List św. Pawła do Rzymian 11:26: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Rzym.|11:26|BG}} {{Komentarz}} *'''I w ten sposób''' *# „Wówczas” (Diaglott).<ref>{{R|4370|3}}</ref> *# W ten sposób albo wtedy.<ref>{{R|1696|6}}, {{R|384|4}},...")
 
mNie podano opisu zmian
Linia 7: Linia 7:
*'''Będzie zbawiony'''
*'''Będzie zbawiony'''
*# Od swego zaślepienia.<ref>{{A|113}}, {{R|5269|4}}, {{R|3539|3}}, {{R|3348|5}}, {{R|3249|5}}, {{R|2882|5}}, {{R|2213|1}}, {{R|2212|6}}, {{R|1696|6}}, {{R|1615|5}}, {{HG|346|2}}, {{OV|228|1}}</ref>
*# Od swego zaślepienia.<ref>{{A|113}}, {{R|5269|4}}, {{R|3539|3}}, {{R|3348|5}}, {{R|3249|5}}, {{R|2882|5}}, {{R|2213|1}}, {{R|2212|6}}, {{R|1696|6}}, {{R|1615|5}}, {{HG|346|2}}, {{OV|228|1}}</ref>
Zbawiony od zaślepienia i potykania się, jakie przyszło na nich, gdy Bóg ich odrzucił. R4453:6
*# Zbawiony od zaślepienia i potykania się, jakie przyszło na nich, gdy [[Bóg]] ich odrzucił.<ref>{{R|4453|6}}</ref>
Zbawieni od zaślepienia, w jakim trwają od niemalże dziewiętnastu stuleci. R3685:1
*# Zbawieni od zaślepienia, w jakim trwają od niemalże dziewiętnastu stuleci.<ref>{{R|3685|1}}</ref>
Od zaślepienia. R2882:5
*# Od zaślepienia.<ref>{{R|2882|5}}</ref>
Od ich zaślepienia, niewiedzy, błędnego zrozumienia w czasie, gdy objawił się On podczas swego pierwszego przyjścia. R5269:4
*# Od ich zaślepienia, niewiedzy, błędnego zrozumienia w czasie, gdy objawił się On podczas swego pierwszego przyjścia.<ref>{{R|5269|4}}</ref>
Przywróceni do łaski. A300, B217, R4820:4, 4593:6, 3854:6, Q756:2
*# Przywróceni do łaski.<ref>{{A|300}}, {{B|217}}, {{R|4820|4}}, {{R|4593|6}}, {{R|3854|6}}, {{Q|756|2}}</ref>
Przywróceni ze stanu odcięcia. OV226:3, A108, R545:4, 258:6, HG345:1
*# Przywróceni ze stanu odcięcia.<ref>{{OV|226|3}}, {{A|108}}, {R|545|4}}, {{R|258|6}}, {{HG|345|1}}</ref>
Boża łaska powróci, gdy znajdą się brakujący członkowie klasy wybranych. R5302:1, 5837:5, 4497:5
*# [[Bóg|Boża]] łaska powróci, gdy znajdą się brakujący członkowie klasy wybranych.<ref>{{R|5302|1}}, {{R|5837|5}}, {{R|4497|5}}</ref>
Byli oni odcięci od Jego łaski w czasie, gdy Oblubienica Chrystusowa była wybierana, lecz powrócą do łaski, gdy dzieło to zostanie ukończone. R258:6
*# Byli oni odcięci od Jego łaski w czasie, gdy [[Oblubienica Chrystusowa]] była wybierana, lecz powrócą do łaski, gdy dzieło to zostanie ukończone.<ref>{{R|258|6}}</ref>
Nie do niebiańskiej chwały albo wiecznego życia. Izrael zostanie wybawiony od swego zaślepienia i odrzucenia przez Boga, które przyszło na nich jako na naród, gdy odrzucili Mesjasza. HG440:3,4
*# Nie do niebiańskiej chwały albo wiecznego życia. [[Izrael]] zostanie wybawiony od swego zaślepienia i odrzucenia przez [[Bóg|Boga]], które przyszło na nich jako na naród, gdy odrzucili [[Mesjasz|Mesjasza]].<ref>{{HG|440|3}}, {{HG|440|4}}</ref>
Będą oni jeszcze mieli udział w błogosławieństwach, jakich się spodziewali w czasie, gdy zostali odłamani, a mianowicie, w cielesnej, ziemskiej części błogosławieństw. R1971:4
