List św. Pawła do Rzymian 14:9

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 07:14, 15 cze 2016 autorstwa Mariusz (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

14:9 Gdyż na to Chrystus i umarł i powstał i ożył, aby i nad umarłymi i nad żywymi panował.

Komentarz

  • Na to bowiem
    1. Od chwili, gdy Jezus powiedział „wykonało się” i umarł, „crisis” należało do przeszłości”. Był to wielki punkt zwrotny, decydujący akt prawny, który zwolnił człowieka z więzów grzechu.[1]
    2. Przez dokonanie „wykupu” (rachunku człowieka, jego zobowiązań, itp.) za pomocą Jego drogocennej krwi, Jezus jest teraz właścicielem, „Panem wszystkiego”.[2]
    3. Gdy powstał z martwych, nie mówił już więcej: „Nie mogę sam z siebie nic uczynić”, ale oświadczył: „Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi”. Bóg wzbudził Go, aby był Księciem i ZbawicielemJan 5:30, Mat. 28:18, Dzieje Ap. 5:31 [3]
    4. Chrystus stał się Panem Dawida i korzeniem, z którego Dawid musi otrzymać życie w chwili swego zmartwychwstania, dzięki zasłudze śmierci Chrystusa. Władza ta została uznana przez Boga i ogłoszona człowiekowi poprzez zmartwychwstanie Chrystusa.[4]
    5. Jezus nie jest Panem Dawida z tego powodu, że był duchową istotą. Stał się zwierzchnikiem Dawida , „Panem wszystkiego” dzięki wielkiemu dziełu, jakie wykonał jako Pośrednik Pojednania.[5]
    6. Adam był panem ziemi; Jezus umarł, aby być Panem umarłych, żywych i wszelkich części ziemi. Chrystus wykorzystał ziemskość, aby odkupić ziemię; posiada to, co duchowe, aby je wszczepić duchowym.[6]
    7. Dzieło odkupienia poprzez śmierć nie może być mylone z dziełem drugiego Adama, które polegać będzie na wszczepieniu duchowego życia. Chrystus nie stał się drugim Adamem, dopóki nie stał się duchem ożywiającym1 Kor. 15:45. [7]
    8. Karą za nasz grzech była śmierć. Pytanie brzmiało: Któż mnie wybawi z tego ciała śmierci? Odpowiedź wskazuje, że On, który grzechy nasze sam na ciele swoim poniósł na drzewoRzym. 7:24, Szablon:1 Piotr. [8]
    9. Gdy Chrystus zajmie swój tron, Kościół będzie królował wraz z nim – nad wszystkimi narodami, umarłymi i żywymi; w przeciwnym razie ich tytuł nasienie Abrahamowe jest błędny (Kol. 3:4, Gal. 3:29. [9]
  • Chrystus
    1. Skompletowany Chrystus, włączając w to wszystkich, którzy stawiają swoje ciała jako żywą ofiarę, który cierpiał i umarł i ożył uwielbiony, staje się Panem, ojcem wieczności odrodzonego rodzaju ludzkiego.[10]
  • Umarł
    1. Umarł, aby w ten sposób nabyć prawo kontrolowania wszystkich, którzy zmarli.[11]
  • I ożył
    1. Śmierć naszego Pana, powstanie i ożywienie były niezbędnymi elementami dzieła odkupienia.[12]
    2. Umarł i ożył – najstarsze greckie manuskrypty.[13]
  • Aby
    1. Poprzez swą śmierć i zmartwychwstanie.[14]
    2. Po swym zmartwychwstaniu.[15]
    3. To przez zasługę śmierci naszego Pana stał się On Panem, władcą, ojcem rodzaju ludzkiego oraz otrzymał moc obchodzenia sie z ludźmi jak z własnymi dziećmi, uwolnionymi od przekleństwa Boskiego wyroku.[16]
    4. Ten werset w trafny sposób opisuje wartościową transakcję dokonaną przez naszego Pana. Jego śmierć była konieczną przesłanką dzieła odkupienia; Jego powstanie i powrót do życia były równie konieczne.[17]
    5. Poprzez wzbudzenie stał się niebiańskim Panem.[18]
    6. Władcą, zwierzchnikiem.[19]
    7. Panem, właścicielem.[20]
    8. Władcą. „Zwierzchnictwo” oznacza dominium, moc, władzę.[21]
    9. Pan Dawida, Pan wszystkiego.[22]
    10. Pan sabatu, Pan i Chrystus, Pan chwały, Pan z nieba, jeden Pan Jezus Chrystus, jeden Pan, jedna wiara, Pan Żydów i pogan, Pan aniołów.[23]
    11. Anglosaskie słowo „Hlaford” oznacza „Chlebodawcę” i stosuje się je do tego, kto sprawuje opiekę i władzę nad rodziną. Tytuł „Pan”, [ang. „Lord”, przyp. tłum.] stosowany w odniesieniu do Jezusa, wyraża wspaniałą pełnię mocy i miłości.[24]
    12. Nasz Pan dostarczywszy okupu w postaci własnego życia za ród Adama, może w sprawiedliwy sposób dać im wszystkim nową ofertę życia.[25]
    13. Z prawem i mocą, aby obchodzić się z całym rodzajem jak z własnymi dziećmi.[26]
    14. Jeżeli chcesz skorzystać z wielkiego zbawienia przewidzianego w Rzym. 10:10, musisz publicznie i otwarcie wyznać, że Jezus jest Panem – twoim Mistrzem, że poprzez swą śmierć kupił cię i w ten sposób stał się twoim właścicielem.[27]
    15. Zapis 1 Kor. 15:21 zgadza się z tym stwierdzeniem, że prawo albo władza do wzbudzania z martwych i do doprowadzenia wielu, albo wszystkich do doskonałości, zostało nabyte przez naszego Pana przez Jego śmierć - jako okup za wszystkich.[28]
    16. Nie mógłby być Panem w żaden inny sposób - bez powołania przez Ojca.[29]
    17. Ten werset jest cytowany wraz z innymi oraz z pytaniami dla modelowego badania pierwszego rozdziału Boskiego Planu Wieków: Na jakiej pewnej podstawie możemy mieć nadzieję „poranku” i jego „radości”?[30]
    18. Mimo iż nazywają Chrystusa Panem, niektórzy zaprzeczają i gardzą powagą oraz skutecznością samej transakcji, poprzez którą stał się Panem. Odważnie stwierdzają brak potrzeby Odkupiciela.[31]
    19. Jedną z ról Chrystusa jako Pana będzie funkcja sędziego. Ktokolwiek upadnie w nowej próbie tysiącletniego dnia sądu, zostanie skazany na druga śmierć.[32]
    20. Nie należycie też do siebie samych - drogoście bowiem kupieni; Człowiek, Chrystus Jezus, który siebie samego złożył jako okup za wszystkich1 Kor. 6:19,20, 1 Tym. 2:5,6. On nie uwolnił wszystkich. Z Jego postanowienia istnieje tylko jedna droga do wolności – poprzez wiarę w Jego ofiarę.[33]
    21. Nasz Pan, Jezus Chrystus, jako przedstawiciel Jehowy zabezpieczył przywilej pojednania z grzesznikami poprzez swą drogocenną krew.[34]
    22. Dzięki zasłudze Jego posłuszeństwa aż do śmierci.[35]
    23. Nikt nie ujdzie ani w tym wieku, ani w przyszłym konieczności stawienia się na próbie życia przed trybunałem Chrystusowym.[36]
  • I nad umarłymi
    1. Martwym i umierającym światem ludzkości.[37]
    2. Chrystus żył jako człowiek i umarł, aby w ten sposób nabyć prawo kontrolowania wszystkich tych, którzy weszli do więzienia śmierci.[38]
    3. Bóg polecił Izraelowi zniszczyć narody. Ludzie, którzy wówczas zginęli, znajdują się w stanie nieświadomego snu, a nie cierpienia. Zostaną oni zbudzeni z tego snu i otrzymają wszystkie błogosławieństwa wiecznego życia.[39]
    4. To Jego głos zbudzi umarłych, a Jego mądrość i łaska poprowadzi wszystkich chętnych i posłusznych do spełnienia pełnego zmartwychwstania.[40]
    5. Drugie zmartwychwstanie będzie dziełem Chrystusa i będzie mieć miejsce w czasie Jego tysiącletniego panowania; w celu wzbudzenia, podniesienia, obdarzenia życiem, co będzie szczególnym dziełem w czasie Jego panowania.[41]
    6. Pierwszym zmartwychwstaniem będzie zmartwychwstanie świętych, natychmiast w czasie przyjścia Chrystusa.[42]
    7. "Naprawienie wszystkich rzeczy” oznacza przywrócenie wszystkich rzeczy do stanu poprzedniego, zarówno martwych jak i żywych, do ich pierwotnego stanu doskonałości, utraconej w wyniku przestępstwa AdamaDzieje Ap. 3:21. [43]
  • I nad żywymi
    1. Żywymi upadłymi aniołami, nie potępionymi na śmierć.[44]
    2. Królestwo Mesjańskie obejmie błogosławieństwem nie tylko żywych, lecz również i tych, którzy zasnęli snem śmierci.[45]

