List do Hebrajczyków 4:3: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Hebr.|4:3|BG}} {{Komentarz}} *'''Do odpocznienia wchodzimy''' *# Weszliśmy do odpocznienia.<ref>{{R|5360|4}}</ref> *# Wieczny Sabat.<ref>{{R|5405|5}}, {{R|5406|4...") |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
*# Zachowywanie [[Sabat|Sabatu]].<ref>{{F|392}}</ref> | *# Zachowywanie [[Sabat|Sabatu]].<ref>{{F|392}}</ref> | ||
*# [[Sabat]] oznacza odpoczynek, pozaobrazowym znaczeniem dla Chrześcijanina jest odpoczynek w wierze.<ref>{{R|5027|6}}, {{R|5388|1}}, {{R|4600|1}}, {{R|4015|1}}, {{R|1841|6}}</ref> | *# [[Sabat]] oznacza odpoczynek, pozaobrazowym znaczeniem dla Chrześcijanina jest odpoczynek w wierze.<ref>{{R|5027|6}}, {{R|5388|1}}, {{R|4600|1}}, {{R|4015|1}}, {{R|1841|6}}</ref> | ||
Zachowywanie pozaobrazowego Sabatu, odpoczynek | *# Zachowywanie pozaobrazowego [[Sabat|Sabatu]], odpoczynek w wierze, [[poświęcenie]], gdy odpoczęliśmy od naszych własnych uczynków na rzecz zasługi dzieła, jakie osiągnął [[Chrystus]].<ref>{{F|394}}, {{R|3039|1}}, {{R|2534|4}}, {{R|975|3}}</ref> | ||
w wierze, poświęcenie, gdy odpoczęliśmy | *# Odpocznienie serca, odpocznienie umysłu, pokój Boży, który przekracza wszelkie zrozumienie ({{Filip. |4:7}}) <ref>{{R|5360|4}}, {{R|5405|5}}, {{R|5345|5}}, {{R|3039|1}}</ref> | ||
od naszych własnych uczynków na | *# Obecne odpocznienie, odpocznienie wiary w [[Chrystus|Chrystusa]].<ref>{{R|1841|6}}, {{R|2737|1}}, {{R|975|2}}</ref> | ||
rzecz zasługi dzieła, jakie osiągnął Chrystus. | *# Wiara w naszych sercach, poświęcenie i posłuszeństwo wraz ze [[spłodzenie|spłodzeniem]] z ducha świętego wprowadza nas do niebiańskiego odpocznienia, miejsca świętego.<ref>{{CR|322|1}}</ref> | ||
*# Odpocznienie to osiągnie każdy odpowiednio do swej wiedzy i wiary – wielka wiara, wielkie odpocznienie; mała wiara, małe odpocznienie.<ref>{{R|5433|4}}, {{R|5433|6}}, {{R|5345|5}}</ref> | |||
Odpocznienie serca, odpocznienie umysłu, | *# Nasze odpocznienie w Panu jest równie kompletne jak nasza wiara w Niego.<ref>{{R|2534|4}}, {{R|3753|4}}, {{R|543|6}}</ref> | ||
pokój Boży, który przekracza wszelkie zrozumienie | *# W miarę, jak rośniemy w łasce i w poznaniu [[Bóg|Boga]], tym bardziej pewna i utwierdzona staje się nasza wiara, zaś nasze odpocznienie jest proporcjonalne.<ref>{{R|5433|6}}</ref> | ||
(Filip. 4:7) | *# Przez osiągnięcie stanu, w którym możemy uwierzyć, w którym możemy okazać i okazujemy ufność w Boga.<ref>{{R|5879|1}}</ref> | ||
3039 | *# Resztę wierzący osiąga stopniowo, w miarę, jak jego wiara się umacnia.<ref>{{R|5433|6}}</ref> | ||
Obecne odpocznienie, odpocznienie wiary | *# Gdy uczyniliśmy pełne poświęcenie dla Boga.<ref>{{R|5509|6}}</ref> | ||
w Chrystusa. | *# Przez wiarę odpoczywamy w [[Bóg|Bogu]]. Odpoczywamy w Jego obietnicach. Nie zniechęcają nas żadne przeciwności pojawiające się w obecnym czasie.<ref>{{R|5388|1}}</ref> | ||
Wiara w naszych sercach, poświęcenie i posłuszeństwo | *# W wierze, w nadziei, w ufności, że [[Jezus]] ostatecznie wybawi wzdychające stworzenie. Od poczucia odpowiedzialności i zmartwienia co do zbawienia świata; w taki sposób, w jaki odpoczywa [Bóg|Niebieski Ojciec]].<ref>{{R|4996|4}}, {{R|4015|2}}</ref> | ||