*# Będą oni jeszcze mieli udział w błogosławieństwach, jakich się spodziewali w czasie, gdy zostali odłamani, a mianowicie, w cielesnej, ziemskiej części błogosławieństw.<ref>{{R|1971|4}}</ref>
Otrzymają rzeczy obiecane im jako ziemskiemu nasieniu. R201:3
*# Otrzymają rzeczy obiecane im jako ziemskiemu nasieniu.<ref>{{R|201|3}}</ref>
Gdy duchowe Królestwo Boże zostanie wywyższone, Boża łaska powróci do Izraela cielesnego i będą oni pierwszym narodem, jaki będzie błogosławiony w ramach nowego porządku rzeczy, jaki wówczas będzie panował. R4594:1
*# Gdy duchowe [[Królestwo Boże]] zostanie wywyższone, [[Boża łaska]] powróci do [[cielesny Izrael|Izraela cielesnego]] i będą oni pierwszym narodem, jaki będzie błogosławiony w ramach nowego porządku rzeczy, jaki wówczas będzie panował.<ref>{{R|4594|1}}</ref>
Wszyscy Żydzi potępieni na śmierć pod Przymierzem Zakonu zostaną z niej oswobodzeni, jak tylko wybrane Ciało wielkiego Zbawiciela, wielkiego Pośrednika, najwyższego Kapłana zostanie skompletowane. R4512:1
*# Wszyscy [[Żydzi]] potępieni na śmierć pod [[Przymierze Zakonu|Przymierzem Zakonu]] zostaną z niej oswobodzeni, jak tylko wybrane Ciało wielkiego [[Zbawiciel|Zbawiciela]], wielkiego [[Pośrednik|Pośrednika]], [[najwyższy Kapłan|najwyższego Kapłana]] zostanie skompletowane.<ref>{{R|4512|1}}</ref>
Wielka przepaść będzie istnieć dopóty, dopóki duchowy Izrael nie zostanie „zapieczętowany” i „zgromadzony”. Wówczas Izrael będzie pierwszym narodem, jaki dostąpi błogosławieństw „drugiego deszczu”. R2800:5
*# Wielka przepaść będzie istnieć dopóty, dopóki [[duchowy Izrael]] nie zostanie „zapieczętowany” i „zgromadzony”. Wówczas [[Izrael]] będzie pierwszym narodem, jaki dostąpi błogosławieństw „drugiego deszczu”.<ref>{{R|2800|5}}</ref>
Nie powinniśmy się spodziewać, że błogosławieństwo i oświecenie dosięgnie ich inaczej, jak tylko przez wielki ucisk, w jakim będą mieli udział na równi z innymi, a z którego zostaną wybawieni i okryci błogosławieństwem przez duchowy Izrael. R2631:2
*# Nie powinniśmy się spodziewać, że błogosławieństwo i oświecenie dosięgnie ich inaczej, jak tylko przez [[wielki ucisk]], w jakim będą mieli udział na równi z innymi, a z którego zostaną wybawieni i okryci błogosławieństwem przez [[duchowy Izrael]].<ref>{{R|2631|2}}</ref>
Fakt, że łaska zaczyna wracać do Izraela, jest dowodem, że żyjemy w okresie nakładania się na siebie dwóch wieków. R400:2
*# Fakt, że łaska zaczyna wracać do [[Izrael|Izraela]], jest dowodem, że żyjemy w okresie nakładania się na siebie dwóch wieków.<ref>{{R|400|2}}</ref>
Przypowieść o bogaczu i Łazarzu mówi jedynie, że bogacz (Izrael) przeminął jako naród (mimo iż pozostał jako ludzie); nie mówi ona nic na temat zwolnienia z tej udręki. HG161:6, 387:5, R1000:5, 284:4
