List św. Pawła do Rzymian 11:27: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m
brak opisu edycji
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 35: | Linia 35: | ||
*# Z domem [[Izrael|Izraela]] i z domem [[Juda|Judy]] zostanie zawarte [[Nowe Przymierze]].<ref>{{R|3916|5}}</ref> | *# Z domem [[Izrael|Izraela]] i z domem [[Juda|Judy]] zostanie zawarte [[Nowe Przymierze]].<ref>{{R|3916|5}}</ref> | ||
*# Nie mógł mieć na myśli [[Przymierze Abrahamowe|Przymierza Abrahamowego]], ponieważ odziedziczyło je nasienie duchowe, zastępując nasienie naturalne.<ref>{{R|3916|6}}</ref> | *# Nie mógł mieć na myśli [[Przymierze Abrahamowe|Przymierza Abrahamowego]], ponieważ odziedziczyło je nasienie duchowe, zastępując nasienie naturalne.<ref>{{R|3916|6}}</ref> | ||
Nie może mieć na myśli Przymierza Zakonu, ponieważ ono przeminęło, niewolnica oraz jej syn zostali wygnani pod koniec Wieku Żydowskiego. | *# Nie może mieć na myśli [[Przymierze Zakonu|Przymierza Zakonu]], ponieważ ono przeminęło, niewolnica oraz jej syn zostali wygnani pod koniec [[Wiek Żydowski|Wieku Żydowskiego]].<ref>{{R|3916|6}}</ref> | ||
Tak jak w przypadku Izaaka i Ismaela oraz Jakuba i Ezawa, dziedzicem obietnicy był młodszy; tak również i w przypadku duchowego Izraela, dziedzica głównej części błogosławieństw (lecz nie jedynych błogosławieństw), rozwija się on po cielesnym narodzie izraelskim. | *# Tak jak w przypadku [[Izaak|Izaaka]] i [[Ismael|Ismaela]] oraz [[Jakub|Jakuba]] i [[Ezaw|Ezawa]], dziedzicem obietnicy był młodszy; tak również i w przypadku [[duchowy Izrael|duchowego Izraela]], dziedzica głównej części błogosławieństw (lecz nie jedynych błogosławieństw), rozwija się on po cielesnym narodzie izraelskim.<ref>{{R|2443|1}}, {{R|2443|2}}</ref> | ||
Ich czas „dwójnasobu” się zakończył, nastąpił czas odrodzenia Izraela, a gdy duchowy Izrael zostanie skompletowany i uwielbiony, wówczas światłość zacznie świecić na cielesnego Izraela. | *# Ich czas „dwójnasobu” się zakończył, nastąpił czas odrodzenia [[Izrael|Izraela]], a gdy [[duchowy Izrael]] zostanie skompletowany i uwielbiony, wówczas światłość zacznie świecić na [[cielesny Izrael|cielesnego Izraela]].<ref>{{R|2526|1}}</ref> | ||
Istnieją ziemskie aspekty obietnic zarezerwowanych dla naturalnego nasienia Abrahamowego, poprzez które zostaną one rozciągnięte na wszystkie rodzaje ziemi, | *# Istnieją ziemskie aspekty obietnic zarezerwowanych dla naturalnego [[Nasienie Abrahamowe|nasienia Abrahamowego]], poprzez które zostaną one rozciągnięte na wszystkie rodzaje ziemi, aby każdy, kto tego pragnie, mógł stać się „piaskiem na brzegu morza”.<ref>{{R|2522|5}}</ref> | ||
*# Perspektywy tych, którzy nie są świętymi, są całkowicie ziemskie – są to te same błogosławieństwa które zostały obiecane [[Żydzi|Żydom]], z tym, że do nich przyjdą one najpierw.<ref>{{OV|157|1}}</ref> | |||
Perspektywy tych, którzy nie są świętymi, są całkowicie ziemskie – są to te same błogosławieństwa które zostały obiecane Żydom, z tym, że do nich przyjdą one najpierw. | *# Boże [[Przymierze]] składa się z dwóch części: Po pierwsze, wypisze On swe prawo na sercach mięsistych, wykształconych w warunkach [[Nowe Przymierze|Nowego Przymierza]]; po drugie, [[Przymierze Abrahamowe]] wskazuje na fakt, że [[nasienie Abrahamowe]] będzie błogosławić wszystkich.<ref>{{R|792|6}}</ref> | ||
