnej. Zostaliśmy stawieni w Boży sposób i zostaliśmy przyjęci. | *# [[Usprawiedliwienie z wiary]] jest konieczne, ponieważ nic nieczystego ani nic, co nie jest święte, nie może się znaleźć na Pańskim [[ołtarz|ołtarzu]].<ref>{{R|4398|2}}</ref> | ||
Nasze ofiary dla Jehowy, nasze małe „wszystko”, byłyby nie do zaakceptowania, ponieważ byliśmy dziećmi gniewu, jednakże nasz Najwyższy Kapłan czyni je zdatnymi do przyjęcia. | *# Nasz [[Jezus|Pan Jezus]], działający jako nasz [[Orędownik]], czyni z nas ofiary przyjemne; tylko gdy staniemy się ofiarą przyjemną, możemy stawić nasze ciała; gdy to się stanie, nasz [[Bóg|Ojciec]] je przyjmuje.<ref>{{R|4764|3}}</ref> | ||
Gdy Najwyższy Kapłan przedstawia nas Bogu, okrytych Jego własną zasługą jak szatą, mamy zapewnienie, że nasze ofiary są przyjemne. | *# Tylko z uwagi na naszą relację do wielkiego [[Orędownik|Orędownika]].<ref>{{R|4632|4}}</ref> | ||
Jesteśmy uczestnikami w ofierze, nasza ofiara jest uznawana przez Boga za świętą z uwagi na naszą wiarę i społeczność z Najwyższym Kapłanem. | *# Nie przychodzimy do [[Bóg|Boga]] w sposób bezpośredni, lecz za pośrednictwem [[Najwyższy Kapłan|Najwyższego Kapłana]], który przypisuje swą zasługę i zalicza naszą ofiarę jako część swej własnej. Zostaliśmy stawieni w Boży sposób i zostaliśmy przyjęci.<ref>{{R|5423|6}}</ref> | ||
Obie ofiary były składane przez kapłana, nie przez cielca ani nie przez kozła; gdy nasz Pan przedstawi krew swej drugiej ofiary (krew swego Kościoła), będzie to przedłożenie „jego własnej krwi”. | *# Nasze ofiary dla [[Jehowa|Jehowy]], nasze małe „wszystko”, byłyby nie do zaakceptowania, ponieważ byliśmy dziećmi gniewu, jednakże nasz [[Najwyższy Kapłan]] czyni je zdatnymi do przyjęcia. ''Bogu niech będą dzięki'' – {{2 Kor. |9:15}}. <ref>{{HG|595|4}}</ref> | ||
Śmierć naszego Pana, przedstawiona w śmierci cielca, została zastosowana za domowników wiary, usprawiedliwiając ich darmo od wszelkiego grzechu i dając im możliwość stania się przyjemnymi ofiarami. | *# Gdy [[Najwyższy Kapłan]] przedstawia nas [[Bóg|Bogu]], okrytych Jego własną zasługą jak szatą, mamy zapewnienie, że nasze ofiary są przyjemne.<ref>{{R|5006|5}}</ref> | ||
Od czasu, kiedy nasz Pan ofiarował się na Kalwarii (podstawa dla Nowego Przymierza), kompletuje swe „lepsze ofiary” przedstawiając ciała swych świętych, przyjemnych i godnych przyjęcia przez Boga. | *# Jesteśmy uczestnikami w ofierze, nasza ofiara jest uznawana przez [[Bóg|Boga]] za świętą z uwagi na naszą wiarę i społeczność z [[Najwyższy Kapłan|Najwyższym Kapłanem]].<ref>{{R|4390|2}}</ref> | ||
Odkupiciel przypisuje Kościołowi zasługę swej ofiary i czyni go zdatnym do przyjęcia jako część swej własnej ofiary. | *# Obie ofiary były składane przez kapłana, nie przez cielca ani nie przez kozła; gdy nasz Pan przedstawi krew swej drugiej ofiary (krew swego Kościoła), będzie to przedłożenie „jego własnej krwi”.<ref>{{R|4546|6}}</ref> | ||
