Ewangelia św. Mateusza 26:41: Różnice pomiędzy wersjami

Z Notatki Biblijne
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Mat.|26:41|BG}} {{Komentarz}} *'''Czuwajcie i módlcie się''' *# Wiarą zbliżajcie się do Mistrza i ufajcie w Boski plan.<ref>{{R|4488|5}}</ref> *# Wszys...")
 
Nie podano opisu zmian
 
Linia 4: Linia 4:
*'''Czuwajcie i módlcie się'''
*'''Czuwajcie i módlcie się'''
*# Wiarą zbliżajcie się do [[Jezus|Mistrza]] i ufajcie w Boski plan.<ref>{{R|4488|5}}</ref>
*# Wiarą zbliżajcie się do [[Jezus|Mistrza]] i ufajcie w Boski plan.<ref>{{R|4488|5}}</ref>
*# Wszyscy, którzy czują, muszą również się modlić; wszyscy, którzy się żarliwie modlą, będą także czuwać. Modlitwa wyobraża wiarę, czuwanie zaś przedstawia uczynki, które muszą iść w parze z wiarą, dopóki wiara ta ma pozostać żywą.<ref>{{R|2692|2}}, {{R|2528|4}}, {{R|2526|2}}</ref>
*# Wszyscy, którzy czują, muszą również się modlić; wszyscy, którzy się żarliwie [[modlitwa|modlą]], będą także czuwać. [[Modlitwa]] wyobraża wiarę, czuwanie zaś przedstawia uczynki, które muszą iść w parze z wiarą, dopóki wiara ta ma pozostać żywą.<ref>{{R|2692|2}}, {{R|2528|4}}, {{R|2526|2}}</ref>
*# Potrzeba modlitwy i czuwania wypływa z faktu, że mamy przeciwnika, niewidzialnego wroga, który stara się nas zwieść, odwieść nas od naszej przysięgi poświęcenia.<ref>{{NS|227|2}}</ref>
*# Potrzeba [[modlitwa|modlitwy]] i czuwania wypływa z faktu, że mamy przeciwnika, niewidzialnego wroga, który stara się nas zwieść, odwieść nas od naszej przysięgi poświęcenia.<ref>{{NS|227|2}}</ref>
Diabeł szuka, kogo by pożreć. Zna twoje słabe
*# Diabeł szuka, kogo by pożreć. Zna twoje słabe punkty i jest gotów je wykorzystać.<ref>{{R|3179|4}}</ref>
punkty i jest gotów je wykorzystać. R3179:4
*# Przypuszczać, że życie chrześcijanina zależy jedynie od [[modlitwa|modlitwy]], bez żarliwego studiowania [[Biblia|Bożego Słowa]], to jak twierdzić, że drzewo może istnieć tylko dzięki liściom, bez korzeni i gleby. Oba te elementy są niezbędne.<ref>{{R|4984|1}}, {{R|799|2}}</ref>
Przypuszczać, że życie chrześcijanina zależy jedynie
*# Będą dążyć do tego, o co będą się [[modlitwa|modlić]]. Szczerość [[modlitwa|modlitwy]] będzie pomagać im w czuwaniu.<ref>{{R|5312|3}}</ref>
od modlitwy, bez żarliwego studiowania
*# Naszą rzeczą jest czuwać i [[modlitwa|modlić]] się, starając się czynić, co w naszej mocy; Bożą rzeczą jest kierować i nadzorować nasze sprawy.<ref>{{R|4660|2}}</ref>
Bożego Słowa, to jak twierdzić, że drzewo może
*# [[modlitwa|Módlcie]] się o kierownictwo, mądrość i łaskę.<ref>{{R|5331|5}}</ref>
istnieć tylko dzięki liściom, bez korzeni i gleby.
*# [[Modlitwa]] miała być oznaką czuwania i sygnałem, że ich czuwanie nie było wystarczające, lecz że konieczna jeszcze była Boska pomoc.<ref>{{R|5312|3}}</ref>
Oba te elementy są niezbędne. R4984:1,
*# Niektórzy modlą się i zaniedbują czuwania, inni czuwają, lecz zaniedbują [[modlitwa|modlitwę]]. Oba te błędy są poważne.<ref>{{R|4984|1}}, {{R|2775|5}}, {{R|799|2}}</ref>
799:2
*# Nie tylko w mojej sprawie. Musicie także czuwać w swych sprawach. Godzina poważnej próby jest nad nami wszystkimi.<ref>{{R|2774|5}}</ref>
Będą dążyć do tego, o co będą się modlić.
*# Nasz Pan czuwał i [[modlitwa|modlił]] się; otrzymał [[błogosławieństwo]], został wzmocniony i zwyciężył. [[apostoł|Apostołowie]] nie [[modlitwa|modlili]] się ani nie czuwali, czego wynikiem było to, że ulegli rozproszeniu i dezorientacji.<ref>{{R|2775|2}}</ref>