Boże Przymierze składa się z dwóch części: Po pierwsze, wypisze On swe prawo na sercach mięsistych, wykształconych w warunkach Nowego Przymierza; po drugie, Przymierze Abrahamowe wskazuje na fakt, że nasienie Abrahamowe będzie błogosławić wszystkich. | *# [[Żydzi]] mieli wszelkie powody ku temu, aby przypuszczać , że [[Bóg]] zaszczycił ich naród, jako [[nasienie Abrahama]], wyjątkową możliwością udziału w Królestwie. To oczekiwanie nie okaże się bezzasadne. Pan nie zmienił swego planu.<ref>{{HG|439|3}}</ref> | ||
*# Prześladowania, jakie mają miejsce w rozmaitych krajach, są „kijem” ich Pasterza, który ma na celu zbudzić [[Izrael]] i skierować ich serca ku obietnicom, których są dziedzicami.<ref>{{R|2946|5}}</ref> | |||
Prześladowania, jakie mają miejsce w rozmaitych krajach, są „kijem” ich Pasterza, który ma na celu zbudzić Izrael i skierować ich serca ku obietnicom, których są dziedzicami. | *# Gdy tylko [[Żydzi]] zaczną naprawdę doceniać ziemię obiecaną, wówczas obfite błogosławieństwa, połączone z tą ziemią, muszą stać się ich udziałem, zaś inspiracja wywołana tymi obietnicami poprowadzi ich ku niej z powrotem.<ref>{{CR|157|6}}</ref> | ||
Gdy tylko Żydzi zaczną naprawdę doceniać ziemię obiecaną, wówczas obfite błogosławieństwa, połączone z tą ziemią, muszą stać się ich udziałem, zaś inspiracja wywołana tymi obietnicami poprowadzi ich ku niej z powrotem. | *# W [[Ziemia Obiecana|Ziemi Obiecanej]] będzie wystarczająco miejsca i zaopatrzenia dla [[Żydzi|Żydów]], ziemi obiecanej [[Abraham|Abrahamowi]] i jego potomkom jako dziedzictwo wieczne.<ref>{{Q|792|2}}</ref> | ||
W Ziemi Obiecanej będzie wystarczająco miejsca i zaopatrzenia dla Żydów, ziemi obiecanej Abrahamowi i jego potomkom jako dziedzictwo wieczne. | *# [[Izrael]] będzie miał udział w tym dziele błogosławienia świata, lecz na niższym poziomie niż nasienie duchowe. Jako naturalne [[nasienie Abrahamowe]] będą oni pierwszymi, którzy otrzymają te błogosławieństwa.<ref>{{R|4497|5}}</ref> | ||
Izrael będzie miał udział w tym dziele błogosławienia świata, lecz na niższym poziomie niż nasienie duchowe. Jako naturalne nasienie Abrahamowe będą oni pierwszymi, którzy otrzymają te błogosławieństwa. | *# Utrata lepszej części nie powoduje zupełnego odcięcia [[Izrael|Izraela]] od udziału w tym [[Przymierze|Przymierzu]].<ref>{{R|4370|2}}, {{HG|387|5}}</ref> | ||
Utrata lepszej części nie powoduje zupełnego odcięcia Izraela od udziału w tym Przymierzu. | *# Błogosławione możliwości, objęte [[Nowe Przymierze|Nowym przymierzem]], zostaną otwarte dla [[Izrael|Izraela}}, zgodnie z Bożą obietnicą. Wówczas chętnie przyjmą oni [[Pośrednik Nowego Przymierza|Pośrednika Nowego Przymierza]] i niezwłocznie zaczną korzystać z błogosławieństw [[Przymierze|Przymierza]].<ref>{{R|4505|1}}</ref> | ||
Błogosławione możliwości, objęte Nowym przymierzem, zostaną otwarte dla Izraela, zgodnie z Bożą obietnicą. Wówczas chętnie przyjmą oni Pośrednika Nowego Przymierza i niezwłocznie zaczną korzystać z błogosławieństw Przymierza. | *# Wszystkim narodom zostanie dana możliwość stania się [[Izrael|Izraelitami]] i brania udziału w błogosławieństwach żydowskiego [[NOwe Przymierze|Nowego Przymierza]].<ref>{{OV|72|T}}, {{R|4436|3}}</ref> | ||