Ponieważ Chrystus staje się ich poręczycielem. | *# Śmierć naszego Pana, przedstawiona w śmierci [[cielec|cielca]], została zastosowana za domowników wiary, [[usprawiedliwienie|usprawiedliwiając]] ich darmo od wszelkiego grzechu i dając im możliwość stania się przyjemnymi ofiarami.<ref>{{R|4340|4}}, {{R|1262|5}}</ref> | ||
Chrystus nadal potrzebuje swej sprawiedliwości, lecz nie potrzebuje już prawa do swego ziemskiego życia oraz sprawiedliwości, jaka szła w parze z tym prawem; przypisuje On je Kościołowi, co jest wystarczające, aby uczynić ich ofiarę świętą. | *# Od czasu, kiedy nasz Pan ofiarował się na Kalwarii (podstawa dla [[Nowe Przymierze|Nowego Przymierza]]), kompletuje swe „lepsze ofiary” przedstawiając ciała swych świętych, przyjemnych i godnych przyjęcia przez [[Bóg|Boga]].<ref>{{R|5285|6}}</ref> | ||
Nie mamy prawa do wiecznego życia, a posiadamy jedynie niewielką cząstkę życia przekazaną nam od Adama. Jezus dzięki swej ofierze ma moc, aby obdarzyć nas restytucyjnym prawem do życia, abyśmy mogli je złożyć w ofierze. | *# [[Odkupiciel]] przypisuje [[Kościół|Kościołowi]] zasługę swej ofiary i czyni go zdatnym do przyjęcia jako część swej własnej ofiary.<ref>{{Q|376|3}}</ref> | ||
Nasza wola zostaje odnowiona, lecz musimy doprowadzić każdą myśl do harmonii z wolą Bożą: najpierw poprzez naukę postępowania zgodnie ze sprawiedliwością, następnie przez szukanie tego, co jest Mu całkowicie przyjemne, a w końcu przez posłuszeństwo Jego doskonałej woli. | *# Ponieważ [[Chrystus]] staje się ich poręczycielem.<ref>{{R|4634|1}}</ref> | ||
Oczyszczenie przez usprawiedliwienie z wiary ma na celu oczyszczenie nas, abyśmy mogli być przyjemnymi ofiarami na Jego ołtarzu. | *# [[Chrystus]] nadal potrzebuje swej sprawiedliwości, lecz nie potrzebuje już prawa do swego ziemskiego życia oraz sprawiedliwości, jaka szła w parze z tym prawem; przypisuje On je [[Kościół|Kościołowi]], co jest wystarczające, aby uczynić ich ofiarę świętą.<ref>{{Q|339|1}}</ref> | ||
Usprawiedliwienie z wiary jest nam dane w pewnym celu i w pewnym czasie – dla umożliwienia nam złożenia w ofierze ziemskich praw restytucyjnych, które uzyskał dla nas Jezus. | *# Nie mamy prawa do wiecznego życia, a posiadamy jedynie niewielką cząstkę życia przekazaną nam od [[Adam|Adama]]. [[Jezus]] dzięki swej ofierze ma moc, aby obdarzyć nas [[restytucja|restytucyjnym]] prawem do życia, abyśmy mogli je złożyć w [[ofiara|ofierze]].<ref>{{Q|141|T}}</ref> | ||
Jesteśmy usprawiedliwieni przez wiarę w krew Jezusa. Dzięki temu osiągamy stan usprawiedliwienia, przypisanego nam w celu umożliwienia nam ofiarowania naszych ziemskich praw. Zostajemy „zanurzeni w Jego śmierć”. | *# Nasza wola zostaje odnowiona, lecz musimy doprowadzić każdą myśl do harmonii z wolą Bożą: najpierw poprzez naukę postępowania zgodnie ze sprawiedliwością, następnie przez szukanie tego, co jest Mu całkowicie przyjemne, a w końcu przez posłuszeństwo Jego doskonałej woli.<ref>{{R|4830|6}}</ref> | ||
