List św. Pawła do Rzymian 11:26: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Rzym.|11:26|BG}} {{Komentarz}} *'''I w ten sposób''' *# „Wówczas” (Diaglott).<ref>{{R|4370|3}}</ref> *# W ten sposób albo wtedy.<ref>{{R|1696|6}}, {{R|384|4}},...") |
mNie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 7: | Linia 7: | ||
*'''Będzie zbawiony''' | *'''Będzie zbawiony''' | ||
*# Od swego zaślepienia.<ref>{{A|113}}, {{R|5269|4}}, {{R|3539|3}}, {{R|3348|5}}, {{R|3249|5}}, {{R|2882|5}}, {{R|2213|1}}, {{R|2212|6}}, {{R|1696|6}}, {{R|1615|5}}, {{HG|346|2}}, {{OV|228|1}}</ref> | *# Od swego zaślepienia.<ref>{{A|113}}, {{R|5269|4}}, {{R|3539|3}}, {{R|3348|5}}, {{R|3249|5}}, {{R|2882|5}}, {{R|2213|1}}, {{R|2212|6}}, {{R|1696|6}}, {{R|1615|5}}, {{HG|346|2}}, {{OV|228|1}}</ref> | ||
Zbawiony od zaślepienia i potykania się, jakie przyszło na nich, gdy Bóg ich odrzucił. | *# Zbawiony od zaślepienia i potykania się, jakie przyszło na nich, gdy [[Bóg]] ich odrzucił.<ref>{{R|4453|6}}</ref> | ||
Zbawieni od zaślepienia, w jakim trwają od niemalże dziewiętnastu stuleci. | *# Zbawieni od zaślepienia, w jakim trwają od niemalże dziewiętnastu stuleci.<ref>{{R|3685|1}}</ref> | ||
Od zaślepienia. | *# Od zaślepienia.<ref>{{R|2882|5}}</ref> | ||
Od ich zaślepienia, niewiedzy, błędnego zrozumienia w czasie, gdy objawił się On podczas swego pierwszego przyjścia. | *# Od ich zaślepienia, niewiedzy, błędnego zrozumienia w czasie, gdy objawił się On podczas swego pierwszego przyjścia.<ref>{{R|5269|4}}</ref> | ||
Przywróceni do łaski. | *# Przywróceni do łaski.<ref>{{A|300}}, {{B|217}}, {{R|4820|4}}, {{R|4593|6}}, {{R|3854|6}}, {{Q|756|2}}</ref> | ||
Przywróceni ze stanu odcięcia. | *# Przywróceni ze stanu odcięcia.<ref>{{OV|226|3}}, {{A|108}}, {R|545|4}}, {{R|258|6}}, {{HG|345|1}}</ref> | ||
Boża łaska powróci, gdy znajdą się brakujący członkowie klasy wybranych. | *# [[Bóg|Boża]] łaska powróci, gdy znajdą się brakujący członkowie klasy wybranych.<ref>{{R|5302|1}}, {{R|5837|5}}, {{R|4497|5}}</ref> | ||
Byli oni odcięci od Jego łaski w czasie, gdy Oblubienica Chrystusowa była wybierana, lecz powrócą do łaski, gdy dzieło to zostanie ukończone. | *# Byli oni odcięci od Jego łaski w czasie, gdy [[Oblubienica Chrystusowa]] była wybierana, lecz powrócą do łaski, gdy dzieło to zostanie ukończone.<ref>{{R|258|6}}</ref> | ||
Nie do niebiańskiej chwały albo wiecznego życia. Izrael zostanie wybawiony od swego zaślepienia i odrzucenia przez Boga, które przyszło na nich jako na naród, gdy odrzucili Mesjasza. | *# Nie do niebiańskiej chwały albo wiecznego życia. [[Izrael]] zostanie wybawiony od swego zaślepienia i odrzucenia przez [[Bóg|Boga]], które przyszło na nich jako na naród, gdy odrzucili [[Mesjasz|Mesjasza]].<ref>{{HG|440|3}}, {{HG|440|4}}</ref> | ||
Będą oni jeszcze mieli udział w błogosławieństwach, jakich się spodziewali w czasie, gdy zostali odłamani, a mianowicie, w cielesnej, ziemskiej części błogosławieństw. | *# Będą oni jeszcze mieli udział w błogosławieństwach, jakich się spodziewali w czasie, gdy zostali odłamani, a mianowicie, w cielesnej, ziemskiej części błogosławieństw.<ref>{{R|1971|4}}</ref> | ||
Otrzymają rzeczy obiecane im jako ziemskiemu nasieniu. | *# Otrzymają rzeczy obiecane im jako ziemskiemu nasieniu.<ref>{{R|201|3}}</ref> | ||
Gdy duchowe Królestwo Boże zostanie wywyższone, Boża łaska powróci do Izraela cielesnego i będą oni pierwszym narodem, jaki będzie błogosławiony w ramach nowego porządku rzeczy, jaki wówczas będzie panował. | *# Gdy duchowe [[Królestwo Boże]] zostanie wywyższone, [[Boża łaska]] powróci do [[cielesny Izrael|Izraela cielesnego]] i będą oni pierwszym narodem, jaki będzie błogosławiony w ramach nowego porządku rzeczy, jaki wówczas będzie panował.<ref>{{R|4594|1}}</ref> | ||
Wszyscy Żydzi potępieni na śmierć pod Przymierzem Zakonu zostaną z niej oswobodzeni, jak tylko wybrane Ciało wielkiego Zbawiciela, wielkiego Pośrednika, najwyższego Kapłana zostanie skompletowane. | *# Wszyscy [[Żydzi]] potępieni na śmierć pod [[Przymierze Zakonu|Przymierzem Zakonu]] zostaną z niej oswobodzeni, jak tylko wybrane Ciało wielkiego [[Zbawiciel|Zbawiciela]], wielkiego [[Pośrednik|Pośrednika]], [[najwyższy Kapłan|najwyższego Kapłana]] zostanie skompletowane.<ref>{{R|4512|1}}</ref> | ||