*# [[Przypowieść o bogaczu i Łazarzu]] mówi jedynie, że bogacz ([[Izrael]]) przeminął jako naród (mimo iż pozostał jako ludzie); nie mówi ona nic na temat zwolnienia z tej udręki.<ref>{{HG|161|6}}, {{HG|387|5}}, {{R|1000|5}}, {{R|284|4}}</ref>
Odrzucenie Izraela nie jest trwałe. R5495:3
*# Odrzucenie [[Izrael|Izraela]] nie jest trwałe.<ref>{{R|5495|3}}</ref>
Ozeasz 6:2 mówi o tysiącletnich dniach. Pierwsze tysiąc lat rozpoczęło się, gdy Żydzi objęci zostali sądem. Trzeci rozpocznie się, gdy zostaną wzbudzeni do łaski w Królestwie Chrystusowym. Q795:T
*# Ozeasz 6:2 mówi o tysiącletnich dniach. Pierwsze [[tysiąc lat]] rozpoczęło się, gdy [[Żydzi]] objęci zostali sądem. Trzeci rozpocznie się, gdy zostaną wzbudzeni do łaski w [[Królestwo Chrystusowe|Królestwie Chrystusowym]].<ref>{{Q|795|T}}</ref>
Ozeasz 6:2 wspomina o wczesnym poranku trzeciego dnia – tysiącletniego panowania Mesjasza, gdy od obecności Pańskiej nadejdą czasy ochłody i deszczu (Oz. 6:3). Q789:T
*# Ozeasz 6:2 wspomina o wczesnym poranku trzeciego dnia – tysiącletniego panowania [[Mesjasz|Mesjasza]], gdy od obecności Pańskiej nadejdą czasy ochłody i deszczu ({{Oz. |6:3}}).<ref>{{Q|789|T}}</ref>
Fragment ten nie mówi, że cały Izrael będzie wiecznie zbawiony, ale jedynie, że cały Izrael zostanie wybawiony od swego zaślepienia, które dotknęło cały naród, gdy ten odrzucił Mesjasza. E469
*# Fragment ten nie mówi, że cały [[Izrael]] będzie wiecznie zbawiony, ale jedynie, że cały [[Izrael]] zostanie wybawiony od swego zaślepienia, które dotknęło cały naród, gdy ten odrzucił [[Mesjasz|Mesjasza]].<ref>{{E|469}}</ref>
Cały Izrael Żywi i martwi. A113, HG346:2, OV228:1
*'''Cały [[Izrael]]'''
Całe dwanaście pokoleń. C252
*# Żywi i martwi.<ref>{{A|113}}, {{HG|346|2}}, {{OV|228|1}}</ref>
Zwróćmy uwagę na przypadki pojawiania się słowa Izrael w Nowym Testamencie w Konkordancji Young’a; nasz Pan i apostołowie nie odnoszą się do domu Izraela jedynie jako do „dziesięciu plemion”, lecz do „całego Izraela”. C293, R1341:1
*# Całe [[dwanaście pokoleń]].<ref>{{C|252}}</ref>
„To cały dom izraelski. Wyprowadzę was z waszych grobów, ludu mój, i wprowadzę was do ziemi izraelskiej” (Ezech. 37:11-12). R258:6
*# Zwróćmy uwagę na przypadki pojawiania się słowa [[Izrael]] w [[Nowy Testament|Nowym Testamencie]] w Konkordancji Young’a; [[Jezus|nasz Pan]] i [[apostoł|apostołowie]] nie odnoszą się do domu [[Izrael|Izraela]] jedynie jako do „dziesięciu plemion”, lecz do „całego Izraela”.<ref>{{C|293}}, {{R|1341|1}}</ref>
Dekret Cyrusa zezwalający Żydom na powrót z niewoli skierowany był, ponad wszelkimi podziałami, do całego Izraela: do Wieku Ewangelii zgromadzona została resztka Izraela, a nie jedynie Juda. R2380:3
*# ''To cały dom izraelski. Wyprowadzę was z waszych grobów, ludu mój, i wprowadzę was do ziemi izraelskiej'' – {{Ezech. |37:11-12}}.<ref>{{R|258|6}}</ref>
Św. Paweł zwraca się do niektórych mieszkających w Rzymie, lecz cytuje proroctwa skierowane przeciwko „całemu domowi Izraela”, żyjącemu za jego czasów, bez ograniczeń i zastrzeżeń, nie zagubionych, lecz dobrze znanych jako „Żydzi”. R2125:3