Jest jeden standard, jaki musi być osiągnięty, zanim ktokolwiek zostanie przyjęty przez Ojca jako członek Ciała Chrystusowego. Krokiem tym jest poświęcenie, nawet aż na śmierć. Następnie Odkupiciel przypisuje swą zasługę. | *# Oczyszczenie przez [[usprawiedliwienie]] z wiary ma na celu oczyszczenie nas, abyśmy mogli być przyjemnymi ofiarami na Jego [[ołtarz|ołtarzu]].<ref>{{R|4493|4}}</ref> | ||
*# [[Usprawiedliwienie]] z wiary jest nam dane w pewnym celu i w pewnym czasie – dla umożliwienia nam złożenia w ofierze ziemskich praw [[restytucja|restytucyjnych]], które uzyskał dla nas [[Jezus]].<ref>{{CR|58|6}}</ref> | |||
„W Chrystusie wszyscy zostaną ożywieni”. Wszyscy, którzy przez wiarę uchwycili się tego nowego źródła życia, zostają przez Boga uznani jako mający w nim udział tak, że mają dostęp do Ewangelii, która rozpoczęła się wraz z naszym Panem. | *# Jesteśmy [[usprawiedliwienie|usprawiedliwieni]] przez wiarę w krew Jezusa. Dzięki temu osiągamy stan usprawiedliwienia, przypisanego nam w celu umożliwienia nam ofiarowania naszych ziemskich praw. Zostajemy „zanurzeni w Jego śmierć”.<ref>{{CR|75|6}}</ref> | ||
Nasze ofiary są uznawane za święte z uwagi na przypisanie zasługi Chrystusowej. Ofiary te są przyjmowane przez Boga, który spładza ofiarującego do nowej natury jako Nowe Stworzenie. | *# Jest jeden standard, jaki musi być osiągnięty, zanim ktokolwiek zostanie przyjęty przez Ojca jako członek [[Ciało Chrystusowe|Ciała Chrystusowego]]. Krokiem tym jest [[poświęcenie|poświęcenie]], nawet aż na śmierć. Następnie [[Odkupiciel]] przypisuje swą zasługę.<ref>{{CR|88|5}}</ref> | ||
Nasza dobrowolna służba i ofiarowanie jako Nowych Stworzeń. | *# ''Duszę moją pokrzepia'' – {{Psalm |23:3}} – zapis ten odpowiada naszemu [[usprawiedliwienie|usprawiedliwieniu]] do życia. Przez wiarę wierzący otrzymuje całkowite odnowienie swej duszy, aby miał co ofiarować [[Bóg|Bogu]].<ref>{{R|3269|5}}</ref> | ||
To wpływ ducha Głowy, jakim są oni obdarzani, sprawia, że ofiarują oni usprawiedliwione ciało. | *# „W [[Chrystus|Chrystusie]] wszyscy zostaną ożywieni”. Wszyscy, którzy przez wiarę uchwycili się tego nowego źródła życia, zostają przez [[Bóg|Boga]] uznani jako mający w nim udział tak, że mają dostęp do [[Ewangelia|Ewangelii]], która rozpoczęła się wraz z naszym Panem.<ref>{{R|875|6}}</ref> | ||
Od chwili całkowitego poświęcenia się Jego woli zostajemy łaskawie uznani przez Boga za świętych przez Chrystusa, ponieważ taką winna być nasza wola i nasz wysiłek; mamy walczyć z naszymi niedoskonałościami. | *# Nasze [[ofiara|ofiary]] są uznawane za święte z uwagi na przypisanie zasługi [[Chrystus|Chrystusowej]]. [[ofiara|Ofiary]] te są przyjmowane przez [[Bóg|Boga]], który spładza ofiarującego do nowej natury jako [[Nowe Stworzenie]].<ref>{{R|4591|6}}</ref> | ||
Każdego dnia chrześcijanie powinni czynić rozrachunek z Panem. Jeżeli wyjdą na jaw ich braki, powinni niezwłocznie ubiegać się o przebaczenie przez zasługę ofiary Zbawiciela. | *# Nasza dobrowolna służba i ofiarowanie jako [[Nowe Stworzenie|Nowych Stworzeń]].<ref>{{R|4495|1}}</ref> | ||
