Ewangelia św. Mateusza 23:35
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
23:35 Aby przyszła na was wszystka krew sprawiedliwa, wylana na ziemi, ode krwi Abla sprawiedliwego aż do krwi Zacharyjasza, syna Barachyjaszowego, któregoście zabili między kościołem i ołtarzem.
Komentarz
- Aby obciążyła was
- Kara.[1]
- Od tego wieku, tego pokolenia Bóg będzie wymagał pokuty.[2]
- ' Nie powinniśmy mylić osądu wobec narodu i pokolenia z osądem indywidualnym.[3]
- Pod żadnym względem nie niesie to ze sobą znaczenia przyszłej kary dla ludzi należących do tego pokolenia. Nie zostaną oni osądzeni jako naród ani jako pokolenie, lecz zostaną pociągnięci do odpowiedzialności indywidualnie, jako jednostki.[4]
- Czyż nie stawia ich to w sytuacji kozła ofiarnego, na którego składane były grzechy poprzez włożenie rąk kapłana?[5]
- Sprawiedliwa krew
- W celu wyrównania długu złych uczynków dokonanych przez ludzkość, lecz nie będących skutkiem słabości Adamowej.[6]
- Gniew, jaki spadł na Jeruzalem, wyrównał cały dług pochodzący z przeszłości.[7]
- Uczyniony tam został nowy początek, tak jak zaczęła się nowa dyspensacja.[8]
- Cały pozostały dług świata zostanie wyrównany w czasie wielkiego ucisku.[9]
- Pan zachowuje ścisły rachunek spraw świata i każda niesprawiedliwość woła o pomstę, odpłatę i karę.[10]
- Jako że Izrael był narodem obrazowym, oczekujemy, że podobne wydarzenia spotkają ostatnie pokolenia Wieku Ewangelii.[11]
- Cała krew świętych Pańskich, od początku Wieku Ewangelii, będzie wymagana od obecnego pokolenia w czasie Wielkiego Ucisku, jakiego nigdy nie było. – Dan. 12:1 [12]
- Tak jak kara równa sumie wszystkich przeszłych kar została wykonana na ostatnich pokoleniach cielesnego narodu izraelskiego, tak będzie również i w przypadku ostatniej generacji Wieku Ewangelii.[13]
- Gdy upadek Babilonu będzie zupełny, gdy lud Boży już z niego wyjdzie, wówczas w jego upadku znaleziono krew proroków i świętych, i wszystkich, którzy zostali pomordowani na ziemi. – Obj. 18:24 [14]
- Te częściowo świadome grzechy świata nie są w pełni pokryte ofiarą za grzech.[15]
- Sprawiedliwego Abla
- Który obrazował Izaaka, Jakuba, duchowy Izrael i klasę pszenicy.[16]
- Nie oznacza to, że Kain nie będzie ponosił odpowiedzialności, skoro cierpiały już jego dzieci, gdyż byłoby niesprawiedliwością uwolnienie od kary rzeczywistego sprawcy, tak samo jak niesprawiedliwym byłoby ukaranie go i jego dzieci za ten sam grzech.[17]