*# Dekret [[Cyrus|Cyrusa]] zezwalający [[Żydzi|Żydom]] na powrót z niewoli skierowany był, ponad wszelkimi podziałami, do całego [[Izrael|Izraela]]: do [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] zgromadzona została resztka [[Izrael|Izraela, a nie jedynie [[Juda]].<ref>{{R|2380|3}}</ref>
Obietnica jest pewna dla obu rodzajów potomstwa, nie tylko dla tego według ducha, lecz również tego według Zakonu. Istnieje podwójny przydział Boskiego miłosierdzia i opatrzności. R3937:5
*# [[Św. Paweł]] zwraca się do niektórych mieszkających w [[Rzym|Rzymie]], lecz cytuje proroctwa skierowane przeciwko „całemu domowi Izraela”, żyjącemu za jego czasów, bez ograniczeń i zastrzeżeń, nie zagubionych, lecz dobrze znanych jako „[[Żydzi]]”.<ref>{{R|2125|3}}</ref>
Dwa narody izraelskie, według ciała i według ducha, były zobrazowane w Izaaku i Ismaelu oraz w Jakubie i w Ezawie. Dziedzic obietnicy był młodszy; duchowy Izrael rozwinie się po Izraelu cielesnym. R2443:1
*# Obietnica jest pewna dla obu rodzajów potomstwa, nie tylko dla tego według ducha, lecz również tego według [[Zakon|Zakonu]]. Istnieje podwójny przydział Boskiego miłosierdzia i opatrzności.<ref>{{R|3937|5}}</ref>
Gdy duchowy Izrael rozwinie się jako prawdziwe nasienie Abrahama, poprzez Chrystusa, wówczas Boża łaska powróci do Izraela cielesnego, który dostąpi miłosierdzia na warunkach Boskiego przymierza. R2357:6
*# Dwa narody izraelskie, według ciała i według ducha, były zobrazowane w [[Izaak|Izaaku]] i [[Ismael|Ismaelu]] oraz w [[Jakub|Jakubie]] i w [[Ezaw|Ezawie]]. Dziedzic obietnicy był młodszy; [[duchowy Izrael]] rozwinie się po [[cielesny Izrael|Izraelu cielesnym]].<ref>{{R|2443|1}}</ref>
Co ewentualnie oznacza każde stworzenie. Q505:T
*# Gdy [[duchowy Izrael]] rozwinie się jako prawdziwe [[nasienie Abrahama]], poprzez [[Chrystus|Chrystusa]], wówczas [[Boża łaska]] powróci do [[cielesny Izrael|Izraela cielesnego]], który dostąpi miłosierdzia na warunkach [[Boskie przymierze|Boskiego przymierza]].<ref>{{R|2357|6}}</ref>
*# Co ewentualnie oznacza każde stworzenie.<ref>{{Q|505|T}}</ref>
Korzeń zawiera dwa zestawy gałęzi: pierwszy, który stanowią wybrane gałęzie (naturalne i wszczepione) – Chrystus, który będzie błogosławił wszystkim narodom; oraz drugi, niższy rząd gałęzi ponownie wszczepionych (odnowiony Izrael). R1971:4
Korzeń zawiera dwa zestawy gałęzi: pierwszy, który stanowią wybrane gałęzie (naturalne i wszczepione) – Chrystus, który będzie błogosławił wszystkim narodom; oraz drugi, niższy rząd gałęzi ponownie wszczepionych (odnowiony Izrael). R1971:4
Jak napisano – W Psalmie 14:7. R107:3*
Jak napisano – W Psalmie 14:7. R107:3*

Wersja z 14:46, 5 kwi 2016

11:26 A tak wszystek Izrael będzie zbawiony, jako napisano: Przyjdzie z Syonu wybawiciel i odwróci niepobożności od Jakóba.