Wielka przepaść będzie istnieć dopóty, dopóki duchowy Izrael nie zostanie „zapieczętowany” i „zgromadzony”. Wówczas Izrael będzie pierwszym narodem, jaki dostąpi błogosławieństw „drugiego deszczu”. | *# Wielka przepaść będzie istnieć dopóty, dopóki [[duchowy Izrael]] nie zostanie „zapieczętowany” i „zgromadzony”. Wówczas [[Izrael]] będzie pierwszym narodem, jaki dostąpi błogosławieństw „drugiego deszczu”.<ref>{{R|2800|5}}</ref> | ||
Nie powinniśmy się spodziewać, że błogosławieństwo i oświecenie dosięgnie ich inaczej, jak tylko przez wielki ucisk, w jakim będą mieli udział na równi z innymi, a z którego zostaną wybawieni i okryci błogosławieństwem przez duchowy Izrael. | *# Nie powinniśmy się spodziewać, że błogosławieństwo i oświecenie dosięgnie ich inaczej, jak tylko przez [[wielki ucisk]], w jakim będą mieli udział na równi z innymi, a z którego zostaną wybawieni i okryci błogosławieństwem przez [[duchowy Izrael]].<ref>{{R|2631|2}}</ref> | ||
Fakt, że łaska zaczyna wracać do Izraela, jest dowodem, że żyjemy w okresie nakładania się na siebie dwóch wieków. | *# Fakt, że łaska zaczyna wracać do [[Izrael|Izraela]], jest dowodem, że żyjemy w okresie nakładania się na siebie dwóch wieków.<ref>{{R|400|2}}</ref> | ||
Przypowieść o bogaczu i Łazarzu mówi jedynie, że bogacz (Izrael) przeminął jako naród (mimo iż pozostał jako ludzie); nie mówi ona nic na temat zwolnienia z tej udręki. | *# [[Przypowieść o bogaczu i Łazarzu]] mówi jedynie, że bogacz ([[Izrael]]) przeminął jako naród (mimo iż pozostał jako ludzie); nie mówi ona nic na temat zwolnienia z tej udręki.<ref>{{HG|161|6}}, {{HG|387|5}}, {{R|1000|5}}, {{R|284|4}}</ref> | ||
Odrzucenie Izraela nie jest trwałe. | *# Odrzucenie [[Izrael|Izraela]] nie jest trwałe.<ref>{{R|5495|3}}</ref> | ||
Ozeasz 6:2 mówi o tysiącletnich dniach. Pierwsze tysiąc lat rozpoczęło się, gdy Żydzi objęci zostali sądem. Trzeci rozpocznie się, gdy zostaną wzbudzeni do łaski w Królestwie Chrystusowym. | *# Ozeasz 6:2 mówi o tysiącletnich dniach. Pierwsze [[tysiąc lat]] rozpoczęło się, gdy [[Żydzi]] objęci zostali sądem. Trzeci rozpocznie się, gdy zostaną wzbudzeni do łaski w [[Królestwo Chrystusowe|Królestwie Chrystusowym]].<ref>{{Q|795|T}}</ref> | ||
Ozeasz 6:2 wspomina o wczesnym poranku trzeciego dnia – tysiącletniego panowania Mesjasza, gdy od obecności Pańskiej nadejdą czasy ochłody i deszczu (Oz. 6:3). | *# Ozeasz 6:2 wspomina o wczesnym poranku trzeciego dnia – tysiącletniego panowania [[Mesjasz|Mesjasza]], gdy od obecności Pańskiej nadejdą czasy ochłody i deszczu ({{Oz. |6:3}}).<ref>{{Q|789|T}}</ref> | ||
Fragment ten nie mówi, że cały Izrael będzie wiecznie zbawiony, ale jedynie, że cały Izrael zostanie wybawiony od swego zaślepienia, które dotknęło cały naród, gdy ten odrzucił Mesjasza. | *# Fragment ten nie mówi, że cały [[Izrael]] będzie wiecznie zbawiony, ale jedynie, że cały [[Izrael]] zostanie wybawiony od swego zaślepienia, które dotknęło cały naród, gdy ten odrzucił [[Mesjasz|Mesjasza]].<ref>{{E|469}}</ref> | ||
Cały Izrael | *'''Cały [[Izrael]]''' | ||
Całe dwanaście pokoleń. | *# Żywi i martwi.<ref>{{A|113}}, {{HG|346|2}}, {{OV|228|1}}</ref> | ||
Zwróćmy uwagę na przypadki pojawiania się słowa Izrael w Nowym Testamencie w Konkordancji Young’a; nasz Pan i apostołowie nie odnoszą się do domu Izraela jedynie jako do „dziesięciu plemion”, lecz do „całego Izraela”. | *# Całe [[dwanaście pokoleń]].<ref>{{C|252}}</ref> | ||
*# Zwróćmy uwagę na przypadki pojawiania się słowa [[Izrael]] w [[Nowy Testament|Nowym Testamencie]] w Konkordancji Young’a; [[Jezus|nasz Pan]] i [[apostoł|apostołowie]] nie odnoszą się do domu [[Izrael|Izraela]] jedynie jako do „dziesięciu plemion”, lecz do „całego Izraela”.<ref>{{C|293}}, {{R|1341|1}}</ref> | |||
Dekret Cyrusa zezwalający Żydom na powrót z niewoli skierowany był, ponad wszelkimi podziałami, do całego Izraela: do Wieku Ewangelii zgromadzona została resztka Izraela, a nie jedynie Juda. | *# ''To cały dom izraelski. Wyprowadzę was z waszych grobów, ludu mój, i wprowadzę was do ziemi izraelskiej'' – {{Ezech. |37:11-12}}.<ref>{{R|258|6}}</ref> | ||
Św. Paweł zwraca się do niektórych mieszkających w Rzymie, lecz cytuje proroctwa skierowane przeciwko „całemu domowi Izraela”, żyjącemu za jego czasów, bez ograniczeń i zastrzeżeń, nie zagubionych, lecz dobrze znanych jako | *# Dekret [[Cyrus|Cyrusa]] zezwalający [[Żydzi|Żydom]] na powrót z niewoli skierowany był, ponad wszelkimi podziałami, do całego [[Izrael|Izraela]]: do [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] zgromadzona została resztka [[Izrael|Izraela, a nie jedynie [[Juda]].<ref>{{R|2380|3}}</ref> | ||