Wszyscy członkowie Ciała Mesjasza przeszli drogę krzyża – uznając swe własne niedoskonałości oraz Jezusa i Jego ofiarę jako zadośćuczynienie za swe grzechy. | *# To wpływ ducha Głowy, jakim są oni obdarzani, sprawia, że ofiarują oni [[usprawiedliwienie|usprawiedliwione]] ciało.<ref>{{R|4398|5}}</ref> | ||
Nasze grzechy zostały łaskawie przykryte zasługą Jego ofiary. Tym samym chłosta, jaka nas dosięga, nie jest karą za niedoskonałości naszego ciała, lecz ma charakter dyscyplinujący, abyśmy byli w Nim zupełni. | *# Od chwili całkowitego [[poświęcenie|poświęcenia]] się Jego woli zostajemy łaskawie uznani przez [[Bóg|Boga]] za świętych przez [[Chrystus|Chrystusa]], ponieważ taką winna być nasza wola i nasz wysiłek; mamy walczyć z naszymi niedoskonałościami.<ref>{{R|1739|2}}, {{R|1262|5}}</ref> | ||
Wielu wydaje się, że wystarczy oddać pewną część swego czasu i środków. Kain przyszedł z taką ofiarą i nie została ona przyjęta. Lepsza ofiara Abla została przyjęta. | *# Każdego dnia chrześcijanie powinni czynić rozrachunek z Panem. Jeżeli wyjdą na jaw ich braki, powinni niezwłocznie ubiegać się o przebaczenie przez zasługę [[ofiara|ofiary]] [[Zbawiciel|Zbawiciela]].<ref>{{R|5420|5}}</ref> | ||
Patrząc na przykłady Kaina i Abla, Izaaka i Ismaela, Jakuba i Ezawa, starajmy się ofiarować Bogu takie ofiary, jakie On chętnie przyjmuje, w odpowiednim duchu, tak, jak uczyniła to nasza Głowa. On jest naszym doskonałym wzorem. | *# Wszyscy członkowie Ciała [[Mesjasz|Mesjasza]] przeszli drogę krzyża – uznając swe własne niedoskonałości oraz [[Jezus|Jezusa]] i Jego ofiarę jako zadośćuczynienie za swe grzechy.<ref>{{SM|186|T}}</ref> | ||
Nie dziesięcinę, lecz wszystko, co posiadamy (Łuk. 14:33). Tak Chrystus powiększył Zakon. Mamy oddać wszystko, co możemy, w tak bezpośredni sposób, jak to jest tylko możliwe, zaś pozostała część winna być Mu oddana w bardziej pośredni sposób. | *# Nasze [[grzech|grzechy]] zostały łaskawie przykryte zasługą Jego [[ofiara|ofiary]]. Tym samym chłosta, jaka nas dosięga, nie jest karą za niedoskonałości naszego ciała, lecz ma charakter dyscyplinujący, abyśmy byli w Nim zupełni.<ref>{{R|3133|4}}</ref> | ||
Ofiara nie jest obowiązkiem ani wymogiem. Ojciec nigdy nie wymusza ofiar, lecz je przyjmuje. Teraz jest miły czas dla dokonywania tych ofiar i takie są warunki społeczności z Nim. | *# Wielu wydaje się, że wystarczy oddać pewną część swego czasu i środków. [[Kain]] przyszedł z taką ofiarą i nie została ona przyjęta. Lepsza [[ofiara]] [[Abel|Abla]] została przyjęta.<ref>{{R|328|6}}</ref> | ||
*# Patrząc na przykłady [[Kain|Kaina]] i [[Abel|Abla]], [[Izaak|Izaaka]] i [[Ismael|Ismaela]], [[Jakub|Jakuba]] i [[Ezaw|Ezawa]], starajmy się ofiarować [[Bóg|Bogu]] takie [[ofiara|ofiary]], jakie On chętnie przyjmuje, w odpowiednim duchu, tak, jak uczyniła to nasza [[Chrystus|Głowa]]. On jest naszym doskonałym wzorem.<ref>{{R|2778|5}}</ref> | |||
Jako synowie i dziedzice. | *# Nie dziesięcinę, lecz wszystko, co posiadamy ({{Łuk. |14:33}}). Tak [[Chrystus]] powiększył [[Zakon]]. Mamy oddać wszystko, co możemy, w tak bezpośredni sposób, jak to jest tylko możliwe, zaś pozostała część winna być Mu oddana w bardziej pośredni sposób.<ref>{{HG|583|1}}</ref> | ||