Wszystkim narodom zostanie dana możliwość stania się Izraelitami i brania udziału w błogosławieństwach żydowskiego Nowego Przymierza. | *# [[Izrael]] jest narodem, który [[Bóg]] przewidział jako narzędzie do wykorzystania w swym dziele błogosławienia wszystkich rodzajów ziemi.<ref>{{R|4624|3}}</ref> | ||
Izrael jest narodem, który Bóg przewidział jako narzędzie do wykorzystania w swym dziele błogosławienia wszystkich rodzajów ziemi. | *# Już wkrótce ziemskie [[nasienie Abrahama]] zostanie ocalone od swej ślepoty i stanie się beneficjentem [[Nowe Przymierze|Nowego Przymierza]], biorąc udział w dziele rozdzielania wszystkim rodzinom ziemi Boskiego miłosierdzia.<ref>{{R|4478|4}}</ref> | ||
Już wkrótce ziemskie nasienie Abrahama zostanie ocalone od swej ślepoty i stanie się beneficjentem Nowego Przymierza, biorąc udział w dziele rozdzielania wszystkim rodzinom ziemi Boskiego miłosierdzia. | *'''Z nimi''' | ||
Z nimi | *# Z nimi.<ref>{{R|4624|3}}, {{R|4370|3}}, {{R|2605|4}}, {{R|1000|6}}, {{R|284|4}}</ref> | ||
Z narodem izraelskim, a nie z poganami. | *# Z narodem izraelskim, a nie z poganami.<ref>{{R|4497|5}}, {{R|4319|5}}, {{R|2605|4}}, {{R|284|4}}, {{SM|368|T}}</ref> | ||
Tak jak syn marnotrawny powracający do domu Ojca. | *# Tak jak [[syn marnotrawny]] powracający do domu Ojca.<ref>{{R|3361|2}}</ref> | ||
Jak tylko zakończy się dzieło Wieku Ewangelii, Bóg przywróci swe relacje z cielesnym Izraelem poprzez pozaobrazowego Pośrednika. | *# Jak tylko zakończy się dzieło [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]], [[Bóg]] przywróci swe relacje z [[cielesny Izrael|cielesnym Izraelem]] poprzez pozaobrazowego Pośrednika.<ref>{{R|4646|3}}</ref> | ||
Ortodoksyjni Żydzi, którzy nadal trzymają się nauk Zakonu i proroków i mają wiarę w Boga, będą pierwszymi, którzy otrzymają błogosławieństwa nowego wieku. | *# Ortodoksyjni [[Żydzi]], którzy nadal trzymają się nauk [[Zakon|Zakonu]] i [[prorok|proroków]] i mają wiarę w [[Bóg|Boga, będą pierwszymi, którzy otrzymają błogosławieństwa nowego wieku.<ref>{{R|5721|5}}</ref> | ||
Za drugim przedstawieniem krwi pojednania w Miejscu Najświętszym, przy końcu tego wieku, Nowe Przymierze z Izraelem zostanie zapieczętowane i błogosławieństwo Pana obejmie Izraela. | *# Za drugim przedstawieniem krwi [[pojednanie|pojednania]] w [[Miejsce Najświętsze|Miejscu Najświętszym]], przy końcu tego wieku, [[Nowe Przymierze]] z [[Izrael|Izraelem]] zostanie zapieczętowane i błogosławieństwo Pana obejmie [[Izrael|Izraela]].<ref>{{R|4320|4}}</ref> | ||
Gdy | *'''Gdy''' | ||
Gdy Boski gniew wypali ich narodowe przewinienia. | *# Gdy [[Bóg]].<ref>{{R|4625|5}}</ref> | ||
Apostoł odnosił się do Nowego Przymierza obiecanego temu narodowi oraz okoliczności, że ich grzech miał być odjęty w czasie, gdy Przymierze zostanie zapieczętowane – gdy stanie się czynne. | *#Gdy Boski gniew wypali ich narodowe przewinienia.<ref>{{E|357}}, {{R|2526|1}}</ref> | ||
Czas ten jeszcze nie nadszedł. Izrael nadal jest objęty Boskim potępieniem, chociaż mamy teraz sposobność przemawiać do nich i zapewniać ich, że czas ich wybawienia jest już bliski. | *# [[Apostoł]] odnosił się do [[Nowe Przymierze|Nowego Przymierza]] obiecanego temu narodowi oraz okoliczności, że ich [[grzech]] miał być odjęty w czasie, gdy [[Przymierze]] zostanie zapieczętowane – gdy stanie się czynne.<ref>{{R|4464|4}}</ref> | ||
Po zakończeniu Wieku Ewangelii zostanie im okazane darmowe przebaczenie z uwagi na Chrystusa; zostaną wówczas odnowieni do stanu bezgrzesznego, doskonałego człowieczeństwa, gdy Nowe Przymierze wejdzie w życie. | *# Czas ten jeszcze nie nadszedł. [[Izrael]] nadal jest objęty Boskim potępieniem, chociaż mamy teraz sposobność przemawiać do nich i zapewniać ich, że czas ich wybawienia jest już bliski.<ref>{{R|4322|4}}</ref> | ||
Odkupiciel i jego współpracownicy będą Pośrednikiem Nowego Przymierza. | *# Po zakończeniu [[Wiek Ewangelii|Wieku Ewangelii]] zostanie im okazane darmowe przebaczenie z uwagi na [[Chrystus|Chrystusa]]; zostaną wówczas odnowieni do stanu bezgrzesznego, doskonałego człowieczeństwa, gdy [[Nowe Przymierze|Nowe Przymierze]] wejdzie w życie.<ref>{{R|4371|3}}</ref> | ||
Obietnice te są równie pewne jak Boże Słowo. One jedynie czekają, aż „tajemnica” mnogiego Pośrednika zostanie zakończona (w ofierze i wzbudzeniu do chwały). | *# [[Odkupiciel]] i jego współpracownicy będą [[Pośrednik Nowego Przymierza|Pośrednikiem Nowego Przymierza]].<ref>{{R|4354|6}}, {{R|4476|1}}</ref> | ||
Tak jak Najwyższy Kapłan stawił się przed Bogiem „na naszą rzecz”, tak i o brzasku tysiąclecia przedstawi On, wraz ze swym Ciałem, cenę okupu „na rzecz wszystkich ludzi”. | *# Obietnice te są równie pewne jak [[Boże Słowo]]. One jedynie czekają, aż „tajemnica” mnogiego [[Pośrednik|Pośrednika]] zostanie zakończona (w ofierze i wzbudzeniu do chwały).<ref>{{Q|179|1}}</ref> | ||
Gdy tylko Kościół zostanie skompletowany, Boże przymierze z Izraelem, Nowe Przymierze, zostanie zaprowadzone. | *# Tak jak [[Najwyższy Kapłan]] stawił się przed [[Bóg|Bogiem]] „na naszą rzecz”, tak i o brzasku tysiąclecia przedstawi On, wraz ze swym Ciałem, cenę okupu „na rzecz wszystkich ludzi”.<ref>{{R|4520|5}}</ref> | ||
„Nie ujrzycie mnie odtąd”. Potem spojrzą na tego, którego przebodli, zaś Pan wyleje na nich ducha modlitwy i błagania; wówczas ich zaślepienie zostanie od nich odjęte.(Zach. 12:10). | *# Gdy tylko [[Kościół]] zostanie skompletowany, [[Boże przymierze]] z [[Izrael|Izraelem]], [[Nowe Przymierze]], zostanie zaprowadzone.<ref>{{R|4646|5}}, {{R|4612|6}}, {{R|102|4}}, {{CR|99|4}}</ref> | ||
*# „Nie ujrzycie mnie odtąd”. Potem spojrzą na tego, którego przebodli, zaś Pan wyleje na nich ducha modlitwy i błagania; wówczas ich zaślepienie zostanie od nich odjęte.({{Zach. |12:10}}). <ref>{{R|2438|1}}</ref> | |||
Ktokolwiek dotykał Izraela, ten miał do czynienia z Panem, ponieważ Izrael był wówczas związany z Bogiem poprzez przymierze. W dniu dzisiejszym naród ten jest pozbawiony dawnej Boskiej ochrony, lecz ona jeszcze do nich powróci. R5626:6 | Ktokolwiek dotykał Izraela, ten miał do czynienia z Panem, ponieważ Izrael był wówczas związany z Bogiem poprzez przymierze. W dniu dzisiejszym naród ten jest pozbawiony dawnej Boskiej ochrony, lecz ona jeszcze do nich powróci. R5626:6 | ||
Gdy zgładzę grzechy ich – Izrael nadal tkwi w swych grzechach i nie zostanie od nich wybawiony prędzej, aż Kościół zostanie uwielbiony. R4634:4, 4612:3, 4322:4 | Gdy zgładzę grzechy ich – Izrael nadal tkwi w swych grzechach i nie zostanie od nich wybawiony prędzej, aż Kościół zostanie uwielbiony. R4634:4, 4612:3, 4322:4 |