List św. Pawła do Rzymian 3:26

Z Notatki Biblijne
Wersja z dnia 11:01, 4 lut 2016 autorstwa Mariusz (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Rzym.|3:26|BG}} {{Komentarz}} *'''On sam był''' *# Aby kontynuował.<ref>{{R|3279|5}}</ref> *'''Sprawiedliwym''' *# W głoszeniu kary dla naszej rasy.<ref>{{R|2698|2...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

3:26 Ku okazaniu sprawiedliwości swojej w teraźniejszym czasie, na to, aby on był sprawiedliwym i usprawiedliwiającym tego, który jest z wiary Jezusowej.

Komentarz

  • On sam był
    1. Aby kontynuował.[1]
  • Sprawiedliwym
    1. W głoszeniu kary dla naszej rasy.[2]
    2. Uwalniając grzesznika spod kary sprawiedliwie na niego nałożonej i wystawiając go na indywidualną próbę.[3]
    3. Ofiara za grzech była wymagana przez sprawiedliwość i została zapewniona przez Jehowę, aby był sprawiedliwy.[4]
    4. Zastępując Adama Jezusem.[5]
    5. Sprawiedliwość Jego wyroków i niezmienność jego orzeczeń.[6]
    6. Jako że wyrok śmierci spoczywa na każdym członku rodzaju ludzkiego, nikt nie może być w sprawiedliwy sposób uwolniony spod niego bez okupu.[7]
    7. Wymóg sprawiedliwości musi być zaspokojony, zanim dzieło uwalniania i restytucji może zostać rozpoczęte.[8]
    8. Pojednanie wymaga najpierw odkupienia grzesznika – zapłacenia jego kary.[9]
    9. Nic nie może być uczynione przez Wszechmocnego, co by naruszało Jego sprawiedliwość.[10]
    10. Bóg był sprawiedliwy, gdy ogłaszał wyrok przeciwko rodzajowi ludzkiemu i nie mógł oczyścić winnych za pomocą jakiejkolwiek niesprawiedliwej czynności.[11]
    11. Skoro Bóg sprawiedliwie potępił Adama i jego rodzaj, to nie mógł w sprawiedliwy sposób odwrócić swego własnego wyroku bez przyczyny.[12]
    12. Umożliwiając mu przebaczenie minionych oraz obecnych grzechów, zwalniając grzeszników, których raz potępił.[13]
    13. Okoliczność, że Bóg zapewnił tak drogą ofiarę okupu za grzeszników dowodzi, że Jego sprawiedliwość jest nienaruszalna i nieugięta.[14]
    14. Sprawiedliwość Boża okazana w oddaniu własnego Syna na okup za wszystkich, zanim grzech mógł być zmyty, dowodzi stanowczości i wzniosłej sprawiedliwości.[15]
    15. Sprawiedliwość nie mogłaby przebaczyć umyślnych grzechów, które wywołują drugą śmierć, podobnie jak nie przebaczyła grzechu Adama, który sprowadził pierwszą śmierć.[16]
    16. Sprawiedliwość nie mogła sprzeciwić się ogłoszeniu wcześniejszego planu odkupienia wobec tych, którzy posiadają wymaganą wiarę, usprawiedliwiająca ich do społeczności z Bogiem.[17]
    17. Boska miłość nie mogła unieważnić Boskiej sprawiedliwości; było niezbędne, aby Bóg był sprawiedliwy, skoro usprawiedliwia.[18]
    18. Sprawiedliwość zostanie zaspokojona, gdy członkowie Ciała zostaną przedstawieni Ojcu.[19]
  • I usprawiedliwiającym
    1. A jednocześnie jest usprawiedliwiającym.[20]
    2. Ludzi wcześniej sprawiedliwie skazanych na śmierć.[21]
    3. Zwolnić dobrze nastawionych spod kary grzechu, śmierci i niełaski.[22]
    4. Mamy tu do czynienia z triumfem miłości i miłosierdzia, jednakże nie przez naruszenie sprawiedliwości lub pomijanie jej, lecz przez jej zaspokojenie.[23]
    5. Kara za grzech Adama oraz sposób jej zadośćuczynienia były do wyboru przez Wszechmocnego, dopóki żadna z zasad sprawiedliwości nie była naruszona.[24]
    6. Nikt nie mógł być uznany za uwolnionego spod wyroku śmierci, dopóki nie została złożona wielka ofiara za grzechy.[25]
    7. Jedynym sposobem na pojednanie nas, w zgodzie z Boskim prawem, było danie odpowiedniej ceny, tj., okupu.[26]
    8. Bóg nie może być w sprawiedliwy sposób usprawiedliwiającym kogokolwiek, kto nie wierzy w Jezusa.[27]
    9. Bóg, skazujący sędzia, a jednocześnie wybawiciel dający okup.[28]
    10. Sędzia dał swego Syna i zapłacił cenę wymaganą od potępionego rodzaju ludzkiego tak, aby uwolnić ich bez naruszania swych własnych praw.[29]
    11. Jego prawo zostanie okazane wszystkim jako niezmienne i doskonałe, nawet wobec ułaskawienia grzeszników, których sam niegdyś skazał, lecz którzy wiarą przylgnęli do Jezusa jako tego, który ich usprawiedliwia z winy i potępienia.[30]
    12. Ziemski sędzia nie mógłby wypuścić więźniów zachowując jednocześnie zasady sprawiedliwości, jeżeli jednak ktoś zapłaci nałożoną na nich karę, sędzia może zachować sprawiedliwość usprawiedliwiając poprzednio skazanych.[31]
    13. Nie powinniśmy obawiać się, że nasze usprawiedliwienie jest niekompletne, ponieważ tym, który usprawiedliwia, jest Jehowa.[32]
  • Tego
    1. Każdego grzesznika.[33]
  • Który wierzy w Jezusa
    1. Wszystkich, którzy staną się Jego uczniami i będą postępować pod jego kierownictwem.[34]
    2. Bóg nie może być w sprawiedliwy sposób usprawiedliwiającym kogoś, kto nie wierzy w Jezusa.[35]


Przypisy

  1. R-3279:5
  2. R-2698:2
  3. R-929:6, R-1983:6, R-1125:2
  4. R-1267:2
  5. E-17
  6. R-1125:2, HG-292
  7. R-3706:6
  8. R-4792:6, R-5071:1, R-3707:1
  9. E-419, E-401
  10. R-3707:2
  11. R-2698:2, E-17
  12. R-1583:4
  13. R-929:6
  14. R-1583:4
  15. R-769:3
  16. R-769:3
  17. F-111
  18. R-4792:6
  19. R-3710:4
  20. R-3279:5, R-5194:1, R-504:4
  21. R-1267:2
  22. R-1125:2
  23. R-2328:2, R-429:4, E-17, NS412-6-{{{3}}}
  24. R-3707:3
  25. F-111, R-3706:6, R-1591:3, R-1583:4
  26. R-5194:1, R-4941:6, R-2822:2, R-2698:2, R-769:3, R-657:5
  27. R-2059:2
  28. R-504:4
  29. R-504:4
  30. R-929:6, R-1125:2, R-441:1
  31. R-429:4
  32. R-199:3
  33. R-3279:5
  34. Szablon:CR, R-3707:1
  35. R-2059:2, R-5071:1