wraz ze spłodzeniem z ducha | *# Czas wejścia przez wiarę do rzeczywistego odpocznienia rozpoczął się dla Kościoła w czasie [[dzień Pięćdziesiątnicy|dnia Pięćdziesiątnicy]], gdy rozpoczęła się epoka ducha.<ref>{{R|1446|3}}</ref> | ||
świętego wprowadza nas do niebiańskiego | *# ''Weźcie na siebie moje jarzmo i uczcie się ode mnie, (…) a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych'' – {{Mat. |11:28-29}}. <ref>{{R|2534|4}}, {{R|315|2}}</ref> | ||
odpocznienia, miejsca świętego. | *# Najbardziej szczęśliwy stan umysłu, jaki możemy sobie wyobrazić, to taki, który jest pełen pokoju i ufności w Panu.<ref>{{R|5306|6}}</ref> | ||
Odpocznienie to osiągnie każdy odpowiednio | *# Jako [[Nowe Stworzenie|Nowe Stworzenia]] odpoczywamy ustawicznie, jeżeli tylko trwamy w Panu i w Jego obietnicach.<ref>{{R|5433|1}}, {{OV|282|3}}</ref> | ||
do swej wiedzy i wiary – wielka wiara, wielkie | *# Osiągnęliśmy punkt, w którym mamy pokój Boży panujący w naszych sercach.<ref>{{R|5405|5}}</ref> | ||
odpocznienie; mała wiara, małe odpocznienie. | *# Wchodzimy do głębszego i bardziej inteligentnego odpocznienia, jeżeli skorzystamy z pomocy, jaką Pan nam zapewnia.<ref>{{R|5433|4}}</ref> | ||
*# Jeżeli nasze serca ogarnia niepokój i nie możemy wejść do tego odpocznienia wiary, właściwym środkiem zaradczym jest podążanie do tronu łaski, abyśmy mogli przezwyciężyć tę trudność.<ref>{{R|5388|4}}</ref> | |||
Nasze odpocznienie w Panu jest równie kompletne | *'''Którzy uwierzyliśmy''' | ||
jak nasza wiara w Niego. | *# W [[Chrystus|Chrystusa]].<ref>{{R|5433|1}}</ref> | ||
3753 | *# Wiara w dobrą nowinę, [[Ewangelia|Ewangelię]].<ref>{{R|5433|5}}</ref> | ||
W miarę, jak rośniemy w łasce i w poznaniu | *# Najbardziej wykształceni i najbardziej nieświadomi mogą osiągnąć to odpocznienie, o ile tylko uwierzą.<ref>{{R|5433|4}}</ref> | ||
Boga, tym bardziej pewna i utwierdzona staje | *# Wiara osiągnąwszy serce, będzie w ten sposób wpływać na nasze postępowanie w życiu.<ref>{{R|5433|6}}</ref> | ||
się nasza wiara, zaś nasze odpocznienie jest | *# Jeżeli szczerze wierzymy, pokażemy naszą wiarę przez uczynki będące z nią w harmonii.<ref>{{R|5433|4}}, {{NS|489|6}}</ref> | ||
proporcjonalne. | *'''Częściowa wiara''' | ||
Przez osiągnięcie stanu, w którym możemy | *# częściowe odpocznienie; doskonała wiara – doskonałe odpocznienie.<ref>{{R|5433|5}}, {{R|5433|1}}, {{R|2534|4}}</ref> | ||
uwierzyć, w którym możemy okazać i okazujemy | *# Wiara intelektualna nie wystarczy.<ref>{{R|5433|5}}</ref> | ||
ufność w Boga. | *# Ten, kto wierzy w [[Jezus|Jezusa]] jako tego, który go [[usprawiedliwienie|usprawiedliwia]], odpoczywa od prób wykonania tej pracy dla siebie samego.<ref>{{R|543|5}}</ref> | ||
Resztę wierzący osiąga stopniowo, w miarę, | *#Pokłosie Żniwa<ref>{{R|583|3}}, {{NS|489|5}}</ref> | ||
jak jego wiara się umacnia. | *# Nikt nie mógł wejść do prawdziwego [[Sabat|Sabatu]], dopóki [[Jezus]] nie otworzył drogi.<ref>{{PD|72|86}}</ref> | ||
Gdy uczyniliśmy pełne poświęcenie dla Boga. | *'''Były dokonane''' | ||
*# [[Bóg]] odpoczął, ponieważ w Jego planie wszystko zostało całkowicie i zupełnie ujęte.<ref>{{R|975|4}}</ref> | |||
Przez wiarę odpoczywamy w Bogu. Odpoczywamy | |||
w Jego obietnicach. Nie zniechęcają | |||