Obietnica jest pewna dla obu rodzajów potomstwa, nie tylko dla tego według ducha, lecz również tego według Zakonu. Istnieje podwójny przydział Boskiego miłosierdzia i opatrzności. | *# [[Św. Paweł]] zwraca się do niektórych mieszkających w [[Rzym|Rzymie]], lecz cytuje proroctwa skierowane przeciwko „całemu domowi Izraela”, żyjącemu za jego czasów, bez ograniczeń i zastrzeżeń, nie zagubionych, lecz dobrze znanych jako „[[Żydzi]]”.<ref>{{R|2125|3}}</ref> | ||
Dwa narody izraelskie, według ciała i według ducha, były zobrazowane w Izaaku i Ismaelu oraz w Jakubie i w Ezawie. Dziedzic obietnicy był młodszy; duchowy Izrael rozwinie się po Izraelu cielesnym. | *# Obietnica jest pewna dla obu rodzajów potomstwa, nie tylko dla tego według ducha, lecz również tego według [[Zakon|Zakonu]]. Istnieje podwójny przydział Boskiego miłosierdzia i opatrzności.<ref>{{R|3937|5}}</ref> | ||
Gdy duchowy Izrael rozwinie się jako prawdziwe nasienie Abrahama, poprzez Chrystusa, wówczas Boża łaska powróci do Izraela cielesnego, który dostąpi miłosierdzia na warunkach Boskiego przymierza. | *# Dwa narody izraelskie, według ciała i według ducha, były zobrazowane w [[Izaak|Izaaku]] i [[Ismael|Ismaelu]] oraz w [[Jakub|Jakubie]] i w [[Ezaw|Ezawie]]. Dziedzic obietnicy był młodszy; [[duchowy Izrael]] rozwinie się po [[cielesny Izrael|Izraelu cielesnym]].<ref>{{R|2443|1}}</ref> | ||
Co ewentualnie oznacza każde stworzenie. | *# Gdy [[duchowy Izrael]] rozwinie się jako prawdziwe [[nasienie Abrahama]], poprzez [[Chrystus|Chrystusa]], wówczas [[Boża łaska]] powróci do [[cielesny Izrael|Izraela cielesnego]], który dostąpi miłosierdzia na warunkach [[Boskie przymierze|Boskiego przymierza]].<ref>{{R|2357|6}}</ref> | ||
Korzeń zawiera dwa zestawy gałęzi: pierwszy, który stanowią wybrane gałęzie (naturalne i wszczepione) – Chrystus, który będzie błogosławił wszystkim narodom; oraz drugi, niższy rząd gałęzi ponownie wszczepionych (odnowiony Izrael). | *# Co ewentualnie oznacza każde stworzenie.<ref>{{Q|505|T}}</ref> | ||
Jak napisano | *# Korzeń zawiera dwa zestawy gałęzi: pierwszy, który stanowią wybrane gałęzie (naturalne i wszczepione) – [[Chrystus]], który będzie błogosławił wszystkim narodom; oraz drugi, niższy rząd gałęzi ponownie wszczepionych (odnowiony [[Izrael]]).<ref>{{R|1971|4}}</ref> | ||
Przyjdzie z Syjonu | *'''Jak napisano''' | ||
Duchowy Izrael | *# W {{Psalm |14:7}}. <ref>{{R|107|3}}</ref> | ||
Duchowy Kościół. | *'''Przyjdzie z [[Syjon|Syjonu]]''' | ||
Uwielbiony Kościół Wieku Ewangelii, duchowy Syjon. | *# [[Kościół Wieku Ewangelii]].<ref>{{R|4497|2}}</ref> | ||
Góra Syjon, uwielbiony Kościół albo Królestwo, które w pewnym sensie rozpoczęło się w 1878 roku, kiedy to nasz Król uzyskał władzę rządzenia, chociaż klasa „stóp” nie była jeszcze w pełni rozwinięta i uwielbiona. | *'''[[Duchowy Izrael]]''' | ||
*# [[Kościół]].<ref>{{R|4370|3}}</ref> | |||
Zanim Nowe Przymierze będzie mogło zacząć działać, Wybawiciel musi przyjść z Syjonu (Nowego Jeruzalem; Sara, matka Izaaka; Rachela, matka dziecka obietnicy i dziecka boleści). | *# [[Duchowy Kościół]].<ref>{{T|33}}</ref> | ||
Syjon jest inną nazwą Nowego Jeruzalem, o którym Apostoł mówi, że jest matką wszystkich (Gal. 4:26). Syjon jest reprezentowany przez Sarę, żonę Abrahama, matkę Izaaka. | *# Uwielbiony [[Kościół Wieku Ewangelii]], duchowy [[Syjon]].<ref>{{R|5721|4}}, {{R|4370|3}}, {{R|2605|5}}, {{R|1000|6}}, {{R|284|4}}, {{HG|387|5}}, {{Q|357}}</ref> | ||
Określenie | *# [[Góra Syjon]], [[uwielbiony Kościół]] albo Królestwo, które w pewnym sensie rozpoczęło się w [[rok 1878|1878 roku]], kiedy to nasz Król uzyskał władzę rządzenia, chociaż klasa „stóp” nie była jeszcze w pełni rozwinięta i uwielbiona.<ref>{{C|278}}</ref> | ||
Chłopiec, o którym mowa u Izaj. 66:7 to Malutkie Stadko – prawdziwy Syjon w Bożej ocenie, dojrzała pszenica Kościoła Wieku Ewangelii, oddzielona od kąkolu w nominalnym kościele, o którym tutaj jest mowa. | *# ''Przyjdzie jako [[Odkupiciel]] dla Syjonu (Kościół, „Ciało Chrystusowe”) i dla tych, którzy w Jakubie odwrócili się od występku - mówi Pan'' – {{Izaj. |59:20}}. <ref>{{D|558}}</ref> | ||