Przypisy

  1. R-669:2
  2. E-18
  3. R-745:4
  4. R-810:1
  5. E-134
  6. R-483:6, R-43:5
  7. R-43:5
  8. R-641:6, R-464:1
  9. HG-336
  10. R-316:5
  11. R-5612:1, R-709:5
  12. R-4633:3
  13. R-1853:6
  14. HG-359
  15. B-133
  16. E-453
  17. R-4633:3
  18. A-133
  19. A-149, E-18, R-726:3, R-709:5, R-43:5
  20. R-1286:4, R-1970:3, R-726:3, R-641:6, R-464:1, R-61:2
  21. R-726:3, R-61:2
  22. E-134
  23. R-61:2
  24. R-61:2
  25. A-141
  26. E-453
  27. R-1970:3
  28. R-1854:6
  29. R-4633:3
  30. R-1900:5
  31. C-202
  32. R-1452:6
  33. R-1286:4
  34. R-1316:5
  35. R-810:1, R-726:3
  36. HG-41
  37. A-150, R-1853:6, R-1680:4
  38. R-5612:1
  39. R-5706:4
  40. R-1816:3
  41. R-1118:2
  42. R-1118:2
  43. R-1118:5
  44. A-150, R-1853:6, R-1680:4
  45. R-5706:4, R-5324:2, A-149