Szczerość modlitwy będzie pomagać im w czuwaniu.
*# Baczenie na nasze słowa, myśli i czyny, dążenie do uwielbienia Pana w świętości, a nie hołdowanie żywym, bądź zmarłym ludziom albo różnym credo.<ref>{{R|4706|6}}</ref>
R5312:3
*# Bacząc na nasze słabości, błędy i braki, abyśmy mogli chronić się przed nimi.<ref>{{NS|228|3}}</ref>
Naszą rzeczą jest czuwać i modlić się, starając
*# Bacząc nie tylko na zdradę naszego Pana, jego proces i ukrzyżowanie, ale także na doświadczenia, jakie stały się ich udziałem w kolejnych dniach, gdy uczniowie spotykali się za zamkniętymi drzwiami.<ref>{{R|5312|3}}</ref>
się czynić, co w naszej mocy; Bożą rzeczą jest
*# Baczyć na wpływy świata, ciała i szatana; baczyć na zachęty płynące z Pańskiego Słowa, baczyć na wszystko to, co może wzmocnić wiarę, nadzieję, lojalność i miłość.<ref>{{R|2775|5}}, {{R|2692|2}}</ref>
kierować i nadzorować nasze sprawy. R4660:2
*# [[modlitwa|Módlcie]] się razem jako lud Pański, módlcie się w domach i w rodzinach, módlcie się w ukryciu, w prywatności, pielęgnując ducha modlitwy we wszystkim, co czynimy i mówimy.<ref>{{R|2775|6}}</ref>
Módlcie się o kierownictwo, mądrość i łaskę.
*# Chociaż jest koniecznością, nigdzie modlitwa nie jest określona jako obowiązek, nie ma także podanej formy modlitwy.<ref>{{R|4984|4}}</ref>
R5331:5
*# Częstotliwość i tematyka [[modlitwa|modlitw]] regulowana jest okolicznościami i szczerością służby.<ref>{{R|4984|4}}</ref>
Modlitwa miała być oznaką czuwania i sygnałem,
*# Wydaje się, że szczególna potrzeba [[modlitwa|modlitwy]] ma miejsce w czasie [[Pamiątka|Pamiątki]].<ref>{{R|3178|3}}</ref>
że ich czuwanie nie było wystarczające,
*# Należy być aktywnym, czujnym współpracownikiem [[Bóg|Bożym]] i [[Chrystus|Chrystusa]].<ref>{{R|5332|1}}, {{R|5312|3}}</ref>
lecz że konieczna jeszcze była Boska pomoc.
*'''Abyście nie popadli'''
R5312:3
*# Abyście nie ulegli.<ref>{{R|5202|1}}</ref>
Niektórzy modlą się i zaniedbują czuwania, inni
*# Nie chodzi o to, abyśmy nie podlegali pokuszeniom, lecz abyśmy im nie ulegali.<ref>{{R|5312|5}}, {{R|5331|3}}, {{R|3759|3}}, {{R|2774|4}}</ref>
czuwają, lecz zaniedbują modlitwę. Oba te
*# Ci, którzy zaniedbują słów Pana, z pewnością wejdą w pokuszenie i z dużym prawdopodobieństwem upadną.<ref>{{R|2775|5}}</ref>
błędy są poważne. R4984:1, 2775:5, 799:2
*'''W pokuszenie'''
Nie tylko w mojej sprawie. Musicie także czuwać
*# W godzinie próby, jaka jest nad nami.<ref>{{R|2774|4}}</ref>
w swych sprawach. Godzina poważnej
*# Koniec tego wieku jest ''godziną pokuszenia'' – {{Obj. |3:10}} albo próby. Jest to godzina [[Getsemane]].<ref>{{R|2775|4}}, {{R|5312|5}}, {{R|3886|6}}</ref>
próby jest nad nami wszystkimi. R2774:5
*# ''I nie dopuść, abyśmy ulegli pokusie, ale nas zachowaj od złego!'' – {{Mat. |6:13}} <ref>{{R|3759|6}}</ref>
Nasz Pan czuwał i modlił się; otrzymał błogosławieństwo,
*# Tak jak i oni wchodzili wówczas w okres szczególnego pokuszenia, podobnie i my pod koniec tego wieku żyjemy w czasie szczególnej próby, dotyczącej wszystkiego tego, czego się nauczyliśmy.<ref>{{R|5312|5}}</ref>
został wzmocniony i zwyciężył.
*# Od kilku lat zauważyliśmy szczególną siłę pokuszeń w czasie [[Pamiątka|Pamiątki]] każdej wiosny.<ref>{{R|3178|3}}</ref>
Apostołowie nie modlili się ani nie czuwali,
*'''Duch wprawdzie jest ochotny'''
czego wynikiem było to, że ulegli rozproszeniu
*# Dla nich słowa te znaczyły jedynie, że byli ochotnego ducha, chętni myślami, intencjami.<ref>{{R|5312|5}}, {{NS|228|5}}</ref>