nas żadne przeciwności pojawiające się | |||
w obecnym czasie. | |||
W wierze, w nadziei, w ufności, że Jezus ostatecznie | |||
wybawi wzdychające stworzenie. Od | |||
poczucia odpowiedzialności i zmartwienia co | |||
do zbawienia świata; w taki sposób, w jaki odpoczywa | |||
Niebieski Ojciec. | |||
Czas wejścia przez wiarę do rzeczywistego | |||
odpocznienia rozpoczął się dla Kościoła | |||
w czasie dnia Pięćdziesiątnicy, gdy rozpoczęła | |||
się epoka ducha. | |||
mnie, (…) a znajdziecie ukojenie dla dusz | |||
Najbardziej szczęśliwy stan umysłu, jaki możemy | |||
sobie wyobrazić, to taki, który jest pełen | |||
pokoju i ufności w Panu. | |||
Jako Nowe Stworzenia odpoczywamy ustawicznie, | |||
jeżeli tylko trwamy w Panu i w Jego | |||
obietnicach. | |||
Osiągnęliśmy punkt, w którym mamy pokój | |||
Boży panujący w naszych sercach. | |||
Wchodzimy do głębszego i bardziej inteligentnego | |||
odpocznienia, jeżeli skorzystamy | |||
z pomocy, jaką Pan nam zapewnia. | |||
Jeżeli nasze serca ogarnia niepokój i nie możemy | |||
wejść do tego odpocznienia wiary, właściwym | |||
środkiem zaradczym jest podążanie | |||
do tronu łaski, abyśmy mogli przezwyciężyć | |||
tę trudność. | |||
Którzy uwierzyliśmy | |||
Wiara w dobrą nowinę, Ewangelię. | |||
Najbardziej wykształceni i najbardziej nieświadomi | |||
mogą osiągnąć to odpocznienie, | |||
o ile tylko uwierzą. | |||
Wiara osiągnąwszy serce, będzie w ten sposób | |||
wpływać na nasze postępowanie w życiu. | |||
Jeżeli szczerze wierzymy, pokażemy naszą | |||
wiarę przez uczynki będące z nią w harmonii. | |||
Częściowa wiara | |||
doskonała wiara – doskonałe odpocznienie. | |||
Wiara intelektualna nie wystarczy. | |||
Ten, kto wierzy w Jezusa jako tego, który go | |||
usprawiedliwia, odpoczywa od prób wykonania | |||
tej pracy dla siebie samego. | |||
Żniwa 583 | |||
Nikt nie mógł wejść do prawdziwego Sabatu, | |||
dopóki Jezus nie otworzył drogi. | |||
Były dokonane | |||
w Jego planie wszystko zostało całkowicie | |||
i zupełnie ujęte. | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |
Aktualna wersja na dzień 21:01, 13 lip 2016
4:3 Albowiem wnijdziemy do odpocznienia, którzyśmy uwierzyli, jako powiedział: Przetożem przysiągł w gniewie moim, że nie wnijdą do odpocznienia mojego; choć dokonane są dzieła Boże od założenia świata.
Komentarz
- Do odpocznienia wchodzimy
- Weszliśmy do odpocznienia.[1]
- Wieczny Sabat.[2]
- Ciągły Sabat.[3]
- Zachowywanie Sabatu.[4]
- Sabat oznacza odpoczynek, pozaobrazowym znaczeniem dla Chrześcijanina jest odpoczynek w wierze.[5]
- Zachowywanie pozaobrazowego Sabatu, odpoczynek w wierze, poświęcenie, gdy odpoczęliśmy od naszych własnych uczynków na rzecz zasługi dzieła, jakie osiągnął Chrystus.[6]
- Odpocznienie serca, odpocznienie umysłu, pokój Boży, który przekracza wszelkie zrozumienie (Filip. 4:7) [7]
- Obecne odpocznienie, odpocznienie wiary w Chrystusa.[8]
- Wiara w naszych sercach, poświęcenie i posłuszeństwo wraz ze spłodzeniem z ducha świętego wprowadza nas do niebiańskiego odpocznienia, miejsca świętego.[9]
- Odpocznienie to osiągnie każdy odpowiednio do swej wiedzy i wiary – wielka wiara, wielkie odpocznienie; mała wiara, małe odpocznienie.[10]