Starożytni Święci stawili swe ciała i swe życie, lecz Bóg nie chciał przyjąć na swój ołtarz niedoskonałego stworzenia. Naśladowcy Jezusa są przyjmowani, ponieważ zostali uczynieni doskonałymi przez Odkupiciela. | *# [[Ofiara]] nie jest obowiązkiem ani wymogiem. Ojciec nigdy nie wymusza ofiar, lecz je przyjmuje. Teraz jest miły czas dla dokonywania tych ofiar i takie są warunki społeczności z Nim.<ref>{{R|5422|3}}</ref> | ||
Trzy i pół roku po wydarzeniach na Golgocie, gdy Bóg przekazał posłannictwo Ewangelii Korneliuszowi, Jego łaska została otwarta dla pogan tak jak dla Żydów – | *# [[144.000]] zostało [[usprawiedliwienie|usprawiedliwionych]] z wiary w krew [[Jezus|Jezusa]], która uczyniła ich ofiarę zdatną do przyjęcia. Ich ofiary nie zostały wymuszone sprawiedliwością, w związku z czym, otrzymują wielką nagrodę.<ref>{{R|4262|5}}</ref> | ||
Teraz jest czas, gdy Bóg nas przyjmie. Czas ten nie będzie trwał zawsze. Ustanie on, gdy ostatni członek klasy Oblubienicy zostanie zgromadzony i wówczas ofiary nie będą już więcej sprawowane. | *# Jako synowie i dziedzice.<ref>{{R|1008|4}}</ref> | ||
Nasz Najwyższy Kapłan nie zastosuje zasługi swego okupu za świat, dopóki nie nadejdzie koniec tego wieku, gdy zaprzestanie wykorzystywać ją na rzecz Kościoła – umożliwiając pociągniętym przez Ojca stawienie siebie jako ofiarę. | *# [[Starożytni Święci]] stawili swe ciała i swe życie, lecz [[Bóg]] nie chciał przyjąć na swój [[ołtarz]] niedoskonałego stworzenia. Naśladowcy [[Jezus|Jezusa]] są przyjmowani, ponieważ zostali uczynieni doskonałymi przez [[Odkupiciel|Odkupiciela]].<ref>{{R|4836|1}}</ref> | ||
Pod koniec tego wieku krew „święta i przyjemna”, dzięki zasłudze Jezusa, zostanie zastosowana „za cały lud”. | *# Trzy i pół roku po wydarzeniach na [[Golgota|Golgocie]], gdy [[Bóg]] przekazał posłannictwo [[Ewangelia|Ewangelii]] [[Korneliusz|Korneliuszowi]], Jego łaska została otwarta dla pogan tak jak dla [[Żydzi|Żydów]] – ''przegroda muru nieprzyjaźni'' została zburzona ({{Efezj. |2:14}}). <ref>{{R|5101|1}}</ref> | ||
Bogu | *# Teraz jest czas, gdy [[Bóg]] nas przyjmie. Czas ten nie będzie trwał zawsze. Ustanie on, gdy ostatni członek klasy [[Oblubienica|Oblubienicy]] zostanie zgromadzony i wówczas ofiary nie będą już więcej sprawowane.<ref>{{CR|55|4}}</ref> | ||
Ponieważ ofiara naszego Pana była pod każdym względem przyjemna dla Ojca. | *# Nasz [[Najwyższy Kapłan]] nie zastosuje zasługi swego [[okup|okupu]] za świat, dopóki nie nadejdzie koniec tego wieku, gdy zaprzestanie wykorzystywać ją na rzecz Kościoła – umożliwiając pociągniętym przez Ojca stawienie siebie jako ofiarę.<ref>{{R|4832|2}}</ref> | ||
Duchowa („rozumna”, BG) służba | *# Pod koniec tego wieku krew „święta i przyjemna”, dzięki zasłudze [[Jezus|Jezusa]], zostanie zastosowana „za cały lud”.<ref>{{R|4537|6}}</ref> | ||