i dezorientacji. R2775:2
*# Ich intencje były lepsze niż ich zdolność do działania.<ref>{{R|5312|6}}</ref>
Baczenie na nasze słowa, myśli i czyny, dążenie
*# W tym miejscu, [[nowe stworzenie]], wola.<ref>{{R|3986|2}}</ref>
do uwielbienia Pana w świętości, a nie
*'''Ale ciało mdłe'''
hołdowanie żywym, bądź zmarłym ludziom albo
*# Z greckiego [[astheneo]], co znaczy bez sił; ponieważ a oznacza bez, natomiast [[sthenos]] siłę.<ref>{{R|4099|2}}</ref>
różnym credo. R4706:6
*# [[Stare stworzenie]], pod względem umysłowym i fizycznym.<ref>{{R|3986|2}}</ref>
Bacząc na nasze słabości, błędy i braki, abyśmy
*# Nie dorównuje standardom sprawiedliwości, lecz jesteśmy silni w miarę, jak pokonujemy naturalne skłonności.<ref>{{R|5313|2}}</ref>
mogli chronić się przed nimi. NS228:3
*# Gdybyśmy byli doskonali, nie mielibyśmy dużych trudności w kierowaniu swymi umysłami i ciałami, gdy nasza wola zostałaby raz nastawiona na czynienie sprawiedliwości.<ref>{{R|3986|1}}</ref>
Bacząc nie tylko na zdradę naszego Pana, jego
proces i ukrzyżowanie, ale także na doświadczenia,
jakie stały się ich udziałem w kolejnych
dniach, gdy uczniowie spotykali się za
zamkniętymi drzwiami. R5312:3
Baczyć na wpływy świata, ciała i szatana; baczyć
na zachęty płynące z Pańskiego Słowa,
baczyć na wszystko to, co może wzmocnić
wiarę, nadzieję, lojalność i miłość. R2775:5,
2692:2
Módlcie się razem jako lud Pański, módlcie się
w domach i w rodzinach, módlcie się w ukryciu,
w prywatności, pielęgnując ducha modlitwy
we wszystkim, co czynimy i mówimy.
R2775:6
Chociaż jest koniecznością, nigdzie modlitwa
nie jest określona jako obowiązek, nie ma także
podanej formy modlitwy. R4984:4
Częstotliwość i tematyka modlitw regulowana
jest okolicznościami i szczerością służby.
R4984:4
Wydaje się, że szczególna potrzeba modlitwy
ma miejsce w czasie Pamiątki. R3178:3
Należy być aktywnym, czujnym współpracownikiem
Bożym i Chrystusa. R5332:1, R5312:3
Abyście nie popadli Abyście nie ulegli.
R5202:1
Nie chodzi o to, abyśmy nie podlegali pokuszeniom,
lecz abyśmy im nie ulegali. R5312:5,
5331:3, 3759:3, 2774:4
Ci, którzy zaniedbują słów Pana, z pewnością
wejdą w pokuszenie i z dużym prawdopodobieństwem
upadną. R2775:5
W pokuszenie W godzinie próby, jaka jest
nad nami. R2774:4
Koniec tego wieku jest „godziną pokuszenia”
(Obj. 3:10) albo próby. Jest to godzina Getsemane.
R2775:4, 5312:5, 3886:6
„I nie dopuść, abyśmy ulegli pokusie, ale nas
zachowaj od złego!” (Mat. 6:13) R3759:6
Tak jak i oni wchodzili wówczas w okres
szczególnego pokuszenia, podobnie i my pod
koniec tego wieku żyjemy w czasie szczególnej
próby, dotyczącej wszystkiego tego, czego się
nauczyliśmy. R5312:5
Od kilku lat zauważyliśmy szczególną siłę pokuszeń
w czasie Pamiątki każdej wiosny.
R3178:3
Duch wprawdzie jest ochotny Dla nich słowa
te znaczyły jedynie, że byli ochotnego ducha,
chętni myślami, intencjami. R5312:5,
NS228:5
Ich intencje były lepsze niż ich zdolność do
działania. R5312:6
W tym miejscu, nowe stworzenie, wola.
R3986:2
Ale ciało mdłe Z greckiego astheneo, co
znaczy bez sił; ponieważ a oznacza bez, natomiast
sthenos siłę. R4099:2*
Stare stworzenie, pod względem umysłowym
i fizycznym. R3986:2
Nie dorównuje standardom sprawiedliwości,
lecz jesteśmy silni w miarę, jak pokonujemy
naturalne skłonności. R5313:2
Gdybyśmy byli doskonali, nie mielibyśmy dużych
trudności w kierowaniu swymi umysłami
i ciałami, gdy nasza wola zostałaby raz nastawiona
na czynienie sprawiedliwości. R3986:1