- Nasze odpocznienie w Panu jest równie kompletne jak nasza wiara w Niego.[11]
- W miarę, jak rośniemy w łasce i w poznaniu Boga, tym bardziej pewna i utwierdzona staje się nasza wiara, zaś nasze odpocznienie jest proporcjonalne.[12]
- Przez osiągnięcie stanu, w którym możemy uwierzyć, w którym możemy okazać i okazujemy ufność w Boga.[13]
- Resztę wierzący osiąga stopniowo, w miarę, jak jego wiara się umacnia.[14]
- Gdy uczyniliśmy pełne poświęcenie dla Boga.[15]
- Przez wiarę odpoczywamy w Bogu. Odpoczywamy w Jego obietnicach. Nie zniechęcają nas żadne przeciwności pojawiające się w obecnym czasie.[16]
- W wierze, w nadziei, w ufności, że Jezus ostatecznie wybawi wzdychające stworzenie. Od poczucia odpowiedzialności i zmartwienia co do zbawienia świata; w taki sposób, w jaki odpoczywa [Bóg|Niebieski Ojciec]].[17]
- Czas wejścia przez wiarę do rzeczywistego odpocznienia rozpoczął się dla Kościoła w czasie dnia Pięćdziesiątnicy, gdy rozpoczęła się epoka ducha.[18]
- Weźcie na siebie moje jarzmo i uczcie się ode mnie, (…) a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych – Mat. 11:28-29. [19]
- Najbardziej szczęśliwy stan umysłu, jaki możemy sobie wyobrazić, to taki, który jest pełen pokoju i ufności w Panu.[20]
- Jako Nowe Stworzenia odpoczywamy ustawicznie, jeżeli tylko trwamy w Panu i w Jego obietnicach.[21]
- Osiągnęliśmy punkt, w którym mamy pokój Boży panujący w naszych sercach.[22]
- Wchodzimy do głębszego i bardziej inteligentnego odpocznienia, jeżeli skorzystamy z pomocy, jaką Pan nam zapewnia.[23]
- Jeżeli nasze serca ogarnia niepokój i nie możemy wejść do tego odpocznienia wiary, właściwym środkiem zaradczym jest podążanie do tronu łaski, abyśmy mogli przezwyciężyć tę trudność.[24]
- Którzy uwierzyliśmy
- W Chrystusa.[25]
- Wiara w dobrą nowinę, Ewangelię.[26]
- Najbardziej wykształceni i najbardziej nieświadomi mogą osiągnąć to odpocznienie, o ile tylko uwierzą.[27]
- Wiara osiągnąwszy serce, będzie w ten sposób wpływać na nasze postępowanie w życiu.[28]
- Jeżeli szczerze wierzymy, pokażemy naszą wiarę przez uczynki będące z nią w harmonii.[29]
- Częściowa wiara
- częściowe odpocznienie; doskonała wiara – doskonałe odpocznienie.[30]
- Wiara intelektualna nie wystarczy.[31]
- Ten, kto wierzy w Jezusa jako tego, który go usprawiedliwia, odpoczywa od prób wykonania tej pracy dla siebie samego.[32]
- Pokłosie Żniwa[33]
- Nikt nie mógł wejść do prawdziwego Sabatu, dopóki Jezus nie otworzył drogi.[34]
- Były dokonane
Przypisy
- ↑ R-5360:4
- ↑ R-5405:5, R-5406:4, R-4996:5, R-4015:1, R-2534:4, R-1731:3, Szablon:OV
- ↑ R-5433:1
- ↑ F-392
- ↑ R-5027:6, R-5388:1, R-4600:1, R-4015:1, R-1841:6
- ↑ F-394, R-3039:1, R-2534:4, R-975:3
- ↑ R-5360:4, R-5405:5, R-5345:5, R-3039:1
- ↑ R-1841:6, R-2737:1, R-975:2
- ↑ Szablon:CR
- ↑ R-5433:4, R-5433:6, R-5345:5
- ↑ R-2534:4, R-3753:4, R-543:6
- ↑ R-5433:6
- ↑ R-5879:1
- ↑ R-5433:6
- ↑ R-5509:6
- ↑ R-5388:1
- ↑ R-4996:4, R-4015:2
- ↑ R-1446:3
- ↑ R-2534:4, R-315:2
- ↑ R-5306:6
- ↑ R-5433:1, Szablon:OV
- ↑ R-5405:5
- ↑ R-5433:4
- ↑ R-5388:4
- ↑ R-5433:1
- ↑ R-5433:5
- ↑ R-5433:4
- ↑ R-5433:6
- ↑ R-5433:4, NS489-6-{{{3}}}
- ↑ R-5433:5, R-5433:1, R-2534:4
- ↑ R-5433:5
- ↑ R-543:5
- ↑ R-583:3, NS489-5-{{{3}}}
- ↑ PD-72
- ↑ R-975:4