Każdy inny sposób postępowania jest nierozsądnym, nieracjonalnym, niemądrym. | *'''[[Bóg|Bogu]]''' | ||
Odmowa przyjęcia tej oferty oznaczałaby infantylność osądu, słabość umysłu. | *# Któremu została zapłacona cena.<ref>{{E|450}, {{R|685|4}}</ref> | ||
Dla Jezusa była to rozsądna służba, a zatem, dla nas, z pewnością, powinna ona być jeszcze bardziej rozsądna. | *# Ponieważ [[ofiara]] naszego Pana była pod każdym względem przyjemna dla Ojca.<ref>{{R|4546|3}}, {{R|4965|2}}, {{R|4390|2}}, {{Q|489|6}}</ref> | ||
Byłoby bardzo nierozsądnym, aby przyjąć wspaniałą Bożą łaskę, a następnie zaniechać prowadzenia życia zgodnie z wymogami, jakie się z nią wiążą. | *'''Duchowa („rozumna”, BG) służba''' | ||
Poświęcenie się jest normalną reakcją dla wszystkich inteligentnych Bożych stworzeń. | *# Wiara w [[Odkupiciel|Odkupiciela]], której towarzyszy ofiarowanie na służbę sprawiedliwości, owocuje [[usprawiedliwienie|usprawiedliwieniem]] – lecz nie jest równoznaczna z ofiarą. [[Ofiara]] jest aktem dobrowolnym, a nie wymaganym.<ref>{{F|152}}</ref> | ||
Wdzięczny trędowaty był przykładem charakteru, jakiego Bóg poszukuje. Jeżeli zostaliśmy usprawiedliwieni, oczyszczeni, okryci, pobłogosławieni i objęci łaską, powinniśmy w zamian paść przed Nim na twarz jako żywe ofiary. | *# Każdy inny sposób postępowania jest nierozsądnym, nieracjonalnym, niemądrym.<ref>{{R|3326|4}}</ref> | ||
Każdy, kto posiada ducha zdrowego zmysłu, zdolnego rozważyć zalety i wady obecnego życia w porównaniu z wiecznym życiem w Bożym Królestwie, musi wyznać, że zasadnym jest złożenie w ofierze naszego życia. | *# Odmowa przyjęcia tej oferty oznaczałaby infantylność osądu, słabość umysłu.<ref>{{R|5424|1}}, {{R|5424|4}}</ref> | ||
Oddanie się przez nas Panu było | *# Dla [[Jezus|Jezusa]] była to rozsądna służba, a zatem, dla nas, z pewnością, powinna ona być jeszcze bardziej rozsądna.<ref>{{R|5423|2}}</ref> | ||
Jeżeli było właściwe dla Żyda, aby oddawać jedną dziesiątą całego swego przychodu na dobroczynne cele, o ileż bardziej właściwe jest, abyśmy my, którzy zostaliśmy objęci jeszcze większą łaską, oddali naszemu Bogu wszystko, co posiadamy. | *# Byłoby bardzo nierozsądnym, aby przyjąć wspaniałą Bożą łaskę, a następnie zaniechać prowadzenia życia zgodnie z wymogami, jakie się z nią wiążą.<ref>{{R|5423|4}}</ref> | ||
Tak by było, gdyby nie została obiecana żadna nagroda. | *# [[Poświęcenie]] się jest normalną reakcją dla wszystkich inteligentnych Bożych stworzeń.<ref>{{R|5134|2}}, {{R|5477|3}}, {{R|5423|1}}</ref> | ||
Jedyny bezpieczny sposób postępowania dla każdego z usprawiedliwionych leży w poświęceniu, to znaczy, w dobrowolnym i zupełnym poddaniu się Chrystusowi. Wszyscy, którzy zdają sobie sprawę z wolności płynącej z przebaczenia w Chrystusie, winni się Mu oddać. | *# Wdzięczny trędowaty był przykładem charakteru, jakiego [[Bóg]] poszukuje. Jeżeli zostaliśmy [[usprawiedliwienie|usprawiedliwieni]], oczyszczeni, okryci, pobłogosławieni i objęci łaską, powinniśmy w zamian paść przed Nim na twarz jako żywe ofiary.<ref>{{R|2723|1}}</ref> | ||