Pierworodny potomstwa Syjonu | *# Zanim [[Nowe Przymierze]] będzie mogło zacząć działać, [[Wybawiciel]] musi przyjść z [[Syjon|Syjonu]] ([[Nowe Jeruzalem|Nowego Jeruzalem]]; [[Sara]], matka [[Izaak|Izaaka]]; [[Rachela]], matka dziecka obietnicy i dziecka boleści).<ref>{{R|4454|1}}</ref> | ||
*# [[Syjon]] jest inną nazwą [[Nowe Jeruzalem|Nowego Jeruzalem]], o którym [[Apostoł]] mówi, że jest matką wszystkich ({{Gal. |4:26}}). [[Syjon]] jest reprezentowany przez [[Sara|Sarę]], żonę [[Abraham|Abrahama]], matkę [[Izaak|Izaaka]].<ref>{{R|4454|1}}</ref> | |||
W tym wielkim dniu Pana nominalny Syjon wyda chłopca oraz następne dzieci (Wielkie Grono). Po urodzeniu tych dwóch klas nastąpi narodzenie narodu Żydowskiego. | *# Określenie „[[Syjon]]” jest niekiedy stosowane do [[Jerozolima|Jerozolimy]], a także do jej mieszkańców; w czasie [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] stosuje się ono do całego ciała zdeklarowanych chrześcijan, na próbie członkostwa w prawdziwym [[Syjon|Syjonie]].<ref>{{R|1648|3}}</ref> | ||
W ten sposób skompletowane zostanie grono duchowych dzieci Syjonu, a błogosławieństwo powróci do cielesnego Izraela. | *# Chłopiec, o którym mowa u {{Izaj. |66:7}} to [[Malutkie Stadko]] – prawdziwy [[Syjon]] w Bożej ocenie, dojrzała [[pszenica]] [[Kościół Wieku Ewangelii|Kościoła Wieku Ewangelii]], oddzielona od kąkolu w nominalnym kościele, o którym tutaj jest mowa.<ref>{{R|1649|1}}</ref> | ||
Duchowy Izrael nie zajął jeszcze miejsca cielesnego Izraela: jego nadzieje („lepsze obietnice”) są niebieskie, a nie ziemskie. Raduje się z tego, że cielesny Izrael odziedziczy główne ziemskie błogosławieństwa. | *'''Pierworodny potomstwa [[Syjon|Syjonu]]''' | ||
Wybawiciel | *# zwycięzca i dziedzic wszystkich rzeczy. Zanim obiecane błogosławieństwa staną się udziałem [[Jakub|Jakuba]] ([[cielesny Izrael|cielesnego Izraela]]), najpierw musi się rozwinąć dziedzic duchowych obietnic.<ref>{{R|1971|5}}</ref> | ||
Duchowy Syn Syjonu oraz Jego Ciało, złożone ze zwycięzców. | *# ''Oby przyszło z Syjonu wybawienie Izraela!'' – {{Psalm |53:7}}).<ref>{{R|238|4}}</ref> | ||
Mesjasz, Chrystus, Jezus, Głowa i Kościół, Jego Ciało. | *# W tym wielkim dniu Pana nominalny [[Syjon]] wyda chłopca oraz następne dzieci ([[Wielkie Grono]]). Po urodzeniu tych dwóch klas nastąpi narodzenie narodu Żydowskiego.<ref>{{R|5574|5}}, {{R|5574|6}}</ref> | ||
Pan i Jego wierni bracia. | *# W ten sposób skompletowane zostanie grono duchowych dzieci [[Syjon|Syjonu]], a błogosławieństwo powróci do [[cielesny Izrael|cielesnego Izraela]].<ref>{{R|4454|2}}</ref> | ||
Chrystus i Jego Oblubienica. | *# [[Duchowy Izrael]] nie zajął jeszcze miejsca [[cielesny Izrael|cielesnego Izraela]]: jego nadzieje („lepsze obietnice”) są niebieskie, a nie ziemskie. Raduje się z tego, że [[cielesny Izrael]] odziedziczy główne ziemskie błogosławieństwa.<ref>{{R|2086|2}}</ref> | ||
Pośrednik, Prorok, Kapłan, Król. | *'''Wybawiciel''' | ||
Ten wielki Arcykapłan, sługa Przymierza – Jezus, Głowa, oraz Małe Stadko, Jego Ciało. | *# Duchowe nasienie.<ref>{{R|201|3}}, {{R|1615|5}}</ref> | ||
Wybrani spośród Żydów i pogan. | *# Duchowy Syn [[Syjon|Syjonu]] oraz Jego Ciało, złożone ze zwycięzców.<ref>{{HG|440|4}}</ref> | ||
Chrystus jako Głowa i Kościół, Jego Ciało, będą tymi, którzy staną się Izraelitami. | *# [[Mesjasz]], [[Chrystus]], [[Jezus]], [[Głowa]] i [[Kościół]], Jego Ciało.<ref>{{Q|642|2}}, {{Q|357|3}}, {{R|5721|4}}, {{R|5608|3}}, {{R|5371|5}}, {{R|4625|5}}, {{R|2882|5}}, {{R|1971|5}}, {{R|1696|6}}, {{R|384|5}}, {{R|102|4}}, {{A|300}}</ref> | ||
Psalm 85 dotyczy wybawienia Żydów przez Cyrusa z niewoli babilońskiej oraz wielkiego Mesjasza, który niedługo zezwoli starożytnemu ludowi Bożemu powrócić do Boskiej łaski. | *# Pan i Jego wierni bracia.<ref>{{F|462}}</ref> | ||
Doświadczenie, jakie nabyli Żydzi pod rządami Przymierza Zakonu, nauczyło ich, że nic, co mogliby samodzielnie osiągnąć, nie zdołałoby wyzwolić ich spod władzy grzechu i śmierci; dopiero Mesjasz może być ich wybawicielem. | *# [[Chrystus]] i Jego [[Oblubienica]].<ref>{{R|3916|5}}</ref> | ||
Izrael potrzebuje Mesjasza. Dzięki niech będą Bogu, że bliski jest czas wspominania na Izrael i błogosławienia go. | *# [[Pośrednik]], [[Prorok]], [[Kapłan]], [[Król]].<ref>{{R|4497|2}}</ref> | ||
Wszyscy Żydzi potępieni na śmierć pod rządami Przymierza Zakonu mogą być oswobodzeni, gdy wybrani - Ciało wielkiego Wybawiciela, Pośrednika i Kapłana - zostaną skompletowani. | *# Ten wielki [[Arcykapłan]], sługa Przymierza – [[Jezus]], [[Głowa]], oraz [[Małe Stadko]], Jego Ciało.<ref>{{T|33}}</ref> | ||
Chrystus, wielki Wybawiciel obiecany przez Mojżesza, oswobodzi wszystkich spod władzy zła, śmierci, bólu i chorób, od niewiedzy, zaślepienia, od wszelkiego wpływu Szatana. | *# Wybrani spośród [[Żydzi|Żydów]] i pogan.<ref>{{R|4624|4}}, {{R|384|5}}, {{B|210}}</ref> | ||
Izrael i cały świat czekają na ukształtowanie się tego wielkiego Wybawiciela, wielkiego pozaobrazowego Pośrednika, podobnego do Mojżesza. | *# [[Chrystus]] jako [[Głowa]] i [[Kościół]], Jego Ciało, będą tymi, którzy staną się [[Izrael|Izraelitami]].<ref>{{R|5371|5}}, {{R|2882|5}}, {{R|1649|1}}, {{R|102|4}}</ref> | ||
Wybawiciel, Chrystus, narodzony z Syjonu, rozpocznie dzieło błogosławienia | *# {{Psalm |85}} dotyczy wybawienia [[Żydzi|Żydów]] przez [[Cyrus|Cyrusa]] z niewoli babilońskiej oraz wielkiego [[Mesjasz|Mesjasza]], który niedługo zezwoli starożytnemu ludowi Bożemu powrócić do Boskiej łaski.<ref>{{R|4892|2}}</ref> | ||
I odwróci bezbożność | *# Doświadczenie, jakie nabyli [[Żydzi]] pod rządami [[Przymierze Zakonu|Przymierza Zakonu]], nauczyło ich, że nic, co mogliby samodzielnie osiągnąć, nie zdołałoby wyzwolić ich spod władzy grzechu i śmierci; dopiero [[Mesjasz]] może być ich wybawicielem.<ref>{{R|5608|2}}</ref> | ||
Lecz nie wcześniej niż Bóg sam „odejmie” i „wymaże” ich grzechy. | *# [[Izrael]] potrzebuje [[Mesjasz|Mesjasza]]. Dzięki niech będą [[Bóg|Bogu]], że bliski jest czas wspominania na [[Izrael]] i błogosławienia go.<ref>{{R|1764|2}}</ref> | ||
W chronionej i objętej błogosławieństwem dolinie opisanej przez Zachariasza 14:4, bezbożność zostanie odwrócona od Izraela; obejmą oni w dziedzictwo ziemię i obietnice dane Abrahamowi. | *# Wszyscy [[Żydzi]] potępieni na śmierć pod rządami [[Przymierze Zakonu|Przymierza Zakonu]] mogą być oswobodzeni, gdy wybrani - Ciało wielkiego Wybawiciela, Pośrednika i Kapłana - zostaną skompletowani.<ref>{{R|4512|1}}</ref> | ||
Prawdziwy kapłan oraz ofiarowanie „lepszych ofiar” - zniesione zostały typy. Stopniowo Izrael rozpozna Tego, „którego przebodli” i uzna Go za Najwyższego Kapłana, który sam siebie ofiarował. | *# [[Chrystus]], wielki Wybawiciel obiecany przez [[Mojżesza|Mojżesza]], oswobodzi wszystkich spod władzy zła, śmierci, bólu i chorób, od niewiedzy, zaślepienia, od wszelkiego wpływu [[Szatan|Szatana]].<ref>{{R|1971|5}}</ref> | ||
Przepowiedziany przez proroków czas przywrócenia Ludu Bożego do łaski, będzie miał miejsce pod koniec siedmiu czasów. | *# [[Izrael]] i cały świat czekają na ukształtowanie się tego wielkiego Wybawiciela, wielkiego pozaobrazowego Pośrednika, podobnego do [[Mojżesz|Mojżesza]].<ref>{{CR|59|2}}, {{CR|98|6}}</ref> | ||
Od Jakuba | *# Wybawiciel, [[Chrystus]], narodzony z [[Syjon|Syjonu]], rozpocznie dzieło błogosławienia „[[Jakub|Jakuba]]” – [[cielesny Izrael|cielesnego Izraela]].<ref>{{R|4454|2}}</ref> | ||
Cielesny Izrael. | *'''I odwróci bezbożność''' | ||
Cielesny Izrael. | *# Bezbożność zostanie najpierw odwrócona od [[Jakub|Jakuba]].<ref>{{R|384|5}}, {{R|5273|4}}, {{R|3834|1}}, {{R|2037|4}}, {{R|1373|3}}</ref> | ||
Naturalne nasienie Abrahama. | *# Lecz nie wcześniej niż [[Bóg]] sam „odejmie” i „wymaże” ich [[grzech|grzechy]].<ref>{{R|1971|5}}</ref> | ||
Mój lud. | *# W chronionej i objętej błogosławieństwem dolinie opisanej przez Zachariasza 14:4, bezbożność zostanie odwrócona od [[Izrael|Izraela]]; obejmą oni w dziedzictwo ziemię i obietnice dane [[Abraham|Abrahamowi]].<ref>{{R|286|6}}</ref> | ||
Duchowy Izrael nigdy nie jest nazywany Jakubem. | *# Prawdziwy kapłan oraz ofiarowanie „lepszych ofiar” - zniesione zostały typy. Stopniowo [[Izrael]] rozpozna Tego, „którego przebodli” i uzna Go za [[Najwyższy Kapłan|Najwyższego Kapłana]], który sam siebie ofiarował.<ref>{{R|3454|1}} ,{{R|3454|2}}</ref> | ||
Pod wodzą duchowego Izraela będą oni mieli wspaniałą możliwość przyjęcia Baranka Bożego, jedzenia, przyswajania sobie Jego ciała, jego ofiary, a w ten sposób ucieczki od więzów grzechu i śmierci. | *# Przepowiedziany przez proroków czas przywrócenia Ludu Bożego do łaski, będzie miał miejsce pod koniec siedmiu czasów.<ref>{{OV|80|3}}</ref> | ||
Duchowe nasienie będzie prowadzić dzieło błogosławienia wszystkich narodów ziemi za pośrednictwem naturalnego potomstwa Abrahama. | *'''Od [[Jakub|Jakuba]]''' | ||
W 1 | *# Wspomnianego tu jako przedstawiciela [[cielesny Izrael|cielesnego narodu Izraelskiego]].<ref>{{R|3965|3}}</ref> | ||
*# [[Cielesny Izrael]].<ref>{{R|4497|2}}</ref> | |||
*# [[Cielesny Izrael]].<ref>{{R|4370|4}}, {{R|5721|4}}, {{R|4454|2}}, {{R|1971|5}}, {{R|1696|6}}, {{R|1649|1}}, {{R|1000|6}}, {{R|286|6}}, {{R|284|4}}, {{R|201|3}}; {{Q|357|3}}</ref> | |||
*# Naturalne [[nasienie Abrahama]].<ref>{{B|217}}, {{C|278}}, {{D|558}}, {{F|355}}, {{T|33}}, {{R|2605|5}}</ref> | |||
*# Mój lud.<ref>{{R|5371|5}}</ref> | |||
*# [[Duchowy Izrael]] nigdy nie jest nazywany [[Jakub|Jakubem]].<ref>{{A|300}}</ref> | |||
*# Pod wodzą [[duchowy Izrael|duchowego Izraela]] będą oni mieli wspaniałą możliwość przyjęcia [[Baranek Boży|Baranka Bożego]], jedzenia, przyswajania sobie Jego ciała, jego ofiary, a w ten sposób ucieczki od więzów grzechu i śmierci.<ref>{{F|462}}</ref> | |||
*# Duchowe nasienie będzie prowadzić dzieło błogosławienia wszystkich narodów ziemi za pośrednictwem naturalnego potomstwa [[Abraham|Abrahama]].<ref>{{R|1971|4}}</ref> | |||
*# W {{1 Mojż. |28:15}}, [[Bóg|Pan]] powiedział [[Jakub|Jakubowi]]: ''przywiodę cię z powrotem do tej ziemi'', wskazując na zgromadzenie [[Izrael|Izraela]] do [[Ziemia Obiecana|Ziemi Obiecanej]], co było błogosławionym zapewnieniem, które obecnie zaczyna się wypełniać.<ref>{{R|1630|2}}</ref> | |||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]] | [[Kategoria:Komentarz Biblijny]] |
Aktualna wersja na dzień 10:24, 6 kwi 2016
11:26 A tak wszystek Izrael będzie zbawiony, jako napisano: Przyjdzie z Syonu wybawiciel i odwróci niepobożności od Jakóba.
Komentarz
- I w ten sposób
- Będzie zbawiony
- Od swego zaślepienia.[3]
- Zbawiony od zaślepienia i potykania się, jakie przyszło na nich, gdy Bóg ich odrzucił.[4]
- Zbawieni od zaślepienia, w jakim trwają od niemalże dziewiętnastu stuleci.[5]
- Od zaślepienia.[6]
- Od ich zaślepienia, niewiedzy, błędnego zrozumienia w czasie, gdy objawił się On podczas swego pierwszego przyjścia.[7]
- Przywróceni do łaski.[8]
- Przywróceni ze stanu odcięcia.[9]
- Boża łaska powróci, gdy znajdą się brakujący członkowie klasy wybranych.[10]
- Byli oni odcięci od Jego łaski w czasie, gdy Oblubienica Chrystusowa była wybierana, lecz powrócą do łaski, gdy dzieło to zostanie ukończone.[11]
- Nie do niebiańskiej chwały albo wiecznego życia. Izrael zostanie wybawiony od swego zaślepienia i odrzucenia przez Boga, które przyszło na nich jako na naród, gdy odrzucili Mesjasza.[12]
- Będą oni jeszcze mieli udział w błogosławieństwach, jakich się spodziewali w czasie, gdy zostali odłamani, a mianowicie, w cielesnej, ziemskiej części błogosławieństw.[13]
- Otrzymają rzeczy obiecane im jako ziemskiemu nasieniu.[14]
- Gdy duchowe Królestwo Boże zostanie wywyższone, Boża łaska powróci do Izraela cielesnego i będą oni pierwszym narodem, jaki będzie błogosławiony w ramach nowego porządku rzeczy, jaki wówczas będzie panował.[15]
- Wszyscy Żydzi potępieni na śmierć pod Przymierzem Zakonu zostaną z niej oswobodzeni, jak tylko wybrane Ciało wielkiego Zbawiciela, wielkiego Pośrednika, najwyższego Kapłana zostanie skompletowane.[16]
- Wielka przepaść będzie istnieć dopóty, dopóki duchowy Izrael nie zostanie „zapieczętowany” i „zgromadzony”. Wówczas Izrael będzie pierwszym narodem, jaki dostąpi błogosławieństw „drugiego deszczu”.[17]
- Nie powinniśmy się spodziewać, że błogosławieństwo i oświecenie dosięgnie ich inaczej, jak tylko przez wielki ucisk, w jakim będą mieli udział na równi z innymi, a z którego zostaną wybawieni i okryci błogosławieństwem przez duchowy Izrael.[18]
- Fakt, że łaska zaczyna wracać do Izraela, jest dowodem, że żyjemy w okresie nakładania się na siebie dwóch wieków.[19]
- Przypowieść o bogaczu i Łazarzu mówi jedynie, że bogacz (Izrael) przeminął jako naród (mimo iż pozostał jako ludzie); nie mówi ona nic na temat zwolnienia z tej udręki.[20]
- Odrzucenie Izraela nie jest trwałe.[21]
- Ozeasz 6:2 mówi o tysiącletnich dniach. Pierwsze tysiąc lat rozpoczęło się, gdy Żydzi objęci zostali sądem. Trzeci rozpocznie się, gdy zostaną wzbudzeni do łaski w Królestwie Chrystusowym.[22]
- Ozeasz 6:2 wspomina o wczesnym poranku trzeciego dnia – tysiącletniego panowania Mesjasza, gdy od obecności Pańskiej nadejdą czasy ochłody i deszczu (Oz. 6:3).[23]
- Fragment ten nie mówi, że cały Izrael będzie wiecznie zbawiony, ale jedynie, że cały Izrael zostanie wybawiony od swego zaślepienia, które dotknęło cały naród, gdy ten odrzucił Mesjasza.[24]
- Cały Izrael
- Żywi i martwi.[25]
- Całe dwanaście pokoleń.[26]
- Zwróćmy uwagę na przypadki pojawiania się słowa Izrael w Nowym Testamencie w Konkordancji Young’a; nasz Pan i apostołowie nie odnoszą się do domu Izraela jedynie jako do „dziesięciu plemion”, lecz do „całego Izraela”.[27]
- To cały dom izraelski. Wyprowadzę was z waszych grobów, ludu mój, i wprowadzę was do ziemi izraelskiej – Ezech. 37:11-12.[28]
- Dekret Cyrusa zezwalający Żydom na powrót z niewoli skierowany był, ponad wszelkimi podziałami, do całego Izraela: do Wieku Ewangelii zgromadzona została resztka [[Izrael|Izraela, a nie jedynie Juda.[29]
- Św. Paweł zwraca się do niektórych mieszkających w Rzymie, lecz cytuje proroctwa skierowane przeciwko „całemu domowi Izraela”, żyjącemu za jego czasów, bez ograniczeń i zastrzeżeń, nie zagubionych, lecz dobrze znanych jako „Żydzi”.[30]
- Obietnica jest pewna dla obu rodzajów potomstwa, nie tylko dla tego według ducha, lecz również tego według Zakonu. Istnieje podwójny przydział Boskiego miłosierdzia i opatrzności.[31]
- Dwa narody izraelskie, według ciała i według ducha, były zobrazowane w Izaaku i Ismaelu oraz w Jakubie i w Ezawie. Dziedzic obietnicy był młodszy; duchowy Izrael rozwinie się po Izraelu cielesnym.[32]
- Gdy duchowy Izrael rozwinie się jako prawdziwe nasienie Abrahama, poprzez Chrystusa, wówczas Boża łaska powróci do Izraela cielesnego, który dostąpi miłosierdzia na warunkach Boskiego przymierza.[33]
- Co ewentualnie oznacza każde stworzenie.[34]
- Korzeń zawiera dwa zestawy gałęzi: pierwszy, który stanowią wybrane gałęzie (naturalne i wszczepione) – Chrystus, który będzie błogosławił wszystkim narodom; oraz drugi, niższy rząd gałęzi ponownie wszczepionych (odnowiony Izrael).[35]
- Jak napisano
- W Psalm 14:7. [36]
- Przyjdzie z Syjonu
- Duchowy Izrael
- Kościół.[38]
- Duchowy Kościół.[39]
- Uwielbiony Kościół Wieku Ewangelii, duchowy Syjon.[40]
- Góra Syjon, uwielbiony Kościół albo Królestwo, które w pewnym sensie rozpoczęło się w 1878 roku, kiedy to nasz Król uzyskał władzę rządzenia, chociaż klasa „stóp” nie była jeszcze w pełni rozwinięta i uwielbiona.[41]
- Przyjdzie jako Odkupiciel dla Syjonu (Kościół, „Ciało Chrystusowe”) i dla tych, którzy w Jakubie odwrócili się od występku - mówi Pan – Izaj. 59:20. [42]
- Zanim Nowe Przymierze będzie mogło zacząć działać, Wybawiciel musi przyjść z Syjonu (Nowego Jeruzalem; Sara, matka Izaaka; Rachela, matka dziecka obietnicy i dziecka boleści).[43]
- Syjon jest inną nazwą Nowego Jeruzalem, o którym Apostoł mówi, że jest matką wszystkich (Gal. 4:26). Syjon jest reprezentowany przez Sarę, żonę Abrahama, matkę Izaaka.[44]
- Określenie „Syjon” jest niekiedy stosowane do Jerozolimy, a także do jej mieszkańców; w czasie Wieku Ewangelii stosuje się ono do całego ciała zdeklarowanych chrześcijan, na próbie członkostwa w prawdziwym Syjonie.[45]
- Chłopiec, o którym mowa u Izaj. 66:7 to Malutkie Stadko – prawdziwy Syjon w Bożej ocenie, dojrzała pszenica Kościoła Wieku Ewangelii, oddzielona od kąkolu w nominalnym kościele, o którym tutaj jest mowa.[46]
- Pierworodny potomstwa Syjonu
- zwycięzca i dziedzic wszystkich rzeczy. Zanim obiecane błogosławieństwa staną się udziałem Jakuba (cielesnego Izraela), najpierw musi się rozwinąć dziedzic duchowych obietnic.[47]
- Oby przyszło z Syjonu wybawienie Izraela! – Psalm 53:7).[48]
- W tym wielkim dniu Pana nominalny Syjon wyda chłopca oraz następne dzieci (Wielkie Grono). Po urodzeniu tych dwóch klas nastąpi narodzenie narodu Żydowskiego.[49]
- W ten sposób skompletowane zostanie grono duchowych dzieci Syjonu, a błogosławieństwo powróci do cielesnego Izraela.[50]
- Duchowy Izrael nie zajął jeszcze miejsca cielesnego Izraela: jego nadzieje („lepsze obietnice”) są niebieskie, a nie ziemskie. Raduje się z tego, że cielesny Izrael odziedziczy główne ziemskie błogosławieństwa.[51]
- Wybawiciel
- Duchowe nasienie.[52]
- Duchowy Syn Syjonu oraz Jego Ciało, złożone ze zwycięzców.[53]
- Mesjasz, Chrystus, Jezus, Głowa i Kościół, Jego Ciało.[54]
- Pan i Jego wierni bracia.[55]
- Chrystus i Jego Oblubienica.[56]
- Pośrednik, Prorok, Kapłan, Król.[57]
- Ten wielki Arcykapłan, sługa Przymierza – Jezus, Głowa, oraz Małe Stadko, Jego Ciało.[58]
- Wybrani spośród Żydów i pogan.[59]
- Chrystus jako Głowa i Kościół, Jego Ciało, będą tymi, którzy staną się Izraelitami.[60]
- Psalm 85 dotyczy wybawienia Żydów przez Cyrusa z niewoli babilońskiej oraz wielkiego Mesjasza, który niedługo zezwoli starożytnemu ludowi Bożemu powrócić do Boskiej łaski.[61]
- Doświadczenie, jakie nabyli Żydzi pod rządami Przymierza Zakonu, nauczyło ich, że nic, co mogliby samodzielnie osiągnąć, nie zdołałoby wyzwolić ich spod władzy grzechu i śmierci; dopiero Mesjasz może być ich wybawicielem.[62]
- Izrael potrzebuje Mesjasza. Dzięki niech będą Bogu, że bliski jest czas wspominania na Izrael i błogosławienia go.[63]
- Wszyscy Żydzi potępieni na śmierć pod rządami Przymierza Zakonu mogą być oswobodzeni, gdy wybrani - Ciało wielkiego Wybawiciela, Pośrednika i Kapłana - zostaną skompletowani.[64]
- Chrystus, wielki Wybawiciel obiecany przez Mojżesza, oswobodzi wszystkich spod władzy zła, śmierci, bólu i chorób, od niewiedzy, zaślepienia, od wszelkiego wpływu Szatana.[65]
- Izrael i cały świat czekają na ukształtowanie się tego wielkiego Wybawiciela, wielkiego pozaobrazowego Pośrednika, podobnego do Mojżesza.[66]
- Wybawiciel, Chrystus, narodzony z Syjonu, rozpocznie dzieło błogosławienia „Jakuba” – cielesnego Izraela.[67]
- I odwróci bezbożność
- Bezbożność zostanie najpierw odwrócona od Jakuba.[68]
- Lecz nie wcześniej niż Bóg sam „odejmie” i „wymaże” ich grzechy.[69]
- W chronionej i objętej błogosławieństwem dolinie opisanej przez Zachariasza 14:4, bezbożność zostanie odwrócona od Izraela; obejmą oni w dziedzictwo ziemię i obietnice dane Abrahamowi.[70]
- Prawdziwy kapłan oraz ofiarowanie „lepszych ofiar” - zniesione zostały typy. Stopniowo Izrael rozpozna Tego, „którego przebodli” i uzna Go za Najwyższego Kapłana, który sam siebie ofiarował.[71]
- Przepowiedziany przez proroków czas przywrócenia Ludu Bożego do łaski, będzie miał miejsce pod koniec siedmiu czasów.[72]
- Od Jakuba
- Wspomnianego tu jako przedstawiciela cielesnego narodu Izraelskiego.[73]
- Cielesny Izrael.[74]
- Cielesny Izrael.[75]
- Naturalne nasienie Abrahama.[76]
- Mój lud.[77]
- Duchowy Izrael nigdy nie jest nazywany Jakubem.[78]
- Pod wodzą duchowego Izraela będą oni mieli wspaniałą możliwość przyjęcia Baranka Bożego, jedzenia, przyswajania sobie Jego ciała, jego ofiary, a w ten sposób ucieczki od więzów grzechu i śmierci.[79]
- Duchowe nasienie będzie prowadzić dzieło błogosławienia wszystkich narodów ziemi za pośrednictwem naturalnego potomstwa Abrahama.[80]
- W 1 Mojż. 28:15, Pan powiedział Jakubowi: przywiodę cię z powrotem do tej ziemi, wskazując na zgromadzenie Izraela do Ziemi Obiecanej, co było błogosławionym zapewnieniem, które obecnie zaczyna się wypełniać.[81]
Przypisy
- ↑ R-4370:3
- ↑ R-1696:6, R-384:4, R-201:3
- ↑ A-113, R-5269:4, R-3539:3, R-3348:5, R-3249:5, R-2882:5, R-2213:1, R-2212:6, R-1696:6, R-1615:5, HG-346, Szablon:OV
- ↑ R-4453:6
- ↑ R-3685:1
- ↑ R-2882:5
- ↑ R-5269:4
- ↑ A-300, B-217, R-4820:4, R-4593:6, R-3854:6, Q-756.2
- ↑ Szablon:OV, A-108, {R|545|4}}, R-258:6, HG-345
- ↑ R-5302:1, R-5837:5, R-4497:5
- ↑ R-258:6
- ↑ HG-440, HG-440
- ↑ R-1971:4
- ↑ R-201:3
- ↑ R-4594:1
- ↑ R-4512:1
- ↑ R-2800:5
- ↑ R-2631:2
- ↑ R-400:2
- ↑ HG-161, HG-387, R-1000:5, R-284:4
- ↑ R-5495:3
- ↑ Q-795.T
- ↑ Q-789.T
- ↑ E-469
- ↑ A-113, HG-346, Szablon:OV
- ↑ C-252
- ↑ C-293, R-1341:1
- ↑ R-258:6
- ↑ R-2380:3
- ↑ R-2125:3
- ↑ R-3937:5
- ↑ R-2443:1
- ↑ R-2357:6
- ↑ Q-505.T
- ↑ R-1971:4
- ↑ R-107:3
- ↑ R-4497:2
- ↑ R-4370:3
- ↑ T-33
- ↑ R-5721:4, R-4370:3, R-2605:5, R-1000:6, R-284:4, HG-387, Q-357
- ↑ C-278
- ↑ D-558
- ↑ R-4454:1
- ↑ R-4454:1
- ↑ R-1648:3
- ↑ R-1649:1
- ↑ R-1971:5
- ↑ R-238:4
- ↑ R-5574:5, R-5574:6
- ↑ R-4454:2
- ↑ R-2086:2
- ↑ R-201:3, R-1615:5
- ↑ HG-440
- ↑ Q-642.2, Q-357.3, R-5721:4, R-5608:3, R-5371:5, R-4625:5, R-2882:5, R-1971:5, R-1696:6, R-384:5, R-102:4, A-300
- ↑ F-462
- ↑ R-3916:5
- ↑ R-4497:2
- ↑ T-33
- ↑ R-4624:4, R-384:5, B-210
- ↑ R-5371:5, R-2882:5, R-1649:1, R-102:4
- ↑ R-4892:2
- ↑ R-5608:2
- ↑ R-1764:2
- ↑ R-4512:1
- ↑ R-1971:5
- ↑ Szablon:CR, Szablon:CR
- ↑ R-4454:2
- ↑ R-384:5, R-5273:4, R-3834:1, R-2037:4, R-1373:3
- ↑ R-1971:5
- ↑ R-286:6
- ↑ R-3454:1 ,R-3454:2
- ↑ Szablon:OV
- ↑ R-3965:3
- ↑ R-4497:2
- ↑ R-4370:4, R-5721:4, R-4454:2, R-1971:5, R-1696:6, R-1649:1, R-1000:6, R-286:6, R-284:4, R-201:3; Q-357.3
- ↑ B-217, C-278, D-558, F-355, T-33, R-2605:5
- ↑ R-5371:5
- ↑ A-300
- ↑ F-462
- ↑ R-1971:4
- ↑ R-1630:2