Komentarz

  • I w ten sposób
    1. „Wówczas” (Diaglott).[1]
    2. W ten sposób albo wtedy.[2]
  • Będzie zbawiony
    1. Od swego zaślepienia.[3]
    2. Zbawiony od zaślepienia i potykania się, jakie przyszło na nich, gdy Bóg ich odrzucił.[4]
    3. Zbawieni od zaślepienia, w jakim trwają od niemalże dziewiętnastu stuleci.[5]
    4. Od zaślepienia.[6]
    5. Od ich zaślepienia, niewiedzy, błędnego zrozumienia w czasie, gdy objawił się On podczas swego pierwszego przyjścia.[7]
    6. Przywróceni do łaski.[8]
    7. Przywróceni ze stanu odcięcia.[9]
    8. Boża łaska powróci, gdy znajdą się brakujący członkowie klasy wybranych.[10]
    9. Byli oni odcięci od Jego łaski w czasie, gdy Oblubienica Chrystusowa była wybierana, lecz powrócą do łaski, gdy dzieło to zostanie ukończone.[11]
    10. Nie do niebiańskiej chwały albo wiecznego życia. Izrael zostanie wybawiony od swego zaślepienia i odrzucenia przez Boga, które przyszło na nich jako na naród, gdy odrzucili Mesjasza.[12]
    11. Będą oni jeszcze mieli udział w błogosławieństwach, jakich się spodziewali w czasie, gdy zostali odłamani, a mianowicie, w cielesnej, ziemskiej części błogosławieństw.[13]
    12. Otrzymają rzeczy obiecane im jako ziemskiemu nasieniu.[14]
    13. Gdy duchowe Królestwo Boże zostanie wywyższone, Boża łaska powróci do Izraela cielesnego i będą oni pierwszym narodem, jaki będzie błogosławiony w ramach nowego porządku rzeczy, jaki wówczas będzie panował.[15]
    14. Wszyscy Żydzi potępieni na śmierć pod Przymierzem Zakonu zostaną z niej oswobodzeni, jak tylko wybrane Ciało wielkiego Zbawiciela, wielkiego Pośrednika, najwyższego Kapłana zostanie skompletowane.[16]
    15. Wielka przepaść będzie istnieć dopóty, dopóki duchowy Izrael nie zostanie „zapieczętowany” i „zgromadzony”. Wówczas Izrael będzie pierwszym narodem, jaki dostąpi błogosławieństw „drugiego deszczu”.[17]
    16. Nie powinniśmy się spodziewać, że błogosławieństwo i oświecenie dosięgnie ich inaczej, jak tylko przez wielki ucisk, w jakim będą mieli udział na równi z innymi, a z którego zostaną wybawieni i okryci błogosławieństwem przez duchowy Izrael.[18]
    17. Fakt, że łaska zaczyna wracać do Izraela, jest dowodem, że żyjemy w okresie nakładania się na siebie dwóch wieków.[19]
    18. Przypowieść o bogaczu i Łazarzu mówi jedynie, że bogacz (Izrael) przeminął jako naród (mimo iż pozostał jako ludzie); nie mówi ona nic na temat zwolnienia z tej udręki.[20]
    19. Odrzucenie Izraela nie jest trwałe.[21]
    20. Ozeasz 6:2 mówi o tysiącletnich dniach. Pierwsze tysiąc lat rozpoczęło się, gdy Żydzi objęci zostali sądem. Trzeci rozpocznie się, gdy zostaną wzbudzeni do łaski w Królestwie Chrystusowym.[22]
    21. Ozeasz 6:2 wspomina o wczesnym poranku trzeciego dnia – tysiącletniego panowania Mesjasza, gdy od obecności Pańskiej nadejdą czasy ochłody i deszczu (Oz. 6:3).[23]
    22. Fragment ten nie mówi, że cały Izrael będzie wiecznie zbawiony, ale jedynie, że cały Izrael zostanie wybawiony od swego zaślepienia, które dotknęło cały naród, gdy ten odrzucił Mesjasza.[24]
  • Cały Izrael
    1. Żywi i martwi.[25]
    2. Całe dwanaście pokoleń.[26]
    3. Zwróćmy uwagę na przypadki pojawiania się słowa Izrael w Nowym Testamencie w Konkordancji Young’a; nasz Pan i apostołowie nie odnoszą się do domu Izraela jedynie jako do „dziesięciu plemion”, lecz do „całego Izraela”.[27]
    4. To cały dom izraelski. Wyprowadzę was z waszych grobów, ludu mój, i wprowadzę was do ziemi izraelskiejEzech. 37:11-12.[28]
    5. Dekret Cyrusa zezwalający Żydom na powrót z niewoli skierowany był, ponad wszelkimi podziałami, do całego Izraela: do Wieku Ewangelii zgromadzona została resztka [[Izrael|Izraela, a nie jedynie Juda.[29]
    6. Św. Paweł zwraca się do niektórych mieszkających w Rzymie, lecz cytuje proroctwa skierowane przeciwko „całemu domowi Izraela”, żyjącemu za jego czasów, bez ograniczeń i zastrzeżeń, nie zagubionych, lecz dobrze znanych jako „Żydzi”.[30]
    7. Obietnica jest pewna dla obu rodzajów potomstwa, nie tylko dla tego według ducha, lecz również tego według Zakonu. Istnieje podwójny przydział Boskiego miłosierdzia i opatrzności.[31]
    8. Dwa narody izraelskie, według ciała i według ducha, były zobrazowane w Izaaku i Ismaelu oraz w Jakubie i w Ezawie. Dziedzic obietnicy był młodszy; duchowy Izrael rozwinie się po Izraelu cielesnym.[32]
    9. Gdy duchowy Izrael rozwinie się jako prawdziwe nasienie Abrahama, poprzez Chrystusa, wówczas Boża łaska powróci do Izraela cielesnego, który dostąpi miłosierdzia na warunkach Boskiego przymierza.[33]
    10. Co ewentualnie oznacza każde stworzenie.[34]

Korzeń zawiera dwa zestawy gałęzi: pierwszy, który stanowią wybrane gałęzie (naturalne i wszczepione) – Chrystus, który będzie błogosławił wszystkim narodom; oraz drugi, niższy rząd gałęzi ponownie wszczepionych (odnowiony Izrael). R1971:4 Jak napisano – W Psalmie 14:7. R107:3* Przyjdzie z Syjonu – Kościół Wieku Ewangelii. R4497:2 Duchowy Izrael – Kościół. R4370:3 Duchowy Kościół. T33 Uwielbiony Kościół Wieku Ewangelii, duchowy Syjon. R5721:4, 4370:3, 2605:5, 1000:6, 284:4, HG387:5, Q357 Góra Syjon, uwielbiony Kościół albo Królestwo, które w pewnym sensie rozpoczęło się w 1878 roku, kiedy to nasz Król uzyskał władzę rządzenia, chociaż klasa „stóp” nie była jeszcze w pełni rozwinięta i uwielbiona. C278 „Przyjdzie jako Odkupiciel dla Syjonu (Kościół, „Ciało Chrystusowe”) i dla tych, którzy w Jakubie odwrócili się od występku - mówi Pan” (Izaj. 59:20). D558 Zanim Nowe Przymierze będzie mogło zacząć działać, Wybawiciel musi przyjść z Syjonu (Nowego Jeruzalem; Sara, matka Izaaka; Rachela, matka dziecka obietnicy i dziecka boleści). R4454:1 Syjon jest inną nazwą Nowego Jeruzalem, o którym Apostoł mówi, że jest matką wszystkich (Gal. 4:26). Syjon jest reprezentowany przez Sarę, żonę Abrahama, matkę Izaaka. R4454:1 Określenie „Syjon” jest niekiedy stosowane do Jerozolimy, a także do jej mieszkańców; w czasie Wieku Ewangelii stosuje się ono do całego ciała zdeklarowanych chrześcijan, na próbie członkostwa w prawdziwym Syjonie. R1648:3 Chłopiec, o którym mowa u Izaj. 66:7 to Malutkie Stadko – prawdziwy Syjon w Bożej ocenie, dojrzała pszenica Kościoła Wieku Ewangelii, oddzielona od kąkolu w nominalnym kościele, o którym tutaj jest mowa. R1649:1 Pierworodny potomstwa Syjonu – zwycięzca i dziedzic wszystkich rzeczy. Zanim obiecane błogosławieństwa staną się udziałem Jakuba (cielesnego Izraela), najpierw musi się rozwinąć dziedzic duchowych obietnic. R1971:5 „Oby przyszło z Syjonu wybawienie Izraela!” (Ps. 53:7). R238:4* W tym wielkim dniu Pana nominalny Syjon wyda chłopca oraz następne dzieci (Wielkie Grono). Po urodzeniu tych dwóch klas nastąpi narodzenie narodu Żydowskiego. R5574:5,6 W ten sposób skompletowane zostanie grono duchowych dzieci Syjonu, a błogosławieństwo powróci do cielesnego Izraela. R4454:2 Duchowy Izrael nie zajął jeszcze miejsca cielesnego Izraela: jego nadzieje („lepsze obietnice”) są niebieskie, a nie ziemskie. Raduje się z tego, że cielesny Izrael odziedziczy główne ziemskie błogosławieństwa. R2086:2 Wybawiciel – Duchowe nasienie. R201:3, 1615:5 Duchowy Syn Syjonu oraz Jego Ciało, złożone ze zwycięzców. HG440:4 Mesjasz, Chrystus, Jezus, Głowa i Kościół, Jego Ciało. Q642:2, 357:3, R5721:4, 5608:3, 5371:5, 4625:5, 2882:5, 1971:5, 1696:6, 384:5, 102:4, A300 Pan i Jego wierni bracia. F462 Chrystus i Jego Oblubienica. R3916:5 Pośrednik, Prorok, Kapłan, Król. R4497:2 Ten wielki Arcykapłan, sługa Przymierza – Jezus, Głowa, oraz Małe Stadko, Jego Ciało. T33 Wybrani spośród Żydów i pogan. R4624:4, 384:5, B210 Chrystus jako Głowa i Kościół, Jego Ciało, będą tymi, którzy staną się Izraelitami. R5371:5, 2882:5, 1649:1, 102:4 Psalm 85 dotyczy wybawienia Żydów przez Cyrusa z niewoli babilońskiej oraz wielkiego Mesjasza, który niedługo zezwoli starożytnemu ludowi Bożemu powrócić do Boskiej łaski. R4892:2 Doświadczenie, jakie nabyli Żydzi pod rządami Przymierza Zakonu, nauczyło ich, że nic, co mogliby samodzielnie osiągnąć, nie zdołałoby wyzwolić ich spod władzy grzechu i śmierci; dopiero Mesjasz może być ich wybawicielem. R5608:2 Izrael potrzebuje Mesjasza. Dzięki niech będą Bogu, że bliski jest czas wspominania na Izrael i błogosławienia go. R1764:2 Wszyscy Żydzi potępieni na śmierć pod rządami Przymierza Zakonu mogą być oswobodzeni, gdy wybrani - Ciało wielkiego Wybawiciela, Pośrednika i Kapłana - zostaną skompletowani. R4512:1 Chrystus, wielki Wybawiciel obiecany przez Mojżesza, oswobodzi wszystkich spod władzy zła, śmierci, bólu i chorób, od niewiedzy, zaślepienia, od wszelkiego wpływu Szatana. R1971:5 Izrael i cały świat czekają na ukształtowanie się tego wielkiego Wybawiciela, wielkiego pozaobrazowego Pośrednika, podobnego do Mojżesza. CR59:2, 98:6 Wybawiciel, Chrystus, narodzony z Syjonu, rozpocznie dzieło błogosławienia „Jakuba” – cielesnego Izraela. R4454:2 I odwróci bezbożność – Bezbożność zostanie najpierw odwrócona od Jakuba. R384:5, 5273:4, 3834:1, 2037:4, 1373:3 Lecz nie wcześniej niż Bóg sam „odejmie” i „wymaże” ich grzechy. R1971:5 W chronionej i objętej błogosławieństwem dolinie opisanej przez Zachariasza 14:4, bezbożność zostanie odwrócona od Izraela; obejmą oni w dziedzictwo ziemię i obietnice dane Abrahamowi. R286:6 Prawdziwy kapłan oraz ofiarowanie „lepszych ofiar” - zniesione zostały typy. Stopniowo Izrael rozpozna Tego, „którego przebodli” i uzna Go za Najwyższego Kapłana, który sam siebie ofiarował. R3454:1,2 Przepowiedziany przez proroków czas przywrócenia Ludu Bożego do łaski, będzie miał miejsce pod koniec siedmiu czasów. OV80:3 Od Jakuba – Wspomnianego tu jako przedstawiciela cielesnego narodu Izraelskiego. R3965:3 Cielesny Izrael. R4497:2 Cielesny Izrael. R4370:4, 5721:4, 4454:2, 1971:5, 1696:6, 1649:1, 1000:6, 286:6, 284:4, 201:3; Q357:3 Naturalne nasienie Abrahama. B217; C278; D558; F355; T33; R2605:5 Mój lud. R5371:5 Duchowy Izrael nigdy nie jest nazywany Jakubem. A300 Pod wodzą duchowego Izraela będą oni mieli wspaniałą możliwość przyjęcia Baranka Bożego, jedzenia, przyswajania sobie Jego ciała, jego ofiary, a w ten sposób ucieczki od więzów grzechu i śmierci. F462 Duchowe nasienie będzie prowadzić dzieło błogosławienia wszystkich narodów ziemi za pośrednictwem naturalnego potomstwa Abrahama. R1971:4 W 1 Moj. 28:15, Pan powiedział Jakubowi: „przywiodę cię z powrotem do tej ziemi”, wskazując na zgromadzenie Izraela do Ziemi Obiecanej, co było błogosławionym zapewnieniem, które obecnie zaczyna się wypełniać. R1630:2

Przypisy

  1. R-4370:3
  2. R-1696:6, R-384:4, R-201:3
  3. A-113, R-5269:4, R-3539:3, R-3348:5, R-3249:5, R-2882:5, R-2213:1, R-2212:6, R-1696:6, R-1615:5, HG-346, Szablon:OV
  4. R-4453:6
  5. R-3685:1
  6. R-2882:5
  7. R-5269:4
  8. A-300, B-217, R-4820:4, R-4593:6, R-3854:6, Q-756.2
  9. Szablon:OV, A-108, {R|545|4}}, R-258:6, HG-345
  10. R-5302:1, R-5837:5, R-4497:5
  11. R-258:6
  12. HG-440, HG-440
  13. R-1971:4
  14. R-201:3
  15. R-4594:1
  16. R-4512:1
  17. R-2800:5
  18. R-2631:2
  19. R-400:2
  20. HG-161, HG-387, R-1000:5, R-284:4
  21. R-5495:3
  22. Q-795.T
  23. Q-789.T
  24. E-469
  25. A-113, HG-346, Szablon:OV
  26. C-252
  27. C-293, R-1341:1
  28. R-258:6
  29. R-2380:3
  30. R-2125:3
  31. R-3937:5
  32. R-2443:1
  33. R-2357:6
  34. Q-505.T