Pan nie zaprasza nas obecnie do ofiarowania samych siebie bez jakiejkolwiek nagrody. | *# Każdy, kto posiada ducha zdrowego zmysłu, zdolnego rozważyć zalety i wady obecnego życia w porównaniu z wiecznym życiem w [[Królestwo Boże|Bożym Królestwie]], musi wyznać, że zasadnym jest złożenie w ofierze naszego życia.<ref>{{R|2659|4}}</ref> | ||
Nagroda, jaka się z tym wiąże, | *# Oddanie się przez nas Panu było ''odpowiedzią dobrego sumienia dla Boga'' – {{1 Piotra |3:21}}, przekład Biblii Króla Jakuba).<ref>{{SM|345|1}}</ref> | ||
Oddawszy naszą wolę Panu i wyruszywszy w pielgrzymkę wąską ścieżką, powinniśmy starać się zrozumieć, na czym ma polegać nasza rozsądna służba dla Niego, jakie rzeczy są przyjemne, a jakie naganne. | *# Jeżeli było właściwe dla [[Żydzi|Żyda]], aby oddawać jedną dziesiątą całego swego przychodu na dobroczynne cele, o ileż bardziej właściwe jest, abyśmy my, którzy zostaliśmy objęci jeszcze większą łaską, oddali naszemu [[Bóg|Bogu]] wszystko, co posiadamy.<ref>{{R|2486|4}}</ref> | ||
Powinniśmy starać się zrozumieć, co Biblia nazywa „rozsądnym” – gorliwe pragnienie oddawania Bogu dziękczynienia za Jego wielkie miłosierdzie i miłość, oraz poznawania Bożej woli, abyśmy mogli ją czynić. | *# Tak by było, gdyby nie została obiecana żadna nagroda.<ref>{{R|1586|2}}</ref> | ||
Doszedłszy do miejsca, gdzie stajemy się odbiorcami niebiańskich błogosławieństw i łaski tej społeczności, powinniśmy uznać za rozsądną służbę stawienie własnych ciał jako żywych ofiar dla Niego. | *# Jedyny bezpieczny sposób postępowania dla każdego z [[usprawiedliwienie|usprawiedliwionych]] leży w [[poświęcenie|poświęceniu, to znaczy, w dobrowolnym i zupełnym poddaniu się [[Chrystus|Chrystusowi]]. Wszyscy, którzy zdają sobie sprawę z wolności płynącej z przebaczenia w [[Chrystus|Chrystusie]], winni się Mu oddać.<ref>{{R|1066|5}}</ref> | ||
Dzięki Bogu nie jesteśmy już obcymi, ponieważ usłyszeliśmy głos Mistrza i przyjęliśmy Pańską łaskę, zapewnioną nam w ofierze Odkupiciela, oraz weszliśmy do miejsca świętego. | *# Pan nie zaprasza nas obecnie do ofiarowania samych siebie bez jakiejkolwiek nagrody.<ref>{{R|5423|2}}</ref> | ||
Rozdział ten łączy się z | *# Nagroda, jaka się z tym wiąże, jest niewyobrażalnie upragnioną i cenną.<ref>{{R|5423|4}}</ref> | ||
Gdy już odpowiedzieliśmy na Boskie | *# Oddawszy naszą wolę Panu i wyruszywszy w pielgrzymkę wąską ścieżką, powinniśmy starać się zrozumieć, na czym ma polegać nasza rozsądna służba dla Niego, jakie rzeczy są przyjemne, a jakie naganne.<ref>{{R|5745|1}}</ref> | ||
Cały Kościół wylewa aż na śmierć swoją duszę, bierze udział we wszystkich cierpieniach Pana, w związku z czym, będzie mieć udział we wszystkich Jego radościach i błogosławieństwach. | *# Powinniśmy starać się zrozumieć, co [[Biblia]] nazywa „rozsądnym” – gorliwe pragnienie oddawania [[Bóg|Bogu]] dziękczynienia za Jego wielkie [[miłosierdzie]] i [[miłość]], oraz poznawania [[Boża wola|Bożej woli]], abyśmy mogli ją czynić.<ref>{{R|5677|6}}</ref> | ||
