Ewangelia św. Mateusza 26:41

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 16:21, 11 sty 2016 autorstwa Mariusz (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Mat.|26:41|BG}} {{Komentarz}} *'''Czuwajcie i módlcie się''' *# Wiarą zbliżajcie się do Mistrza i ufajcie w Boski plan.<ref>{{R|4488|5}}</ref> *# Wszys...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

26:41 Czujcież, a módlcie się, abyście nie weszli w pokuszenie; duchci jest ochotny, ale ciało mdłe.

Komentarz

  • Czuwajcie i módlcie się
    1. Wiarą zbliżajcie się do Mistrza i ufajcie w Boski plan.[1]
    2. Wszyscy, którzy czują, muszą również się modlić; wszyscy, którzy się żarliwie modlą, będą także czuwać. Modlitwa wyobraża wiarę, czuwanie zaś przedstawia uczynki, które muszą iść w parze z wiarą, dopóki wiara ta ma pozostać żywą.[2]
    3. Potrzeba modlitwy i czuwania wypływa z faktu, że mamy przeciwnika, niewidzialnego wroga, który stara się nas zwieść, odwieść nas od naszej przysięgi poświęcenia.[3]

Diabeł szuka, kogo by pożreć. Zna twoje słabe punkty i jest gotów je wykorzystać. R3179:4 Przypuszczać, że życie chrześcijanina zależy jedynie od modlitwy, bez żarliwego studiowania Bożego Słowa, to jak twierdzić, że drzewo może istnieć tylko dzięki liściom, bez korzeni i gleby. Oba te elementy są niezbędne. R4984:1, 799:2 Będą dążyć do tego, o co będą się modlić. Szczerość modlitwy będzie pomagać im w czuwaniu. R5312:3 Naszą rzeczą jest czuwać i modlić się, starając się czynić, co w naszej mocy; Bożą rzeczą jest kierować i nadzorować nasze sprawy. R4660:2 Módlcie się o kierownictwo, mądrość i łaskę. R5331:5 Modlitwa miała być oznaką czuwania i sygnałem, że ich czuwanie nie było wystarczające, lecz że konieczna jeszcze była Boska pomoc. R5312:3 Niektórzy modlą się i zaniedbują czuwania, inni czuwają, lecz zaniedbują modlitwę. Oba te błędy są poważne. R4984:1, 2775:5, 799:2 Nie tylko w mojej sprawie. Musicie także czuwać w swych sprawach. Godzina poważnej próby jest nad nami wszystkimi. R2774:5 Nasz Pan czuwał i modlił się; otrzymał błogosławieństwo, został wzmocniony i zwyciężył. Apostołowie nie modlili się ani nie czuwali, czego wynikiem było to, że ulegli rozproszeniu i dezorientacji. R2775:2 Baczenie na nasze słowa, myśli i czyny, dążenie do uwielbienia Pana w świętości, a nie hołdowanie żywym, bądź zmarłym ludziom albo różnym credo. R4706:6 Bacząc na nasze słabości, błędy i braki, abyśmy mogli chronić się przed nimi. NS228:3 Bacząc nie tylko na zdradę naszego Pana, jego proces i ukrzyżowanie, ale także na doświadczenia, jakie stały się ich udziałem w kolejnych dniach, gdy uczniowie spotykali się za zamkniętymi drzwiami. R5312:3 Baczyć na wpływy świata, ciała i szatana; baczyć na zachęty płynące z Pańskiego Słowa, baczyć na wszystko to, co może wzmocnić wiarę, nadzieję, lojalność i miłość. R2775:5, 2692:2 Módlcie się razem jako lud Pański, módlcie się w domach i w rodzinach, módlcie się w ukryciu, w prywatności, pielęgnując ducha modlitwy we wszystkim, co czynimy i mówimy. R2775:6 Chociaż jest koniecznością, nigdzie modlitwa nie jest określona jako obowiązek, nie ma także podanej formy modlitwy. R4984:4 Częstotliwość i tematyka modlitw regulowana jest okolicznościami i szczerością służby. R4984:4 Wydaje się, że szczególna potrzeba modlitwy ma miejsce w czasie Pamiątki. R3178:3 Należy być aktywnym, czujnym współpracownikiem Bożym i Chrystusa. R5332:1, R5312:3 Abyście nie popadli – Abyście nie ulegli. R5202:1 Nie chodzi o to, abyśmy nie podlegali pokuszeniom, lecz abyśmy im nie ulegali. R5312:5, 5331:3, 3759:3, 2774:4 Ci, którzy zaniedbują słów Pana, z pewnością wejdą w pokuszenie i z dużym prawdopodobieństwem upadną. R2775:5 W pokuszenie – W godzinie próby, jaka jest nad nami. R2774:4 Koniec tego wieku jest „godziną pokuszenia” (Obj. 3:10) albo próby. Jest to godzina Getsemane. R2775:4, 5312:5, 3886:6 „I nie dopuść, abyśmy ulegli pokusie, ale nas zachowaj od złego!” (Mat. 6:13) R3759:6 Tak jak i oni wchodzili wówczas w okres szczególnego pokuszenia, podobnie i my pod koniec tego wieku żyjemy w czasie szczególnej próby, dotyczącej wszystkiego tego, czego się nauczyliśmy. R5312:5 Od kilku lat zauważyliśmy szczególną siłę pokuszeń w czasie Pamiątki każdej wiosny. R3178:3 Duch wprawdzie jest ochotny – Dla nich słowa te znaczyły jedynie, że byli ochotnego ducha, chętni myślami, intencjami. R5312:5, NS228:5 Ich intencje były lepsze niż ich zdolność do działania. R5312:6 W tym miejscu, nowe stworzenie, wola. R3986:2 Ale ciało mdłe – Z greckiego astheneo, co znaczy bez sił; ponieważ a oznacza bez, natomiast sthenos siłę. R4099:2* Stare stworzenie, pod względem umysłowym i fizycznym. R3986:2 Nie dorównuje standardom sprawiedliwości, lecz jesteśmy silni w miarę, jak pokonujemy naturalne skłonności. R5313:2 Gdybyśmy byli doskonali, nie mielibyśmy dużych trudności w kierowaniu swymi umysłami i ciałami, gdy nasza wola zostałaby raz nastawiona na czynienie sprawiedliwości. R3986:1

Przypisy

  1. R-4488:5
  2. R-2692:2, R-2528:4, R-2526:2
  3. NS227-2-{{{3}}}