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}


[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]
[[Kategoria:Komentarz Biblijny]]

Aktualna wersja na dzień 11:14, 12 sty 2016

26:41 Czujcież, a módlcie się, abyście nie weszli w pokuszenie; duchci jest ochotny, ale ciało mdłe.

Komentarz

  • Czuwajcie i módlcie się
    1. Wiarą zbliżajcie się do Mistrza i ufajcie w Boski plan.[1]
    2. Wszyscy, którzy czują, muszą również się modlić; wszyscy, którzy się żarliwie modlą, będą także czuwać. Modlitwa wyobraża wiarę, czuwanie zaś przedstawia uczynki, które muszą iść w parze z wiarą, dopóki wiara ta ma pozostać żywą.[2]
    3. Potrzeba modlitwy i czuwania wypływa z faktu, że mamy przeciwnika, niewidzialnego wroga, który stara się nas zwieść, odwieść nas od naszej przysięgi poświęcenia.[3]
    4. Diabeł szuka, kogo by pożreć. Zna twoje słabe punkty i jest gotów je wykorzystać.[4]
    5. Przypuszczać, że życie chrześcijanina zależy jedynie od modlitwy, bez żarliwego studiowania Bożego Słowa, to jak twierdzić, że drzewo może istnieć tylko dzięki liściom, bez korzeni i gleby. Oba te elementy są niezbędne.[5]
    6. Będą dążyć do tego, o co będą się modlić. Szczerość modlitwy będzie pomagać im w czuwaniu.[6]
    7. Naszą rzeczą jest czuwać i modlić się, starając się czynić, co w naszej mocy; Bożą rzeczą jest kierować i nadzorować nasze sprawy.[7]
    8. Módlcie się o kierownictwo, mądrość i łaskę.[8]
    9. Modlitwa miała być oznaką czuwania i sygnałem, że ich czuwanie nie było wystarczające, lecz że konieczna jeszcze była Boska pomoc.[9]
    10. Niektórzy modlą się i zaniedbują czuwania, inni czuwają, lecz zaniedbują modlitwę. Oba te błędy są poważne.[10]
    11. Nie tylko w mojej sprawie. Musicie także czuwać w swych sprawach. Godzina poważnej próby jest nad nami wszystkimi.[11]
    12. Nasz Pan czuwał i modlił się; otrzymał błogosławieństwo, został wzmocniony i zwyciężył. Apostołowie nie modlili się ani nie czuwali, czego wynikiem było to, że ulegli rozproszeniu i dezorientacji.[12]
    13. Baczenie na nasze słowa, myśli i czyny, dążenie do uwielbienia Pana w świętości, a nie hołdowanie żywym, bądź zmarłym ludziom albo różnym credo.[13]
    14. Bacząc na nasze słabości, błędy i braki, abyśmy mogli chronić się przed nimi.[14]
    15. Bacząc nie tylko na zdradę naszego Pana, jego proces i ukrzyżowanie, ale także na doświadczenia, jakie stały się ich udziałem w kolejnych dniach, gdy uczniowie spotykali się za zamkniętymi drzwiami.[15]
    16. Baczyć na wpływy świata, ciała i szatana; baczyć na zachęty płynące z Pańskiego Słowa, baczyć na wszystko to, co może wzmocnić wiarę, nadzieję, lojalność i miłość.[16]
    17. Módlcie się razem jako lud Pański, módlcie się w domach i w rodzinach, módlcie się w ukryciu, w prywatności, pielęgnując ducha modlitwy we wszystkim, co czynimy i mówimy.[17]
    18. Chociaż jest koniecznością, nigdzie modlitwa nie jest określona jako obowiązek, nie ma także podanej formy modlitwy.[18]
    19. Częstotliwość i tematyka modlitw regulowana jest okolicznościami i szczerością służby.[19]
    20. Wydaje się, że szczególna potrzeba modlitwy ma miejsce w czasie Pamiątki.[20]
    21. Należy być aktywnym, czujnym współpracownikiem Bożym i Chrystusa.[21]
  • Abyście nie popadli
    1. Abyście nie ulegli.[22]
    2. Nie chodzi o to, abyśmy nie podlegali pokuszeniom, lecz abyśmy im nie ulegali.[23]
    3. Ci, którzy zaniedbują słów Pana, z pewnością wejdą w pokuszenie i z dużym prawdopodobieństwem upadną.[24]
  • W pokuszenie
    1. W godzinie próby, jaka jest nad nami.[25]
    2. Koniec tego wieku jest godziną pokuszeniaObj. 3:10 albo próby. Jest to godzina Getsemane.[26]
    3. I nie dopuść, abyśmy ulegli pokusie, ale nas zachowaj od złego!Mat. 6:13 [27]
    4. Tak jak i oni wchodzili wówczas w okres szczególnego pokuszenia, podobnie i my pod koniec tego wieku żyjemy w czasie szczególnej próby, dotyczącej wszystkiego tego, czego się nauczyliśmy.[28]
    5. Od kilku lat zauważyliśmy szczególną siłę pokuszeń w czasie Pamiątki każdej wiosny.[29]
  • Duch wprawdzie jest ochotny
    1. Dla nich słowa te znaczyły jedynie, że byli ochotnego ducha, chętni myślami, intencjami.[30]
    2. Ich intencje były lepsze niż ich zdolność do działania.[31]
    3. W tym miejscu, nowe stworzenie, wola.[32]
  • Ale ciało mdłe
    1. Z greckiego astheneo, co znaczy bez sił; ponieważ a oznacza bez, natomiast sthenos siłę.[33]
    2. Stare stworzenie, pod względem umysłowym i fizycznym.[34]
    3. Nie dorównuje standardom sprawiedliwości, lecz jesteśmy silni w miarę, jak pokonujemy naturalne skłonności.[35]
    4. Gdybyśmy byli doskonali, nie mielibyśmy dużych trudności w kierowaniu swymi umysłami i ciałami, gdy nasza wola zostałaby raz nastawiona na czynienie sprawiedliwości.[36]

Przypisy

  1. R-4488:5
  2. R-2692:2, R-2528:4, R-2526:2
  3. NS227-2-{{{3}}}
  4. R-3179:4
  5. R-4984:1, R-799:2
  6. R-5312:3
  7. R-4660:2
  8. R-5331:5
  9. R-5312:3
  10. R-4984:1, R-2775:5, R-799:2
  11. R-2774:5
  12. R-2775:2
  13. R-4706:6
  14. NS228-3-{{{3}}}
  15. R-5312:3
  16. R-2775:5, R-2692:2
  17. R-2775:6
  18. R-4984:4
  19. R-4984:4
  20. R-3178:3
  21. R-5332:1, R-5312:3
  22. R-5202:1
  23. R-5312:5, R-5331:3, R-3759:3, R-2774:4
  24. R-2775:5
  25. R-2774:4
  26. R-2775:4, R-5312:5, R-3886:6
  27. R-3759:6
  28. R-5312:5
  29. R-3178:3
  30. R-5312:5, NS228-5-{{{3}}}
  31. R-5312:6
  32. R-3986:2
  33. R-4099:2
  34. R-3986:2
  35. R-5313:2
  36. R-3986:1