Czytamy o częstych odwołaniach się do rozsądku, który jest zaspokajany odwołaniami do Boskiej prawdy: Bóg oczekuje od swego ludu okazania rozsądnej wiary, wypływającej z logicznego rozumowania, opartego na ustalonych przesłankach. | *# Doszedłszy do miejsca, gdzie stajemy się odbiorcami niebiańskich błogosławieństw i łaski tej społeczności, powinniśmy uznać za rozsądną służbę stawienie własnych ciał jako żywych ofiar dla Niego.<ref>{{R|3966|2}}</ref> | ||
Jedynie nowy umysł, zabezpieczony przez poświęcenie całego istnienia Bogu, będzie w stanie przeobrazić zdeprawowane serce. Polegając jedynie na doskonaleniu intelektu, świat wspiera się na złamanej lasce. | *# Dzięki [[Bóg|Bogu]] nie jesteśmy już obcymi, ponieważ usłyszeliśmy głos [[Jezus|Mistrza]] i przyjęliśmy Pańską łaskę, zapewnioną nam w [[ofiara|ofierze]] [[Odkupiciel|Odkupiciela]], oraz weszliśmy do [[miejsce święte|miejsca świętego]].<ref>{{CR|35|1}}</ref> | ||
Ludzie twierdzący, że są chrześcijanami, nie zostali nauczeni zbliżać się do Boga we właściwy sposób. Nigdy nie przeszli oni od potępienia do usprawiedliwienia, przez wiarę w Jezusa i poświęcenie się Bogu. | *# Rozdział ten łączy się z {{Psalm |121}} oraz zapisem {{Mat. |6:33}}, jako opisami „szczęśliwego zakończenia”.<ref>{{HG|474|5}}</ref> | ||
Jeżeli ktokolwiek stawi się Bogu po wyznaczonym czasie, zostanie nagrodzony wraz ze Starożytnymi Świętymi. Ofiara jest rozsądną służbą, a Bóg daje wielkie nagrody. | *# Gdy już odpowiedzieliśmy na Boskie „[[powołanie]]” i weszliśmy w [[przymierze ofiary]] z [[Chrystus|Chrystusem]] ({{Psalm |50:5}}) aż na [[śmierć]] wraz z Nim, wówczas wymagane są uczynki, zaparcie się samego siebie i cierpienia.<ref>{{R|4494|4}}</ref> | ||
*# Cały [[Kościół]] wylewa aż na [[śmierć]] swoją duszę, bierze udział we wszystkich cierpieniach Pana, w związku z czym, będzie mieć udział we wszystkich Jego radościach i błogosławieństwach.<ref>{{SM|783|1}}</ref> | |||
*# Czytamy o częstych odwołaniach się do rozsądku, który jest zaspokajany odwołaniami do Boskiej prawdy: [[Bóg]] oczekuje od swego ludu okazania rozsądnej wiary, wypływającej z logicznego rozumowania, opartego na ustalonych przesłankach.<ref>{{R|1566|1}}</ref> | |||
*# Jedynie nowy umysł, zabezpieczony przez poświęcenie całego istnienia Bogu, będzie w stanie przeobrazić zdeprawowane serce. Polegając jedynie na doskonaleniu intelektu, świat wspiera się na złamanej lasce.<ref>{{R|1189|6}}</ref> | |||
*# Ludzie twierdzący, że są chrześcijanami, nie zostali nauczeni zbliżać się do Boga we właściwy sposób. Nigdy nie przeszli oni od potępienia do [[usprawiedliwienie|usprawiedliwienia]], przez wiarę w [[Jezus|Jezusa]] i [[poświęcenie]] się [[Bóg|Bogu]].<ref>{{CR|494|5}}</ref> | |||
*# Jeżeli ktokolwiek stawi się [[Bóg|Bogu]] po wyznaczonym czasie, zostanie nagrodzony wraz ze [[Starożytni Święci|Starożytnymi Świętymi]]. [[Ofiara]] jest rozsądną służbą, a [[Bóg]] daje wielkie nagrody.<ref>{{R|4836|2}}</ref> | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |